Vai pareizticīgo Ziemassvētki jānosaka par oficiālu svētku dienu? 145

  • 29.9%

  • 56.0%

  • Šis jautājums man nav aktuāls 9.4%

  • Man vienalga 4.8%

Pievieno komentāru

arī viedoklis

Agrāk būtu padomājis, bet tagad saku striktu "nē ! i

pirms 3 mēnešiem, 2012.02.21 17:05

Vērtējumi +10 -6

.

Ja tavs striktais nē ir saistībā ar referendumu tad, draugs zini, ka Latvijas pareizticīgo baznīcai pieder ne tikai krievu valodā runājoši cilvēki.

Nedomāju, ka mums svētku Latvijā tomēr ir par daudz - tāpēc es piekrītu Pareizticīgo svētkiem, kad nu tiem tur janvārī ir notiek. Man patīk svētki un prieks ko tie dāvā cilvēkiem.

pirms 3 mēnešiem, 2012.02.21 21:35

Vērtējumi +9 -14

punktam 21:35

Pareizticīgo baznīca vienmēr bijusi Kremļa rupors, ar ļoti dzirdīgām ausīm šeit Latvijā.Kadēļ man latvietim būtu jātaisa prazņiks valstij nelojāliem cilvēkiem?Tad jau 9. maijs ari jāuztaisa par vispārējas līksmības dienu?

pirms 3 mēnešiem, 2012.02.21 23:31

Vērtējumi +15 -8

nelgam 23.31

Pareizticīgo baznīca vienmēr bijusi Kremļa rupors
-------------------------
Tu bieži ej uz pareizticīgo baznīcas dievkalpojumiem? Vai arī atvem kaut kur sagrābstītas muļķības?

pirms 3 mēnešiem, 2012.02.21 23:41

Vērtējumi +11 -11

Padumjā Latvija

Varbūt tiem, kas saka "Nē",
kādu reizi vajadzētu arī apdomāties vajadzētu,
ar ko viņi nostāsies Dieva priekšā?
Tas, ka šie cilvēki netic, jau nenozīmē, ka Dieva nav.
Tā pozīcija sanāk tāda jocīga - es pats negribu, nesaprotu, bet citam nedošu.

pirms 3 mēnešiem, 2012.02.22 07:02

Vērtējumi +8 -8

... - Padumjā Latvija

"Tā pozīcija sanāk tāda jocīga - es pats negribu, nesaprotu, bet citam nedošu."

Tev neviens neliedz mājās ar radiem svinēt kaut vai ķīniešu Ziemassvētkus trīs reizes gadā!

Ko tu te man kā ute lien ar savējiem virsū!

Valstij ir jābūt vienotai valstiskajai identitātei! Vieniem oficiāliem svētkiem!

Neoficiālie svētki var būt cik uziet. Tas nav aizliegts!

pirms 3 mēnešiem, 2012.02.22 09:13

Vērtējumi +10 -4

... - .

"Ja tavs striktais nē ir saistībā ar referendumu tad, draugs zini, ka Latvijas pareizticīgo baznīcai pieder ne tikai krievu valodā runājoši cilvēki. "

Tu, draug, lūdzu, zini arī to, ka lielākā daļa pie kādas konfesijas piederošu cilvēku nekad neapmeklē baznīcu un ir vairāk vai mazāk vienaldzīgi pret reliģijas jautājumiem.

Un lielākā daļa formāil pareizticīgo tapat svin Ziemassvētkus tajā paša laikā, kad to dara pārējā civilizētā pasaule - 24. Decembrī!

Pārējie var svinēt svētkus kad cvien vēlas. Neviens viņiem to neaizliegs. Dot un saņēmt dāvanas drīkst kaut vai katru dienu - neviens tevi par to nesodīs.

Bet, lūdzu, nevajag uzmākties ar savām idejām visai valstij!

pirms 3 mēnešiem, 2012.02.22 09:16

Vērtējumi +7 -4

xXx - nelgam 23.31

Bet Tu laikam neseko jaunumiem un nelasi ziņas...

pirms 3 mēnešiem, 2012.02.22 09:53

Vērtējumi +0 -0

. to ...

