Zaļo un Zemnieku savienības (ZZS) iniciētais referendums par likuma grozījumiem saistībā ar tautas nobalsošanas kārtības maiņu nav vajadzīgs, intervijā LNT raidījumam 900 sekundes otrdien atzina Valsts prezidents Andris Bērziņš.
Jautāts par ZZS ideju savākt nepieciešamos 34 deputātu parakstus, lai rosinātu tautas nobalsošanu, A.Bērziņš atzina: "Opozīcijai ir kaut kas jādara, sevišķi cita veida sevi parādīt opozīcijas partijām nav, tāpēc partija arī aktīvi rīkojas". Taču, viņaprāt, pašlaik jauns referendums nav nepieciešams.
Valsts prezidents uzsvēra, ka ZZS vēl nav savākuši nepieciešamos 34 parakstus, kas nepieciešami referenduma rosināšanai. "Vēlos dzirdēt ZZS motivāciju referenduma rīkošanai," sacīja A.Bērziņš, pieļaujot, ka partijai ir savi mērķi, kurus viņš saista ar tuvajām pašvaldību vēlēšanām.
Jau ziņots, ka ZZS veidojošās Latvijas zemnieku savienības, Zaļās partijas, apvienības Latvijai un Ventspilij un Liepājas partijas deputāti pirmdien vienbalsīgi nolēma aicināt Latvijas Republikas 11.Saeimas deputātus atbalstīt ZZS iniciatīvu lūgt Valsts prezidentam Andrim Bērziņam apturēt antikonstitucionālā likuma Grozījumi likumā Par tautas nobalsošanu un likumu ierosināšanu spēkā stāšanos uz diviem mēnešiem.
Saeima 26.jūlijā pieņēma likuma grozījumus, kuri reizē gan sarežģīs parakstu vākšanu, gan pakāpeniski ļaus ieviest papildu parakstīšanās mehānismus.
vilis
Reizēm arī muļķis runā prātīgi(Interdum sultus opportuna loquitur).
pirms 10 mēnešiem, 2012.07.31 08:33
borcinsh
ta nu ir ! ... kadam gribas uz citpasaule ar rokam asinii ...?
nauda ir atmazgata, tagad bija japadomat ari par komunistu asin.rocinam
pirms 10 mēnešiem, 2012.07.31 08:41
to vilis
Kā Jums nav kauna bijušo LPSR ministra vietnieku nosaukt par muļķi! Toreiz tādos
amatos muļķus nelika - tikai uzticamus un pārliecinātus..
pirms 10 mēnešiem, 2012.07.31 09:16
Vilis
Es viņu nenosaucu par muļki.tikai citēju senu romiešu novērojumu.Es neuzskatu par savu pienākumu kādu apvainot,bet gan rosināt lasītāja iztēli un asociatīvo uztveri un domāšanu.Ko viņš no manis teiktā sapratis,tā jau ir viņa problēma.Man prieks ka jums ir smalka humora izjūta.Ar tādiem cilvēkiem patīkami kontaktēt
pirms 10 mēnešiem, 2012.07.31 09:30
to vilis
Priecājos, ka citējat senu romiešu novērojumu! Biedrs Brigmanis, iespējams, piemeklētu citus citātus, piemēram - dzīve jānodzīvo tā, lai pēc tam nebūtu kauns par
bezmērķīgi nodzīvotiem gadiem (Pāvils Korčagins. Autors - Nikolajs Ostrovskis)
P.S. Par Ostrovski, kā autoru, neesmu pārliecināts. Varbūt Vilis Lācis?
pirms 10 mēnešiem, 2012.07.31 10:32
!!
Šādi izrunājoties par Valsts prezidentu, ūs necienat ne sevi, ne savu valsti.
Prezidents apliecinājis, ka ispēj būt neatkarīgs un objektīvs pat pret tiem, kas viņu virzīja šajā matā.
pirms 10 mēnešiem, 2012.07.31 11:00
to !!
Vis amizantākais Jūsu komentārā - ''un objektīvs pat pret tiem, kas virzīja viņu šajā amatā'' Amizanti tādēļ, ka kāds varētu padomāt - un neobjektīvs pret tiem, kas viņu šajā amatā nevirzīja...
pirms 10 mēnešiem, 2012.07.31 11:24
vilis>>!!
