"Man ļoti patīk jaunais vilnis," tā tālajos astoņdesmitajos dziedāja Ingus Baušķenieks, un nevienam nebija īpaši jāpaskaidro, ka runa ir par mūzikas virzienu Tieši tāpat kā jebkuram, kurš bija grozījies Kinonama un Kinogalerijas tuvumā vai palasījies Latvijas kultūras presi, bija vismaz aptuvens priekšstats, ko nozīmē "jaunais vilnis" pasaules kino vēstures kontekstā.
Mūsdienu Latvijas sabiedrības vairumam, kas, pašuprāt, tīri veiksmīgi iztiek bez Kinonama un Kinogalerijas lektorijiem (jo tādu nav) un pārsvarā arī bez Latvijas kultūras medijiem (jo tādu gandrīz nav), laikam ir savādāk. Sen nebiju manījusi politiķus tik aktīvi iesaistāmies diskusijā par "jauno vilni",proti, Jūrmalas jauno izpildītāju konkursu Jaunais vilnis. Īpaši kareivīgi nacionālās kultūras sardzē pret latvisko vērtību piesmiešanu un apdraudēšanu metās NA pārstāvji.
Vispār es būtu priecīga rakstīt šos vārdus bez ironijas – ja vien spētu atsaukt atmiņā, piemēram, kāda politiķa satraukto tvītu, bažīgu viedokli blogā vai mediju telpā un rūpju pilnu vaigu par nacionālo vērtību apdraudējumu, kad nesenā pagātnē no dzīves (lasi: nacionālās kultūrtelpas) šķīrās kinoforums Arsenāls. Lai arī pēdējos gados ne tikai finansiālu, bet arī menedžmenta (nemitīgās festivāla vadības maiņas) un paplūdušās koncepcijas samocīts, Arsenāls bija vienīgais kinonotikums Latvijā ar starptautisku konkursa skati un žūriju, FIPRESCI žūriju un īpašo Baltijas filmu konkursu, kas, grozi kā gribi, bija iespēja Latvijas filmām pavīdēt gan publikas, gan kino speciālistu uzmanības lokā. Līdz ar Arsenālu nebūtībā aiziet arī kāda nacionālās kultūras spēka daļiņa, dodot iespēju nu aizņemt rūmi Holivudas produkcijai, kas tieši tāpat kā JV, nejūt īpašu respektu pret kādas valsts īpašajām vērtībām – valodu, vēsturi un 11. novembra krastmalu. Ironiski, bet tieši tādi kultūras dzīves notikumi kā Arsenāls mūsu publikai deva iespēju iepazīt citus "jaunos viļņus" un pašiem izdarīt savu izvēli, kuram no abiem tērēt savu laiku, līdzekļus un uzmanību – un tā, manuprāt, ir attīstītas sabiedrības ar pašcieņu pazīme – dot publikai izvēli, vai ne? Piedāvāt alternatīvu, piedāvāt kvalitāti, piedāvāt tās nacionālās vērtības ne tikai vārdos, bet arī darbos! Jo labākā un, iespējams, pat vienīgā pretstāves iespēja pret masu kultūras globalizēt-, komercializēt-, apdraudēt- tieksmēm ir spēcīga, kvalitatīva, kopta nacionālā kultūra!