Latvijas Pareizticīgo baznīcai piekrītošie svin Ziemassvētkus parasti divas reizes - ir 24.decembrī, ir janvārī.
Esmu pilnīgi pārliecināts, ka tas labpatīk arī Dievam, kāds nu kuram no mums, kadā tur izskatā viņš arī nebūtu.

pirms 3 mēnešiem, 2012.02.22 12:33

Vērtējumi +4 -2

.

Diemžēl tas viss ATKAL IR POLITISKI SADIRSTS un NOPULGOTS - Kāpēc? Tāpēc, ka šodien 22.02.2012. SC ir nodeklarējis, ka vēlas lai Pareizticīgo Ziemassvētki būtu oficāli svētki Latvijas Republikā. Šī Kremļa organizācija - SC ir spējīga da saķekarēt jebko.

Savu uzskatu par Pareizticīgo Ziemassvētkiem es nemainu.

pirms 3 mēnešiem, 2012.02.22 12:59

Vērtējumi +2 -1

to xXx

Bet Tu laikam neseko jaunumiem un nelasi ziņas...
----------------
Es paļaujos uz paša dzirdēto baznīcā.

pirms 3 mēnešiem, 2012.02.22 14:34

Vērtējumi +0 -0

to ...

Valstij ir jābūt vienotai valstiskajai identitātei! Vieniem oficiāliem svētkiem!
-----------------------------------------
Piekrītu! Vienus svētkus - 18.novembrī, un viss! Nekādas Lieldienas un katoļu vai luterāņu Ziemassvētkus mums nevajag!

pirms 3 mēnešiem, 2012.02.22 14:38

Vērtējumi +5 -7

> .

Tieši tāpat, kā ne tuvu ne visi pareizticīgie svin Ziemassvētkus janvārī. To dara Maskavas patriarhāts, bet Latvijas Pareizticīgo Baznīca pirmās neatkarīgās republikas laikā neietilpa vis Maskavas, bet gan Konstantinopoles patriarhātā. Šī saistība ar Maskavas patriarhātu ari ir okupācijas sekas.

pirms 3 mēnešiem, 2012.02.23 07:59

Vērtējumi +3 -3

. to >

Jā tā ir. Man gan šķiet, ka tas ir baznīcēnu jautājums kā viņi tiek galā ar DEOKUPĀCIJU. Ja viņiem patīk, ka Maskavas patriarhātu, kurai tad, kā mēs te jauki esam noskaidrojuši, ir pakļauta Latvijas pareizticīgo baznīca, šad tad pabaksta Kremlis, tad lai jau šī izprieca viņus uzjautrina.

pirms 3 mēnešiem, 2012.02.23 14:16

Vērtējumi +0 -0

dāmu boxa fans

Ja Ziemassvētki 22. aprīlī, tad nē .

pirms 3 mēnešiem, 2012.02.21 18:13

Vērtējumi +1 -0

ŠIS

ir nenovērtēti labs komentārs! Jā, padomju reliģijas dibinātāja (Vladimira Iļjiča) dzimšanas diena tiešām ir komunistu un sociālistu Ziemassvētki! Apbrīnojami dziļa doma, apsveicu, dāmu boxa fans!

pirms 3 mēnešiem, 2012.02.23 23:21

Vērtējumi +1 -0

Ize

Īstenībā šis ir jautājums, par kuru vel šaubos. Kāpēc nevarētu būs svētku diena?

pirms 3 mēnešiem, 2012.02.21 18:55

Vērtējumi +6 -6

jautājums

ja pareizticīgo svētkus, kāpēc ne jūdu? mums liela ebreju kopiena. un kāpēc ne musulmaņu? arī viņu paliek arvien vairāk. un kāpēc ne dievturu? tie vispār ir latviešu pamatu pamatos.
noteiksim visus svētkus par svinamiem un brīvdienām, un būs miers, nebūs vairs jāstrādā.

pirms 3 mēnešiem, 2012.02.21 18:58

Vērtējumi +17 -3

jautājumam

Pēc tavas "loģikas" Latvijā nevajag atzīmēt arī katoļu un luterāņu svētkus. Starp citu - cik tad ir cilvēku tajā "lielajā" ebreju kopienā?

pirms 3 mēnešiem, 2012.02.21 20:34

Vērtējumi +6 -4

statistika

2008. gadā reliģiskās grupas iesniedza Tieslietu ministrijai šādas aplēses par savu draudzes locekļu skaitu: katoļi (500 000), luterāņi (435 000), pareizticīgie (370 000), baptisti (7 062), Septītās dienas adventisti (3 950), pareizticīgie (2 607), mormoņi (494), metodisti (635), musulmaņi (332), jūdaisti (586), Jehovas liecinieki (176), krišnaīti (124) un budisti (100).

pirms 3 mēnešiem, 2012.02.21 20:48

Vērtējumi +1 -0

xx - statistika

Kā tad!