Ja vēlies esmu anarhists,kam nav autoritāšu,neatkarīgi no viņa posteņa.Ir šinderi,kas man ir lielāka autoritāte kā visādi prezidenti.Galvenais ir cilvēka darbi,ko novērtēju ar savu mērauklu.Ir labāk zaudēt draugu ,nekā asprātīgu vārdu.
pirms 10 mēnešiem, 2012.07.31 13:42
to Vilis
Nezinu gan, vai visu cenzēja Glavļita vecmeitas, piemēram, necenzētas bija šādas
pērles - mieram miers, ekonomikai jābūt ekonomiskai, mūsu paaudze dzīvos komunismā....Tā kā pārmetumi par visa cenzēšanu un aizliegšanu nevietā! To apliecinās arī bijušais ministra vietnieks.
pirms 10 mēnešiem, 2012.07.31 14:05
vilis>>to vilis
Man jau 65 un nav kauna par nodzīvoto dzīvi,jo esmu centies to nodzīvot godīgi(savā izpratnē)un darboties tā lai realizētos dzīvē tā:ja Muhameds nenāk pie kalna,tad kalns nāk pie Muhameda.Esmu laimīgs,jo mani bērnības sapņi ir piepildīti un vide ir tāda kādu es to savulaik gribēju.Tur ieguldīts visi mani centieni un veselība,kaut pats esmu ieguvis:dzīvīte,dzīvīte!Daudz tu man soliji,maz tomēr devi.Vai nav vienalga man?Raidaidaidā!Tagad tikai atlicis,nedaudz piekoriģēt,ko arī daru ar saviem komentāriem.
pirms 10 mēnešiem, 2012.07.31 14:09
to vilis
Kļūda - šim komentam vieta ir sadaļā Opis. Atvainojos.
pirms 10 mēnešiem, 2012.07.31 14:15
to vilis
Patiesi priecājos par Jums, jo, manuprāt, ir liela laime nodzīvot mūžu saskaņā ar sevi!
Piemēram, biedra Rubika murgainās komunisma idejas ir galīgi nepieņemamas, bet
zināmu cieņu izsauc tas, ka viņš šīs, manuprāt, murgainās, idejas nenodod! Pārējie bijušie komunistu ķēdes krancīši, nu sekmīgi pārkrāsojušies, ir nožēlojami, jo nododot vieneiz, darīs to daudzkārt.
lai mūžīgi mums pāri debesjums zils
un sirdī vaivariņiem reibinpt
saulē sakarsis kurzemes sils
P.S. kurzemes vietā var būt zemgale vai latgale
pirms 10 mēnešiem, 2012.07.31 14:35
vilis
Kas vispār ir laime?Filozofisks jēdziens.Es domāju ka katram laimes izpratne ir sava un visiem viena nekad nebūs.Vins laimīgs ,kad apēdis kancīti sausas maizes un apmierinājis izsalkumu,cits vakaru pavadījis pie cepešiem ar šampanieti un skaistām meičām.Kā saka vācieši:Jedem das Seine!Vai esmu laimīgs?Jā!Laimīgs ir tas,kas spējis izprast parādību cēloņus.Laimīgs ir tas,kas uzdrošinās visiem spēkiem aizstāvēt to,ko viņš mīl.
pirms 10 mēnešiem, 2012.08.01 07:46
hmm...
Tu par sevi?
pirms 10 mēnešiem, 2012.07.31 08:38
Vilis>>hmm
Tu esi no Bērziņa svītas?Kas Krapāne?Egli jau viņš patrieca.Baidies par savu vietu un centies atpelnīties.Ha,ha,ha!
pirms 10 mēnešiem, 2012.07.31 09:13
to Vilis>>hmm
Nē, viņņš nav no Bērziņa svītas! Viņš ir par Eiropas fonda naudu celto ''Kājiņu'' pārvaldnieks...
pirms 10 mēnešiem, 2012.07.31 10:38
Opis
Tev jāiemācās paust savu viedokli korektāk! Šādi lamājoties Tu vairāk pasaki pats par sevi , ne to, kuram šie vārdi veltīti. Tie ir mūsu novērojumi, nevajag nemaz meklēt romiešus. Varbūt sievai patīk Tavi fūrmaņa izteicieni, bet te labāk ar tādiem nemētājies.
pirms 10 mēnešiem, 2012.07.31 12:50
Vilis
Labs komentārsPiekrītu ko saki.Tikai divas lietas nesakrit:manai sievai nepatīk ko es saku.Bet par izteicieniem:esam brīvā pasaulē,ar tiesībām brīvi izteikt savu domu,nevis LPSR ar Glavļita vecmeitu cenzētu runu,kas laikam vēl tevī palicis
pirms 10 mēnešiem, 2012.07.31 13:01
to Opis
Senajiem romiešiem nebija fūrmaņu, viņi izmantoja nestuves, tātad, nevarēja izmantot
fūrmaņu izteicienus.Varbūt Tavai sievai patīk, ka Tu to nezināji, bet te labāk ar savu nezināšanu nemētājies...
pirms 10 mēnešiem, 2012.07.31 13:23
no Delfiem
cīnītājs
30.07.2012 22:51
ZZS mēsli nobalsoja par Abrenes atdošanu. Kurš zemnieks atdod savu savu zemi ..