Bet ne jau konkrēti par Arsenālu ir šis stāsts, to raiti varētu turpināt ar Dziesmusvētku kustību, kas nīkuļo bez valsts dotācijas, to pašu jau pieminēto Latvijas kultūras preses neesamību, Latvijas lepnumu – kordziedāšanas tradīciju un mūzikas izglītību, kas pagaidām vēl nav zem ūdens, pateicoties pagātnes iestrādēm un pedagogu upurēties spējai (lasiet Māra Sirmā interviju 27. jūnija K-Dienā), Kultūrkapitāla fonda spītīgu turēšanu uz politiskās diētas, kultūras atbūtni Nacionālajā attīstības plānā – un citiem "apdraudējumiem nacionālajām kultūras vērtībām", kuri politiķus, šķiet, maz uztrauc. Un arī sāpe par Jaunā viļņa plosīšanos nacionālajā kultūrtelpā diemžēl nav rūpe par nācijas gaumi, vērtībām, izglītības un kultūras līmeni – jo būt "nacionālās kultūras sardzē" prasa ikdienas darbu, ieinteresētību kultūras procesos, vēlmi un spēju izglītoties, lasīt, salīdzināt, analizēt, kā arī izpratni par kultūras nozīmi cilvēka tapšanā par cilvēku, un nācijas – par nāciju, nevis tikai skaļus un slikti iestudētus iznācienus uz kultūras skatuves sev izdevīgos momentos. Jāsaka, te nu vairums Jaunā viļņa konkursantu iznācienu bija uzrunājošāki – jo, redziet, tur pirms kāpšanas uz skatuves bija ieguldīts darbs.
Apakšvirsraksts
Nav ko teikt, bet runāt gribas.
pirms 10 mēnešiem, 2012.07.31 10:19
indiānis x
te laikam kārtējais, kurš nespēj saprast uzrakstīto un uztvert domu - pop-kultūras, pop-izglītības un pop-politikas rezultāts
pirms 10 mēnešiem, 2012.07.31 10:37
Jā, jā
Nav ko teikt, bet iekomentēt gribās.
pirms 10 mēnešiem, 2012.07.31 10:39
doma kā jau musdienu rakstniekiem- izplūdusi, līkloču līkločiem
bet vienā teikumā- nav ko ārdities par jauno vilni ja vienlaikus paši savām rokām gremdē nacionālās kulturas vērtibas.
vienkārši bļaut, noliegt, aizliegt ir daudz vienkāršāk nekā ikdienā risināt jautājumus kur , kā atbalstīt, ko atbalstīt, kur naudu ņemt. te pabļāvi, pakritizēji ka tas ir krievu un PR gatavs. kas traucē pašiem savu "jauno vilni" organizēt? kaut ar tautu dziesmām un dejām, vismaz tikpat augstā līmenī un vēl augstākā, tā ka publika sajūsmā lauž krēslus un biļetes meklē dienas laikā ar uguni. tik nav jau ne tās varešanas, ne gribēšanas. tur darbs jāiegulda, nauda. kritizet taču vieglāk, ne tur kas jāzin, ne naudu vajag
pirms 10 mēnešiem, 2012.07.31 12:11
gribas>>jā, jā
ja tev gribās, iekod ribās
pirms 10 mēnešiem, 2012.08.02 05:57
Langa
ir taču tik "ērti" cepties par sveštautiešu popkultūru tā vietā, lai mēztu savus staļļus! Piemēram, atdot atņemtos Ls 50 Mūža stipendiātiem kultūrā.
pirms 10 mēnešiem, 2012.07.31 10:35
lauku vecis
Meitiņ, nespļauj bļodiņā no kuras pašai būs jāēd! Ironizēšana par nacionālajām kultūrvērtībām ir absolūti nevietā!
pirms 10 mēnešiem, 2012.07.31 10:37
Marī
Par kādām nacionālajām vērtībām Želve ironizē? Viņa tikai argumentēti norāda uz to, ka NA, kuras pārraudzībā ir Kultūras ministrija, nekad un neko nav darījusi, lai šīs nacionālās kultūras vērtības saglabātu un attīstītu.
Vai Jums ir kāds konkrēts piemērs (izņemot Dzintara komisko izgāšanos pēc kinoteātra apmeklējuma) , kurš pierāda pretējo
pirms 10 mēnešiem, 2012.07.31 11:16
Haris - Marī
Hm, kā tad Dzintars "izgāzās", ko?:)
pirms 10 mēnešiem, 2012.07.31 17:12
Piekrītu
Ironizēšana par nacionālajām kultūrvērtībām ir absolūti nevietā!
Kas kuram ir uzrunājošāk - tas ir gaumes jautājums, kāpēc nē, var jau sākt jūsmot arī par JV. Super!