Tu labāk parādi statistiku, cik no viņiem apmekē baznīcu.... Un tad nokaunies!

Nevajag te ar sava biznesa mārketingu nodarboties!

pirms 3 mēnešiem, 2012.02.22 09:17

Vērtējumi +5 -5

sdfsd - jautājumam

"Pēc tavas "loģikas" Latvijā nevajag atzīmēt arī katoļu un luterāņu svētkus"

Latvijā neatzīmē ne īpašus katoļu, ne luterāņu svētkus.

Latvijā atzīmē Rietumiem tradicionālos Ziemassvētkus, kas jau ir zaudējuši savu reliģisko nozīmi, tā vietā kļūstot par tautas svētkiem.

pirms 3 mēnešiem, 2012.02.22 09:19

Vērtējumi +3 -3

matemātika

pareizticīgie (370 000)
...
Pat, ja baznīcu apmeklē visi pareizticīgie, tie ir apmēram 19% no visiem Latvijas iedzīvotājiem. Atsevišķu svētku noteikšana nozīmētu mazākuma diktātu vairākumam.

pirms 3 mēnešiem, 2012.02.22 10:02

Vērtējumi +3 -2

to sdfsd

Tev tie varbūt ir "tautas" svētki, ticīgajiem cilvēkiem tie ir reliģiozi svētki.

pirms 3 mēnešiem, 2012.02.22 14:41

Vērtējumi +6 -2

to xx

kāds te sakars ar mārketingu,skaitļi ir skaitļi...
cita lieta,cik no šī bara ir kristīgo,kas To Kungu par savu Pestītāju atzīst un,cik to,kas pa retam aiziet uz TEĀTRI...
un cik tādu,kas Dievu par to Kungu atzīst...
nu nevar tā visus vienā maisā sabērt un (kā dakteris)brīvu dienu piešķirt...
žēl,bet varu derēt,vēl vairāk dzers, plītēs un ar netiklību nodarbosies,jo TICĪBU nevar piešķirt ne saeima,ne SC,ne ZZS (ne vella kalpi)...

pirms 3 mēnešiem, 2012.02.23 15:07

Vērtējumi +0 -0

Jasis

Vispirms nevajag dalīt tautas pēc ticības. Sanāk, ka esmu slikts, ja vecāki mani veda uz pareizticīgo baznīcu?

pirms 3 mēnešiem, 2012.02.21 19:04

Vērtējumi +9 -1

Vārds

Pilnigi pareizi!
Nevajag dalit!


Nevajag dalit pec valodas - ir tikai viena valsts valoda, latviesu!

Nevajag dalit pec ticibas - ir tikai vieni Ziemassvetki, 24. decembri.

pirms 3 mēnešiem, 2012.02.21 20:49

Vērtējumi +7 -7

Ek --> Vārds

Tad jau sanāk, ka katoļu un luterāņu ticībi ir valsts "oficiālā" ticība. Kas noticis ar valsts un baznīcas nejaukšanu?

pirms 3 mēnešiem, 2012.02.21 23:51

Vērtējumi +6 -1

jautājums> ek

oki doki. valsts ir šķirta no baznīcas, likvidējam vispār visus svētkus, kas balstīti reliģijā. ziemassvētkus, lieldienas, svētdienas atceļam kā brīvdienas. jebšu arī brīvdienas piešķiram tikai ticīgajiem - katoļiem un luterāniem brīvas viņu svētku dienas, pareizticīgajiem viņu. visi pārējie, ateisti, rukā pēc pilas programmas bez brīvdienām un atpūšas tikai oficiālajos valsts svētkos.

pirms 3 mēnešiem, 2012.02.22 07:48

Vērtējumi +4 -0

Vārds - Ek

Ak tad tu pēkšņi baznīcas un valsts nodalīšanu atcerējies?