Stāvoklis vides aizsardzībā , masveida mežu izciršana, cūku kompleksa celtniecības izraisītā smirdoņa, ūdensbaseina piesārņošana , mazo HES nekontrolēta darbība, lauku apstrādāšana ar nāvējošām ķimikālijām ziedēšanas laikā, būvniecība kāpu zonā - kur ir zaļo un zemnieku partija, kam par visu to ir jāatbild , tikai Saeimas krēslus deldē , skaistus lozungus skandē un pie kases saņemt algu ar piemaksaām uz to gan naski mūsu ZZS
ZZS atbalstīja arī vidēji par 68 , 5 tūkst latu “investoru” ( imigrantu ) iepludināšanu Latvijā, kas valstijj nekādas investīcijas un attīstību nedod, jo normāla nek. Īpašuma minimalās izmaksas ir vismaz sākot ar 100 tūkst Ls un arī tas nodrošina tikai imigrantam pašiem jumtu uz galvas un palielina mums bezdarbnieku arrmiju un naidīgu pret valsti noskaņotu ļaužu grupu
Turi savu zemi tīru no mēsliem!…
pirms 10 mēnešiem, 2012.07.31 08:35
...
Demogogjija...Latvija nav gatava imigrantu uznjemshanai...pirmkaart nav lieko darba vietu-latvieshi pashi aiznjem leetaas darba vakances,otrkaart Latvijaa tik daudz nemaksaa,lai ieintereseetu imigrantu, treshkaart-Latvijaa ikdienas sadziives izmaksas ir stipri daargaakas nekaa vecajaa Eiropaa...iire,apgjeerbs,paartika...un simtiem citu iemeslu,tai skaitaa arii straadnieku apkraapshana un nemaksaashana-Latvijaa tas ir populaari.
pirms 10 mēnešiem, 2012.07.31 08:48
NO DELFIEM CINITAJAM
Papildinajums:..... Sanemt algu ar piemaksam uz to gan naski musu ZZS...Vienotiba, Reformu Partija, Nacionalaa Apvieniba,jo tagad algu maksa partijam VISI LATVIJAS NODOKLU MAKSATAJI.
pirms 10 mēnešiem, 2012.07.31 15:25
to NO DELFIEM CINITAJAM
Piesaucot visas partijas, kuras saņem algu un piemaksas, Jūs aizmirsāt SC, bet tas
nozīmē, ka esat ''atbrīvotājs'', to apliecina ari latviešu valodas pareizrakstība...
pirms 10 mēnešiem, 2012.07.31 16:50
alberts
BET! Vajag referendumu par referenduma nevajadzību.
pirms 10 mēnešiem, 2012.07.31 08:35
Dainis
te nu prezidents kļūdās,referendumi ir vajadzīgi,nav demokrātijas bez referendumiem,varbūt dārgi,bet tā ir vienīgā iespēja varu nolikt pie ratiem,kad tā sāk iet pret tautas intresēm.
pirms 10 mēnešiem, 2012.07.31 12:29
dadzis
Piekrītu prezidentam! Paldies! ZZS patīk bardaks valstī. Skat, viņu fīrers iegulda lielas summas, lai to radītu un uzturētu!
pirms 10 mēnešiem, 2012.07.31 08:40
Ta nu gan -
bijušais Saldus rajona komunistu 1 sekretārs fīrers!! Īstais fīrers kapā apgrieztos!
pirms 10 mēnešiem, 2012.07.31 09:21
he! -tas nu gan-
Hūte taču ir dzīva!
pirms 10 mēnešiem, 2012.07.31 12:52
to he
Tad vispār glauni - bijušais LKP CK loceklis fīrers! Te pat Staļins celtos augša un to
lietu nokārtotu kā vajag...
pirms 10 mēnešiem, 2012.07.31 14:48
SS
Ko Tu dēvē par prezidentu? To bijuso komunistu Bērziņu?
pirms 10 mēnešiem, 2012.07.31 16:35
Jukums
Referendums tiešām nav vajadzīgs tādos jautājumos kā par valodu pilsonību.
Taču šādas tiesības tautai ir jābūt lai spētu politiķus nolikt pie vietas citās lietās - piemēram, par sociālā taisnīguma ieviešanu, par progresīvo nodokļu sistēmu u.c.
Pašlaik viss ir sabāzts vienā maisā - politiķi vienkārši mēģina nodošināties lai tos netraucē fīrēties.