Bet par "ērtu cepšanos" un staļļiem nevajadzētu spriest tiem, kas paši tepat KD ir to vien paši darījuši kā nepārtraukti cepušies.
Kur ir Jūsu idejas, jauni Arsenāli? Radiet ko jaunu paši.
pirms 10 mēnešiem, 2012.07.31 17:32
Irbe
Vai tiešām NA vainīga, ka Sukuts aizlaidās uz Spāniju ? Vai tomēr pēdējos gados no šāda festivāla gribējās sagaidīt arī kvalitatīvas izmaiņas.Pilnīgs menedžmenta fiasko bija turēšanās pie festivāla norises laika , tādejādi ,pārklājoties ar Baltijas Pērli.Starp citu NA pie kultūras nozares (un vispār valdībā) ir tikai 9 mēnešus. Varbūt par nozari vajadzēja sākt satraukties kādu laiciņu atpakaļ, kad Repše mainīja KKF finansēšanas modeli. Bet tad jau visi kultūras ļaudis priecīgi vibrēja kopā ar Kantāni un JL,jo, redz, populāri bija dievināt Repši, tagad populāri ir gānīt NA.
pirms 10 mēnešiem, 2012.07.31 11:26
Marī - Irbe
Tas nav ne populāri, ne patīkami, bet arī 9 mēneši ir gana ilgs laiks, lai parādītu vismaz labo gribu un jel kādus domas un darbības kapacitātes iedīgļus. Salīdzinājumam var pavērot kaut vai Ķīļa iztramdīto Izglītības minitriju - viņš saprot, ka viņa laiks ir ierobežots, tāpēc jāizdara pēc iespējas vairāk dotajā laikā un apstākļos.
Imants Ziedonis reiz rakstīja: "Ir vajadzīgs Tikuntāspēks. (...)Ja jau dabā - Visā Dabā - tā iekārtotrs, ka rezonanses programmas vienmēr pārspēj disonanses programmas (tik un tā!), tad laikam gan ir pareizi tā rīkoties, lai ļaunuma analīzei un nosodīšanai veltītais laiks nekad nebūtu lielāks par labā iekopšanas laiku. Gluži otrādi, prātīga spēka pielietojuma attiecība prasa, lai pozitīvajam veltītais darbs pārsniegtu negatīvajam veltīto darbu savas trīs reizes."
Un ļoti žēl, ja NA tikuntāspēka nepietiks ne trīs, ne divām un pat ne vienai reizei (tā šobrīd diemžēl šķiet), ja reiz vēlētāji viņiem šādu iespēju ir devuši.
pirms 10 mēnešiem, 2012.07.31 11:41
Irbei
Jūs kā no plaukta nokritusi! Dārgā Irbe, - nevis Arsenāls pārklājās Pērlei, bet gan PĒRLE UZKLĀJĀS ARSENĀLAM, turklāt to darīja agresīvi no paša sākuma! Kāpēc ir tik izdevīgi to neatcerēties??? Kauns valstij un KM par Arsenāla nogremdēšanu. Un nevajag vainor Sukutu - vaina ir nespējā nodrošināt finansējumu n o valsts puses. Bet Arsenāls jau nav vienīgais - tāda ir rakstniecība, visuālā māksla .. utt.utt.
pirms 10 mēnešiem, 2012.07.31 11:44
Kristīne Želve
Repše KKF finansēšanas modeli mainīja 2004. gadā. Igauņi to neizdarīja, rezultāts - turpat 7 reizes lielāks finansējums kultūrai.Man liekas, 8 gadu pieredze un dramatiskā atšķirība starp Igaunijas un Latvijas KKF ir pietiekami iemsli, lai sāktu par to ( KKF finansējuma modeļu maiņu) atkal runāt un labot pieļautās kļūdas.( jā, varbūt citu pieļautās, bet to jau dara katra nākamā valdība). Uzsveru - kaut vai runāt un diskutēt, nevis izlikties, ka viss ir kārtībā un iet tik uz augšu.