Nu tad, lūdzu, atšujies ar savu ideju par pareizticīgo (musulmaņu, jūdu) ziemassvētkiem noteikšanu par valsts svētkiem, jo baznīca mums ir nodalīta no valsts.

Un Ziemassvētki mums ir nevis reliģiski, bet civili svētki. Uj tie ir tikai vieni, jo, ka patas teici - baznīca ir nodalīta, tātad tie nav reliģiski svētki. Un divas reizes pēc kārtas svinēt tos pašus civilos svētkus būtu dīvaini. Tad jau labāk divreiz svinēt Jāņus!

pirms 3 mēnešiem, 2012.02.22 09:23

Vērtējumi +3 -2

Ek --> Vārds

Vispar jau es nekur neizpaudu atbalstu idejai "par pareizticīgo (musulmaņu, jūdu) ziemassvētkiem noteikšanu par valsts svētkiem"... tāpēc man nav ar ko atšūties ;)
Ja nepareizi saprati, tad mana doma ir tāda: valsts un baznīca Latvijā ir atdalītas, tāpēc valstij nevajadzētu atbalstīt (t.i. - noteikt par oficiālajām svinamajām dienām) NEVIENAS reliģijas svētkus.

pirms 3 mēnešiem, 2012.02.24 01:24

Vērtējumi +0 -0

nu

Kalendārā jau var ierakstīt "pareizticīgo Ziemassvētki", bet ne kā svētku dienu.

pirms 3 mēnešiem, 2012.02.21 19:41

Vērtējumi +7 -2

Vārds

Tieši tā!

pirms 3 mēnešiem, 2012.02.22 09:23

Vērtējumi +1 -1

Kristaps

Kalendārā 7. janvāris ir jānosaka arī kā brīvdiena. Divu domu tur nevar būt.

pirms 3 mēnešiem, 2012.02.24 00:23

Vērtējumi +0 -0

Un,kas tajā 7.janvārī tik svarīgs notiek,

ka brīvdiena ir vajadzīga?

pirms 3 mēnešiem, 2012.02.25 20:25

Vērtējumi +0 -0

XXXX -

Nekada zina.Nevajaga valsti valsti. Jasi nav runa par labu vai sliktu ticibu,bet par to,ka tad jau jasvin visu konfesiju svetku dienas VALSTS limeni Krievu pareizticigie atkal ir iznemums no parejiem pareizticigajiem pasaule

pirms 3 mēnešiem, 2012.02.21 19:54

Vērtējumi +5 -0

Juris

Pasaules Pareizticīgie Ziemassvētkus svin tad pat, kad mēs visi pārējie - 24. dec.
Tikai Krievijas valsts baznīca svin pa savam.

Jautājums: Vai Latvijas pareizticīgie ir daļa no Krievijas, vai no civilizētās pasaules Pareizticīgās baznīcas?

pirms 3 mēnešiem, 2012.02.21 19:55

Vērtējumi +8 -2

.

Atbilde uz tavu jautājumu:

Latvijas pareizticīgo baznīca svin Pareizticīgo Ziemassvētkus janvāra mēnesī, kurā datumā tieši to nosaka Pareizticīgo baznīca pēc sava baznīcas kalendāra. Pareizticīgo Ziemassvētkus Latvijas Republikā svin tieši tajā pašā datumā un mēnesī, kad svin Pareizticīgo Ziemassvētkus Krievijā.

Protams, ka Latvijas pareizticīgie NAV daļa no Krievijas, ja tas tā būtu tas tiešām būtu savādi. Latvijas pareizticīgie NAV daļa no arī no civilizētās pasaules Pareizticīgās baznīcas, un arī, ja tas būtu tas tiešām būtu savādi. Latvijas pareizticīgie ir Latvijas pareizticīgie, tāpat kā ir arī Latvijas luterāņi, Latvijas vecticībnieki, Latvijas kristieši.

pirms 3 mēnešiem, 2012.02.21 22:58

Vērtējumi +4 -3

aaaa - .

Ak tad tu gribi visam Latvijas pilsoņu kopumam uzspiest svinēt tavus svētkus pēc Krievijas kalendāra!?

Tev neliekas, ka tu būsi stipri pāršavis pār strīpu?

pirms 3 mēnešiem, 2012.02.22 09:26

Vērtējumi +2 -2

. to aaaa

Atbilde aaaa.

Neviens neko nespiež. Es uzrakstīju savu viedokli - vari piekrist vai nepiekrist - ta ir tava izvēle.

Ta saucamais Krievijas kalendārs ar neko netšķiras no Latvijas kalendāra, kalendāra, kas droši vien tev ir arī kaut piepakārts mājās uz sienas.
Savukārt Pareizticīgo baznīcas kalendārā ir ampēram 14 dienu nobīde - Pareizticīgo baznīcas kalendārs NAV Krievijas kalendārs.

pirms 3 mēnešiem, 2012.02.22 12:24

Vērtējumi +2 -1

punktam

Latvijas pareizticīgo baznīca IR daļa no Krievijas pareizticīgo baznīcas.

pirms 3 mēnešiem, 2012.02.22 19:02

Vērtējumi +1 -1

gunta

UKRAINAS pareizticīgie nesvin ziemssvētkus 24.decembrī. to nu es noteikti zinu. ja nav laika degunu izbāzt no LATVIJAS ārā tad vari paskatīties odnoklssnikos.

pirms 3 mēnešiem, 2012.02.22 19:22

Vērtējumi +0 -0

. to punktam

Jā tā ir = Latvijas pareizticīgo baznīca IR daļa no Krievijas pareizticīgo baznīcas.
Savukārt Igaunijas pareizticīgo baznīca NAV daļa no Krievijas pareizticīgo baznīcas.

pirms 3 mēnešiem, 2012.02.22 20:19

Vērtējumi +1 -0

melim 20.19

Savukārt Igaunijas pareizticīgo baznīca NAV daļa no Krievijas pareizticīgo baznīcas.
--------------------
MELI!
Igaunijas pareizticīgā baznīca (vairāk par 100000 ticīgo) ir Maskavas patriarhāta pakļautībā.
Igaunijas apustuliskā pareizticīgā baznīca (apmēram 7000 ticīgo) ir Konstantinopoles patriarhāta pakļautībā.

pirms 3 mēnešiem, 2012.02.22 20:27

Vērtējumi +0 -0

.

Jā! Paskatījos ir taisnība iepriekšējam komentētājam. Piekrītu.

Tātad finally mums pareizi ir tā:

Latvijas pareizticīgo baznīca IR daļa no Krievijas pareizticīgo baznīcas.
Savukārt Igaunijas apustuliskā pareizticīgo baznīca NAV daļa no Krievijas pareizticīgo baznīcas, bet Igaunijas pareizticīgā baznīca ir Maskavas patriarhāta pakļautībā.

pirms 3 mēnešiem, 2012.02.22 20:33

Vērtējumi +1 -0

melim

Latvijas pareizticīgā baznīca nav Krievijas baznīcas sastāvdaļa. Ja neko nejēdz no baznīcas hierarhijas, tad izmanto iespēju neizrādīt savu idiotismu - paklusē ....

pirms 3 mēnešiem, 2012.02.22 20:43

Vērtējumi +2 -2

.

O kāds tu nikns!

Nu tad pareizi ir tā:

Latvijas pareizticīgo baznīca IR Maskavas patriarhāta pakļautībā.
Savukārt Igaunijas apustuliskā pareizticīgo baznīca NAV daļa no Krievijas pareizticīgo baznīcas, bet Igaunijas pareizticīgā baznīca ir Maskavas patriarhāta pakļautībā.
Mani kaut kā nekad nav interesējusi baznīcas hierarhijas lietas nevienai no ticībām, bet šķiet ka Dievam vairāk patiktu tolerance un cieņa nekā kompetentu un gudru cilvēku, kas visnotaļ perfekti zin baznīcas hierarhijas lietas, niknie viedokļi.

Vai tagad mans niknaid oponents ir apmierināts?

pirms 3 mēnešiem, 2012.02.23 14:10

Vērtējumi +2 -0

punktam

Mani kaut kā nekad nav interesējusi baznīcas hierarhijas lietas nevienai no ticībām
..........................
Tad ko tu jau divas dienas smirdi par šo jautājumu?

pirms 3 mēnešiem, 2012.02.23 14:52

Vērtējumi +1 -0

Izlasot visus par un pret,

nākas secināt, - punkts spriež loģiski un konsekventi,tas cits (jeb viņu ir leģions) garā vājš,aptracis krancis,kam saprāts no Dieva nav dāvināts ne piedzimstot,ne šo dzīvi vadot un nebūs arī epilogā.Tāda suga!