pirms 10 mēnešiem, 2012.07.31 11:45
Irbe Irbei
Baltijas Pērle ir privāts festivāls- kad grib, tad rīko. Arsenāls saņēma KKF atbalstu - tad varbūt nevajag iecirsties kā āžiem, bet rīkot tad, kad tas var dot vislielāko atdevi gan apmeklētības ziņā, gan finansiāli.
pirms 10 mēnešiem, 2012.07.31 11:55
Irbei un 600
Kādā sakarā valsts festivālam ar traddīcijām būtu laika ziņā jāpiekāpjas Pērlei, uz kuras kino seansiem jāņem līdzi austiņas un bieži jāklausās nekvalitatīvā tulkojumā? Kāpēc "privāts" ir kaut kāds svētums, bet valsts ir tā, kurai priovāts var kāpt virsū??? Kas tā par domāšanu??
600 - vismaz puse no Holivudas ražojumiem ir mēsli, kas domāti masu debilizācijai, tādēl diez vai Latvijai būs no tā mācīties, ja vien negribam, lai latvieši paliek par tādiem pašiem resniem idiotiem kā daļa amerikāņu. Turklāt Latvija ir Eiropā, un Eiropā ir citas kino tradīcijas. VFrancija to saprot un protekcionē savu kino nozari, arī Latvijai tas jāsaprot. Un mākslas pamatfunkcija ir radīt platformu domu apmaiņai un , jā, arī izglītot. Lūdzu nezubāzieties ar jeņķu ideoloģiju - tā reāli smird/ ASV kopā ar krieviem nobloķēja ANO ieroču tirdzniecības jauno likumprojektu, kas paredzēja padarīt ieroču tirdzniecību daudz pārskatāmāku un legālāku. Lūk, ASV "filosofija" un mērķi - paldies, mums tādus nevajag
pirms 10 mēnešiem, 2012.07.31 12:19
600
Pret JV vai Holivudu ir nevis jācīnās, bet jāmācās. Jā, mums nav viņu budžetu, bet viss pārējais ir iespējams. T.s. "augstā māksla" vienmēr ir jādotē, jo tā ir interesanta nelielai sabiedrības daļa. Bet kvalitatīvu popkultūru taisīt, redz, neskaitās smalki.
Kā teica vienas slavenas studijas īpašnieks: "ja jums ir vēstījums, sūtiet to ar American Express". Jo tomēr kultūrai pirmkārt ir jāizklaidē, nevis jāskolo - kaut daudzi to ne par ko neatdzīs.
pirms 10 mēnešiem, 2012.07.31 12:04
dzin
neatdzīs jau nu gan:DD
un augstā māksla ne vienmēr ir jāliek pēdiņās. ne katrā no tās gadījmiem.
pirms 10 mēnešiem, 2012.07.31 12:29
Kultūra NAV izklaide
Kultūra tulkojumā no latīņu valodas nozīmē "kopšana" un tās uzdevums ir veidot cilvēku. Valsts uzdevums, savukārt, ir nodrošināt katra indivīda pilnveidošanās iespējas un to visiem spēkiem veicināt. "Maizi un izpriecas!" kā kultūrpolitikas vadlīnija Romas impērijas norietā noveda pie tās sabrukuma.
pirms 10 mēnešiem, 2012.07.31 16:30
nu romu tu veltigi piesauci:)
imperija visspecigākā bija tad kad karoja, kad lidz kulturai viņai bija vel iet un iet. kad lielie kari beidzās un kā reiz var sāk runāt par kulturas uzplaukumu tad kā reiz iestājās sabrukums. tā pat bija ēģiptē, tāpat bija grieķijā. tā ka sanāk jo vairāk kultūras, jo ātrāk iestājas sabrukums. attiecigi labāk kulturu nocirst iediglī, ilgāk dzīvosim
pirms 10 mēnešiem, 2012.07.31 18:38
Ko Jūs ar to gribējāt pateikt?
Labāk izdarīt pašnāvību bērnībā, lai nebūtu jāmirst vecumā?