pirms 3 mēnešiem, 2012.02.23 15:16

Vērtējumi +0 -0

Guntai

Ukrainas pareizticīgo Baznīca ietilpst Maskavas patriarhātā, tāpēc arī svin tos svētkus janvārī.

pirms 3 mēnešiem, 2012.02.23 23:23

Vērtējumi +0 -0

CVBSDF

Ja nosaka pareizticIgajiem, TAD KADEL ARI NE JUDIEM UN MUSULMANIEM?

pirms 3 mēnešiem, 2012.02.21 20:34

Vērtējumi +1 -3

?

Jūdi un musulmaņi ir lūguši to darīt?

pirms 3 mēnešiem, 2012.02.21 21:06

Vērtējumi +0 -0

! - ?

"Jūdi un musulmaņi ir lūguši to darīt?"

Un kada tam principiala nozime?

Jautajums iet par principu, nevis par to kurs ko ludzis.

pirms 3 mēnešiem, 2012.02.21 21:17

Vērtējumi +2 -4

?-!

Tu būsi pārsteigts, bet tam tiešām ir "principiāla" nozīme. Ne jūdi, ne musulmaņi neatzīmē Ziemassvētkus (tādā nozīmē kā kristīgās konfesijas to saprot); pareizticīgajiem tie ir tādi pat svētki kā katoļiem un luterāņiem.

pirms 3 mēnešiem, 2012.02.21 21:45

Vērtējumi +2 -1

! - ?

Tad atzīmē vesels! Neviens tev neko neliedz!

Principiāla nozīme ir tam, ka veselai valstij ar visiem tās visdažādākajiem pilsoņiem nav nekāda iemesla pielāgoties vienas konfesijas nedaudzu pārstāvju vēlmēm.

Aizliegts jums nekas nav. Sviniet kaut vai 24 h 7 dienas nedēļā! Tik nebāzieties pārējiem virsū!

pirms 3 mēnešiem, 2012.02.22 09:28

Vērtējumi +2 -3

L

Atceries, ka arī Tev kādreiz būs jāstājas Dieva priekšā un jāatbild par saviem vārdiem, pat ja tādam netici! ;)

pirms 3 mēnešiem, 2012.02.22 22:08

Vērtējumi +1 -1

Krievija kā valsts var ĪSTENOT

kādu kalendāru grib un pakļaut to (t.i.kalendāru)arī likumdošanai...
Cita lieta,ja kāda CITA valsts grib pieņemt Krievijas kalendāru jeb tradīcijas.
Man žēl,ka to izgudrot ir pae SAREŽĢĪTU gan Bērziņam,gan Zatleram.
Par Bērziņu nebrīnos - vecs onkulis,kura intelektuālā potence un erudīcija arvien vairāk streiko(varbūt nekad nav funkcionējuši?),par Zatleru,nudien,nav ko teikt - kādreiz par viņu balsoju,tagad baidītos to darīt...

pirms 3 mēnešiem, 2012.02.23 15:26

Vērtējumi +1 -0

pardon

3.rindkopā - par sarežģītu

pirms 3 mēnešiem, 2012.02.23 15:28

Vērtējumi +0 -0

saldā vara

ZRP lēts triks, kāš balsis kā nu māk, traģiki komiski. Ah saldā vara , cik grūti tev noturēt, bet tā gribās.

pirms 3 mēnešiem, 2012.02.21 21:17

Vērtējumi +4 -2

bghg

Jo vairāk dos, jo vairāk prasīs, apetīte nāk ēdot, mazāk dos mazāk prasīs

pirms 3 mēnešiem, 2012.02.21 21:24

Vērtējumi +6 -0

visa pasaule

Pareizticīgo Ziemsvētkus svin kopā ar citām konfesijām, tikai krievi pēc vecā kalendāra, incanti - kā tad ar gavēni ? Tad arī Jaunais gads viņiem jāsvin pēc vecā stila, jo tai laikā ir viņiem GAVĒNIS

pirms 3 mēnešiem, 2012.02.21 21:46

Vērtējumi +3 -1

Jā,un tas krieviem NENOLIEDZAMI

svarīgāks par Ziemassvētkiem.

pirms 3 mēnešiem, 2012.02.24 00:05

Vērtējumi +1 -0

riks

Ir jāpiekāpjas mazās lietās, lai stingri stāvētu savā pozīcijā svarīgās lietās. Visu nekad nevar.

pirms 3 mēnešiem, 2012.02.21 22:17

Vērtējumi +0 -0

Vārds

Lielas lietas dažreiz sastāv no mazām lietām. Visu nekad nevar, bet priekš ta ir galva, lai izvērtētu, kad un ko var.