Šādam antīkās pasaules redzējumam arī īsti piekrist nevaru. Atcerēsimies Špengleru ar viņa kultūras un civilizācijas stadiju traktējumu (uz tās pašas Romas, Grieķijas un Ēģiptes vēstures bāzes). Kultūras attīstība un atjaunotne liecina par vitalitāti. Pāreja civilizācijas stadijā iezīmē novecošanās un pakāpeniskas bojāejas procesu.
Un ko nozīmē "nocirst iedīglī"? Kā Jūs iedomājaties nāciju bez savas kultūras, kas veido tās identitāti un individualitāti? Cik ilgi, Jūsuprāt, tāda spēs pastāvēt? Varbūt ir kāds labs piemērs?
pirms 10 mēnešiem, 2012.07.31 20:06
ar to gribeju pateikt ka ne jau izklaižu vai kulturas
līmenis/ daudzums nosaka sabiedribas atistibu vai sabrukumu:) es jau protams vulgarizeju/vienkāršoju, bet sakarā ar piesaukto neveiksmigo piemēru gribejās aizradit ka lietas nav tik vienkāršas. tur var ari piesaukt ka sabiedribai kļūstot pārtikušai sabrukums iestājas, tātad labāk dzivot nabadzibā:)...
tātad visilgāk saglabājas impērija kur barbari dzivo nabadzibā. alās un pat bez savas valodas, lai nedo dies kas lidzigs kulturai nerastos:)
tas atkāpei un paskaidrojumam sevišķi neapķerigiem.
bet ja komentāra par rakstu, tad jauni viļņi vajadzigi nepārtraukti, jo pagrimums kā reiz tiešām iestājas no pārsātinājuma- vai tas ir kulturā vai pārticībā kad pazud mērķis uz ko tiekties, tad ari ...
ja teiksim kolizejs uzcelts tad viss, sasniegti griezti, vairāk neko nevajag? jo ja nav pagrieziena punkta, nav citu pieprasijumu, tad siksta kapelu neviens nebūvēs vai bigbendu....
veneras statuju izkalām, ko vel? vai ir iespejams vel labāks šedevrs? nu nez vai, bet tēlnieciba jau tāpec neapstājās.
bet ja kultūra vairs neuzrunā masas, bet tikai atsevišķus individus, kuri lepni paziņo ka plebeji neko nesaprot, tad msori, tā vairs nav kultūra, bet pseido...jebkas
pirms 10 mēnešiem, 2012.07.31 20:58
Tā ir,
plebeji bieži vien nesaprot, bet diženie i z l i e k a s, ka saprot. Tas ir viņu darbs.
Traki ir tas,ka nesapratēju skaitliski kļūst vairāk. Vienā galā aiz stulbuma, aiz nevēlēšanās koncentrēties,aiz masveidības pielūgsmes, otrā galā gars izdaiļots ar augstprātību,pārgudrību un izvēles manierību.
Tiecos pēc daudzveidības,slēpju noģīmi piedurknē ja nesaprotu,taisu daudznozīmīgas grimases,ja ronas aizdomas, ka kaut ko vajadzētu saprast gan, bet, ja patiesi saprotu,tad sevi paslavēju: tu esi patiesi viens reti kulturāls cilvēks.
pirms 10 mēnešiem, 2012.08.01 18:56
Kristīne Ž - info Irbēm
Abu festivālu budžetā bija arī valsts naudu. Acīmredzot, pārāk neliela, lai kāds kultūrpolitikas veidotājs un finansējuma piešķīrējs kā vienu no finansēšanas noteikumiem uzstādītu prasību abiem festivāliem vienoties par norises laiku, kas nepārklājas.
pirms 10 mēnešiem, 2012.07.31 12:09
un
lūk, patērētāju sabiedrība arī Latvijā ir gatava! Kultūru kā izklaidi var pieprasīt TIKAI un Vienīgi patērniecības psiholoģijas salauzti ļautiņi, kuriem tik ērti justies nedomāšanas siltajā dīķīti, kuri neprot domāt, nevēlas to darīt un savu trulumu grib uzspiest visai pasaulei
pirms 10 mēnešiem, 2012.07.31 12:56
una
gan Baltijas pērle, gan arsenāls saņēma ievērojamus līdzekļus arī no Rīgas domes.
pirms 10 mēnešiem, 2012.07.31 12:56
KŽ aizstāvis
Protams, NA ir tikai tukši vārdi bez jebkāda patriotiska zemteksta. Par to, ka nacionālā apvienība neko nenozīmē, var pārliecināties, veicot kontroltulkojumu- pārtulkojot šos vārdus jebkurā svešvalodā un atpakaļ. Sanāks valstiskā kopa. Kura kopa valstī gan nav valstiska - visas ir.
pirms 10 mēnešiem, 2012.07.31 13:58
vohomurka
Neesmu kino fans, bet retu reizi uz kādu no Arsenāla un Baltijas pērles filmām tiku gājis.
Mans iespaids salīdzinājumā ar "fuj un pē" padomju laiku kinolektorijiem, kurus gan labprāt apmeklēju, nav par labu jaunlaiku pasākumiem... Arsenāls, par nožēlu, aizsākdamies padomijas norietā, tomēr labās tradīcijas nemantoja: nācās "baudīt" mūžīgās kļūdas, visādu sajaukšanu (tulkojumu, programmu), skaņas brāķus...
Varbūt "ietrāpījos" tieši nelāgajās reizēs, bet loģiski, ka iespaids sabojājās - saprotu, ka iecere bija "augsta" un cēla, bet izpildījums toties nolaidīgs, nevīžīgs un pat bezkaunīgs, jo , pēc manas saprašanas, tā ir necieņa pret skatītāju...
P.S. Ja es būtu tādu pasākumu sponsors, tad arī man vienubrīd pacietības mērs būtu pilns: ja nevar kārtīgi izpildīt savus darba pienākumus, tad nav ko par haltūru naudu prasīt!
pirms 10 mēnešiem, 2012.07.31 14:07
Lapa
Šis vilnis ir bijušās okupētājvalsts Krievijas vilnis Latvijas teritorijā, faktiski svešās valsts Latvijai svešs pasākums, analoģiski no dzīvnieku pasaules - tā ir runča stūru apčurāšana- "savas" teritorijas iezīmēšana. Par to ir stāsts.
pirms 10 mēnešiem, 2012.07.31 15:48
vohomurka >> Lapa
Un kas traucē to runci aiztriekt ratā? Alkatība, iztapība vai vēl kas cits?
P.S. Neticu, ka JV tika "pieprasīts" ar tankiem. Krievs vienkārši mūsu bāleliņiem pazibināja acu priekšā dažus sudraba grašus... Un rezultāts "uz ģīmja"...
pirms 10 mēnešiem, 2012.07.31 15:58
Vecais mērglis
Ja būsim mazliet precīzāki, to dziesmu dziedāja Viesturs Slava, bet Kinogalerijas pārpirkšanā un likvidēšanā iesaistītais Iļja Lagutenko šovasar ar savu grupu Mumij Troll "stiprinās" mūsu nacionālo kultūru Rīgas svēktos. Bravo!
pirms 10 mēnešiem, 2012.07.31 16:29
Linards
nu man arii ljoti patiik jaunais vilnis
pirms 10 mēnešiem, 2012.07.31 18:18
Jānis
neasprātīgi
pirms 10 mēnešiem, 2012.08.01 08:14
piekrītu - am
paklau, piekritēj - 1. Želve ne mirkli neironizē par naiconālām vērtībām, 2. KD slejās tikusi kritizēta - objektīvi - kkultūrpolitika Latvijā ar šā brīzā visskandalozāko kultūras ministri. 3. Latvijā ir - vismazākais grāmatu iepirkums bibliotēkām ES, 2. vismazākais kultūras budžets, 3. vismazāk kultūras preses - un tā tālāk - un tad vēl brīnies, ka par to kāds at ļaujas runāt??? Latvija IR valsts, kura atņēma Mūža stipendiātiem Ls 50 mēnesī, atstājot vien Ls 100 - par mūža darbu - un tas tev šķiet normāli, ja??? Kas attiecas uz kultūru - a nafig tā plebejiem, tas tiesa. Augstā kultūra vienmēr ir bijusi attīstītu cilvēku interešu lokā. Latvijā arvien vairāk runā angliski - latvieši tādā veidā skaidri parāda, ka negrib būt latvieši. Nu tad beidzot jāsaprot - velti, senči, asinis lējāt, velti
pirms 10 mēnešiem, 2012.07.31 21:20
Mērvienība
skandalozitātei? H.Demakova nebija skandaloza? Un rakstnieces?