Un šajā gadījumā ir acīmredzama tendence graut pastāvošo Latvijas Rietumniecisko identitāti, kas ir mūsu sabiedrības vienojošais faktors.

pirms 3 mēnešiem, 2012.02.22 09:30

Vērtējumi +3 -0

. - elliks

Tāpēc.
Tāpēc ka visai valstij nav tavi svētki jāsvin.
Tev tos svinēt neaizliedz. Svini vesels. Bet citiem virsū nebāzies!

pirms 3 mēnešiem, 2012.02.22 09:31

Vērtējumi +2 -0

.

18 novembri arī ne jau visi svin, kaut arī tas ir oficiāls svētku datums.
16 martu arī ne jau visi svin, kaut arī tā ir izsvītrota oficiāla atceres diena.

pirms 3 mēnešiem, 2012.02.22 12:27

Vērtējumi +2 -1

tad jau

varbūt Francijai un Anglijai Ramadans būtu arī jāpieņem par oficiāliem svētkiem?

pirms 3 mēnešiem, 2012.02.21 23:04

Vērtējumi +5 -2

AAA

Precīzi. Tas pats.

Šveice jau pasūtīja savējos musulmaņus ar viņu minaretu celtniecības idejām.

Francijā burkas aizliedza nēsāt, par spīti kaucieniem par apspiešanu un dumpja draudiem.

Nedrīkst pieļaut, ka slēpjoties aiz idejas par reliģijas brīvību pa aplinkus ceļiem notiek valsts un sabiedrības kultūras identitātes graušana.

Runa nav par reliģiju. Runa ir par kultūru.

pirms 3 mēnešiem, 2012.02.22 09:34

Vērtējumi +2 -1

tad jau

varbūt Francijai un Anglijai Ramadans būtu arī jāpieņem par oficiāliem svētkiem?

pirms 3 mēnešiem, 2012.02.21 23:05

Vērtējumi +0 -0

elliks

Atšķirība ir tāda, ka Latvijā valsts un baznīca ir nošķirtas un pēc konstitūcijas, cilvēkiem ir brīva izvēle, kādā reliģijā stāties vai nestāties. Savukārt Francijā un Anglijā valsts un baznīca nav nošķirtas. Francijas prezidents kā galveno reliģiju lobē kristietību un Anglijā galvenā ir anglikāņu baznīca. Man gribētos domāt, ka Latvijā 24. decembris kalendārā ir atzīmēts kā brīvdiena tāda paša iemsela dēļ, kā Jāņi - saulgriežu laiks, kas mūsu tautā ir ticis svinēts gadsimtu garumā; nevis kā vienas vai otras reliģijas svētki. Kristieši tad var arī šīs brīvdienas veiksmīgi izmantot, lai nosvinētu sev svarīgus svētkus.

pirms 3 mēnešiem, 2012.02.22 00:15

Vērtējumi +2 -0

... - elliks

Mani izbrīna, ka tu nesaproti jautājuma būtību, tai pašā laikā pats(-i) arī dodot perfektu atbildi.

Jā! Tik tiešām! Latvijā valsts un baznīca ir šķirtas. Tādēļ Ziemassvētki, ok svinam, nav baznīcas svētki! Līdz ar to otri Ziemassvētki nav vajadzīgi, jo tas ir apsurds!

Viss pateikts!

pirms 3 mēnešiem, 2012.02.22 09:37

Vērtējumi +2 -0

elliks > ...