pirms 10 mēnešiem, 2012.08.01 16:40
kartējais
dūmu aizsegs admirāla Ušakova flotei?
Negribēts(varbūt)- bet, kas par to...
pirms 10 mēnešiem, 2012.07.31 22:40
Nesapratu
autores uzbraucienu NA. Gadiem ilgi šajā lauciņā saimniekoja citi, bet nu par visu tur sastrādāt atbildība tiek uzvelta Grendei. Vai nav pārāk šerpi? Pie tam ar tik ierobežotiem līdzekļiem un tik īsā laikā ... Ieteiktu autorei palūkoties spogulī - vai baļķi acī redzat!? Tieši jums ir bijušas visas iespējas ar LTV raidījuma 100g kultūras starpniecību uzrādīt visas problēmas, piedāvāt to risinājumus, galu galā - aicināt sabiedrību izdarīt spiedienu uz valdību un Saeimu, lai kultūrai tiktu pievērta lielāka uzmanība /protams, arī līdzekļi/. Vai autore to ir darījusi? Pēc maniem ieskatiem - krietni, KRIETNI!!!!, par maz. Vai tādas iespējas bija NA? Jā, bija, bet mēs jau labi zinām, kādu cilvēku pārsvars dominēja TB/LNNK /Straume, Dobelis, Tabūns/. Vai viņus varam nosaukt par kultūras cilvēkiem? Taču jau - NĒ! Tagad tēvzemieši ir apvienojušies ar VL!. Faktiski ir izveidojusies jauna partija, un tajā iestājušies jauni biedri. Ļausim viņiem sevi apliecināt nevis nepelnīti noriesim!
pirms 10 mēnešiem, 2012.08.01 00:44
Kristīne Želve
Ļoti žēl, ka uztvērāt manu sleju tikai kā kādam "uzbraucošu" vai "atbalstošu".
Tā nav ne par vienu, ne par otru - tā ir par to, ka nevajadzētu latviešu kultūras vērtību apdraudējumu tendenciozi saskatīt tikai svešu pop-kultūru invāzijā, bet, pirmkārt, mūsu pašu kultūrpolitikā, kas nespēj būt spēcīgs pretspēlētājs.Šobrīd ir kritisks brīdis - un to ļoti labi jūt arī "100 g kultūras" runājot ar kultūras nozares pārstāvjiem - kurā tieši politiķu rīcība in izpratne par kultūras vērtībām ir ļoti svarīga. 100 g kultūras par to runā - protams, nekas nav tik labs, lai nevarētu būt vēl labāks, piekrītu.
pirms 10 mēnešiem, 2012.08.01 08:51
lustīgais nerris uz tirgus plača
vai ta' Arsenāls sākotnēji nebija arī māra gaiļa lolojums?
kulturēli izsmalcināts cilvēks būdams, viņš taču varētu mēģināt atdzīvināt festivālu, tajā injicējot kādu summu no saviem sūrā darbā nopelnītajiem miljoniem?
kā dāvanu savai zemei un tautai?
ne?
pirms 10 mēnešiem, 2012.08.01 01:00
Tieši tā
Arsenāls bija M.Gaiļa lolojums, un, iespējams, turpat jau arī A.Lemberga draudzīgais atbalsts...