Nav jau tā, ka es neizprotu jautājuma būtību; mani vienkārši neapmierina nepamatoti apgalvojumi, kā lakonisks "jā", "nē" un "nekādā gadījumā". Man ir savs pamatojums, kāpēc saku nē, bet gribas dzirdēt pārējo nē teicēju viedokli :)

pirms 3 mēnešiem, 2012.02.24 07:49

Vērtējumi +0 -0

Andra

nu ļoti sovjetiem pareizticīgo svētki vajadzīgi

pirms 3 mēnešiem, 2012.02.21 23:33

Vērtējumi +3 -0

//

Ja Tu to par "īstajiem" latviešiem - tad precīzi pateikts!

pirms 3 mēnešiem, 2012.02.21 23:38

Vērtējumi +3 -1

2222 - //

PSRS un padomju ideoloģijai simpatizējošā sabiedrības daļa lielā merā sakrīt ar pareizticīgo daļu. Tā nu reiz vēsturiski ir izveidojies.

Tādēļ sarkanās pakaļas no SC, PCTVL un līdzīgiem iestādījumiem, manipulē ar šiem pseidoreliģiskajiem jautājumiem, lai iegūtu sev politisko kapitālu.

pirms 3 mēnešiem, 2012.02.22 09:39

Vērtējumi +2 -1

gunta

nevis sovjetiem bet pareizticīgajiem. LATVIJā diemžēl ir ļoti maza cilvēku saujiņa kas patiesi izprot kas ir pa īstam ticēt. slāvu tautām tas ir iezīsts ar mātes pienu.. atļaujot ššos svētkus mēs darām dievam tīkamu darbu........

pirms 3 mēnešiem, 2012.02.22 19:36

Vērtējumi +0 -3

to 2222

Nosaukt vecticībniekus par sovjetiem var tikai idiots! Sovjeti ir tev līdzīgie radījumi, kuri vervelē par lietām kurās neko nesajēdz.

pirms 3 mēnešiem, 2012.02.22 20:10

Vērtējumi +3 -0

XXXX

Ja,Gunta,viniem tas ir iezists ar mates pienu,baznica mest krustus,izejot no tas,vicinat dures.Kolonizet citas tautas,referendumos aizstavet savas svetas tiesibas,jo Dievs jau laikam pieskiris tiesibas but par izredzetajiem Un tiem ,kas te saka Latvijas pareizticigie,nevis Krievijas dala - nu tad sviniet tos Ziemassvetkus ka Latvija.Visus padomju gadus nu nebija tik ticigi,tagad peksni liela apskaidriba nakusi. Tas ir tikai kartejais sabiedribas skelsanas meginajums pavisam oficiala cela,pec tam regionala valoda,pec tam autonomija. Maskavas lielais gans jau aicina nebaidities no armijas klatbutnes pierobezas valsti,ta vakar jau avize rakstija.Bus jaskrien aizstavet nabaga apspiestos pareizticigos.Absurds -viena valsti divi Ziemassvetki

pirms 3 mēnešiem, 2012.02.23 14:05

Vērtējumi +2 -0

monitors

Bet varbūt varam svinēt Latviešu strēlnieku dienu sakarā ar Ziemssvētku kaujām? Pie viena arī pareizticīgie savus svētkus nosvinēs. Tās Ziemassvētku kaujas notika pēc pareizticīgo kalendāra, ja kāds nezina.

pirms 3 mēnešiem, 2012.02.22 01:02

Vērtējumi +3 -0

Vārds

Tas varētu būt labs praktisks risinājums. Valsts oficiali svin Ziemassvētku kauju atceri, bet pareizticīgie pa to laiku iet uz baznīcu.
Jautajums tikai ir, vai šāda žākstīšanās tiešām ir nepieciešama.

pirms 3 mēnešiem, 2012.02.22 09:41

Vērtējumi +1 -0

Ah, kas par?

Es tad ari gribu, lai Ramadan un Yom Kippur nosaka par oficialam svetku dienam!!!! Kapec tikai pareizticigo Ziemassvetkus?

pirms 3 mēnešiem, 2012.02.22 01:13

Vērtējumi +5 -0

////

Pareizi!
אני דורש החגיגה הרשמית של יום כיפור בלטביה!
Pieprasu sev oficiālus jūdu reliģiskos svētkus Latvijā!
Savādāk tas ir rasisms, antisemītisms un diskriminācija!
Kas, jūdi sliktāki par pareizticīgajiem!? Tā uzskatīt ir melnsimtnieciska rasisma izpausme!
Ja ir oficiāli pareizticīgo Ziemassvētki, tad ir jābūt arī oficiāliem jūdu svētkiem!

pirms 3 mēnešiem, 2012.02.22 09:44

Vērtējumi +5 -0

Vēl aktuāli