Un 100g kultūras arī tapa ar TP draudzīgu atbalstu, tāpēc sižetu saturs vienmēr bijis visai tendenciozs. Lai nu kā tur būtu, bet JV atbalstošā intonācija K.Želves komentārā ir šokējoša.
Runāt kultūras cilvēki var dažādi, G.Laiviņu satrauc tepat KD slejā, ka
/Rīgas - Eiropas Kultūras galvaspilsētas priekšvakarā mūsu pilsēta atvēl savas ielas un, nešaubos, ka arī budžetu Jaunā viļņa disenei./, bet
K.Želves komentārs saka ko pavisam citu.
pirms 10 mēnešiem, 2012.08.01 07:08
Kristīne Ž
Kāpēc jūs gaidāt, ka Gailis ( vai kāds cits) glābs Latvijas kultūru?
Varat arī nesagaidīt :)
Bet, ja nopietni, stāsts jau nav par miljoniem un summām, bet ilgstošu, apzinātu, plānotu valsts kultūrpolitiku - bez tādas i l g t e r m i ņ ā neizdzīvos un neattīsties nekas - neviens pasākums, neviena kultūras institūcija, neviena nozare.
pirms 10 mēnešiem, 2012.08.01 08:56
Kristīne Želve - Tieši tā
Jums tiešām ir daudz informācijas - gan Lemberga naudu, gan TP :) Katrā ziņā - vairāk nekā man. Žēl tika, ka negribat šo šokējošo informāciju publiskot ar savu īsto vārdu un pamatotiem argumentiem.
pirms 10 mēnešiem, 2012.08.01 10:00
Tieši tā - K.Ž.
Varbūt vajag palasīt A.Jundzes komentārus NRA, daudz kas kļūs skaidrāks.
Par bijušo Ziņu dienesta un Preses kluba vadītāju M.Gailīti daudz ko varēja tikai nojaust, bet nu jau daudz kas kļuvis skaidrāks. Laiks dara savu.
Par Lemberga naudu varam runāt tikai varbūtības izteiksmē.
... jo būt "nacionālās kultūras sardzē" prasa ikdienas darbu, ieinteresētību kultūras procesos, vēlmi un spēju izglītoties, lasīt, salīdzināt, analizēt, kā arī izpratni par kultūras nozīmi cilvēka tapšanā par cilvēku...
Kultūras procesu atspoguļojums TV, kā radās 100g, kāds jaunais formāts salīdzinājumā ar iepriekšējo formātu, jā, ir sekots līdzi. Ko izvēlaties, kam sekojat līdzi, cik analītiski, cik virspusēji, cik reizēm banāli...
pirms 10 mēnešiem, 2012.08.02 07:51
Langa
ļoti gaidīšu no NA reāli paveiktos darbus kultūras saglabāšanā un attīstībā. mēs gaidīsim reālu rīcību, reālus lēmumus un finansējumu. manuprāt, Želve vēlējās norādīt, ka ir par daudz runāšanas un populisku reakciju no NA puses, un par maz - reālu darbu. Līdz vēlēšanām atlikušajos 3 gados var daudz paveikt. Tad vērtēsim.
pirms 10 mēnešiem, 2012.08.01 10:07
Dīvains komentārs
".. mēs gaidīsim ... finansējumu." Cienījamā Langa! NA nesēž uz naudas čupas, kuru pēc saviem ieskatiem varētu izdalīt visiem gribētājiem. NA ietekme valdībā ir salīdzinoši maza - to taču jūs redzat! Domāju, ka Grende jau tā "izsitusi" lielu papildus naudu /kaut vai Operai/.
pirms 10 mēnešiem, 2012.08.01 11:31
būsim korekti!
NA ietilpstošie Tēvzemieši rotaļājas ar varu kopš neatkarības atgūšanas, tādēļ nav korekti atsaukties uz tikai 9 mēnešiem, bet jāprasa ko reāli nacionālie "varoņi" ir darījuši nacionālās kultūras un izglītības labā visus šos 20 gadus.
pirms 10 mēnešiem, 2012.08.02 08:55