Piebildīšu, ka referendums darbojas arī kā drošības vārsts avārijas situācijās - ja tāda nav, vai, ja ta darbība tiek apzināti apgrūtināta, tad sociālā sprādziena varbūtība tikai pieaug.
pirms 10 mēnešiem, 2012.07.31 08:50
jautājums
Tikai vientiesis var nesaprast, ka piedāvātais referendums nav nekas cits kā tautas musināšana no atsevišķu partiju puses. Visi likumprojekti, kas līdz šim nākuši it kā " no tautas" , ir cietuši neveiksmi. Atceraties - pirms šis saeimas vēlēšanām SC un PLL rosināja referendumu pret likumprojektu, kas paredzēja pabalstu samazināšanu. Rezultāts- parakstu skaits bija neticami mazs, toties pusmiljons latu palaisti vējā. Neviens no ierosinātajiem likumprojektiem nav guvis nepieciešamo balsu skaitu. Tik vien kā politisko partiju zīmēšanās un melošana! .Ko vidusmēra latvietis sapratīs no šāda likumprojekta, ja tas tiks nodots referendumam? Ja jau daļa no vēlētājiem neapjēdza pat to, kā jābalso krievu valodas referenduma lietā? Latvijas lielākā " demokrāta" :-)Lemberga vārnas un kraukļi jau ķērks līdz nemaņai, taču, vai no tā vairosies Latvijā demokrātija?
pirms 10 mēnešiem, 2012.07.31 08:58
...
Visam pa vidu muljkjiigs jautaajums....kad krievi beigs tracinaat tautu ???
Vai tik nav laiks rosinaat referendumu par Ushakova un SC deporteeshanu uz etnisko dzimteni.
pirms 10 mēnešiem, 2012.07.31 08:52
!
Ir vajadzīgs. Varu uzurpējusi partija nevar tādas lietas izlemt.
pirms 10 mēnešiem, 2012.07.31 09:09
secinajums
Partijas sevi uzskata par "tautu", un taas neinteresee tautas intereses.
pirms 10 mēnešiem, 2012.07.31 09:16
ps
nevajag referenderums
pirms 10 mēnešiem, 2012.07.31 09:19
pakausis
Maz ko tur prezidents domā.. viņš ir tikai viens cilvēks no diviem miljoniem. Pie kam cilvēks, kas tika pie amata, jo rudā bestija gribēja apjāt reformātoru Valdi. :) Principā intrigas rezultātā.. tā ka nekāds dižais personiskais sasniegums tas viņa amats galīgi nav.
Nesaprotu - kāpēc tie politiķi tik ļoti baidās vienkārši cilvēkiem pajautāt, ko cilvēki grib un tad rīkoties atbilstoši? Jo referendums jau nekas cits nav, kā jautājums - nu veči, kā daram? Un tad kā tauta izlems, tā arī dzīvosim. Kāpēc visi lēmumi nemitīgi ir jāpieņem viņiem? Tāpēc ka partijas viņus izvēlējās par tiem, ko mums piedāvāt vēlēšanās? Ar ko viņu spējas pieņemt lēmumus ir labākas par pārējo cilvēku spējām to darīt? Kas tie pie velna par pusdieviem tādiem?! Nu jā - zog un mahinē tā kā parastam atslēdzniekam i prātā nevar ienākt.. bet vai tad tāpēc viņu pieņemtie lēmumi būtu krietnāki par atslēdznieka pieņemtajiem? Man jau šķiet, ka gluži otrādi - šādi politbiznesa muhļītāji un sociopāti, kas neredz cilvēkus bet ciparus, ir jātur pa gabalu no lēmumu pieņemšanas!
Paši tiksim galā!
pirms 10 mēnešiem, 2012.07.31 09:40
Tad
Tad varbūt tu arī apmaksāsi to bezjēdzīgo referendumu rīkošanas izmaksas!
pirms 10 mēnešiem, 2012.07.31 10:56
atslēdzniekam
Jāšaubās, vai parasts atslēdznieks vispār spēj orientēties šajā sarežģītajā likumprojektā. Atslēdznieki, klausīsoties politiķu patiesības, melus un puspatiesības, apjuks un nesapratīs likuma jēgu.
pirms 10 mēnešiem, 2012.07.31 11:05
Tadam
Nu ko.. Latvijai naudiņa beigusies? Tad jau jātaisa tāds kārtīgs Krievijas vai Reiha parauga totalitārisms.. Nekas cits neatliek. Cilvēki tik ļoti paši no sevis un viens no otra baidās.. naudas ir tik bezgala žēl, ka 2 ļimoni referendumam žaba dušit, bet redz 7 ļimoni štrunta skola.lv lapai - tas bija viens dikti prātīgs tēriņš. :DD Nebūtu nauda uz referendumu iztērēta, varēja tak to skola.lv par 9 miljoniem uztaisīt.. ot un tad gan viņa darbotos! Aga! Notiekti! :)))
Trulais kvaukšķi - tu esi sarēķinājis cik daudz naudas tie tavi pārvaldnieki izšķiež visādos trulumos? Ja tu nevari atļauties vienu referendumu - tad nu noteikti nevari atļauties arī viņus un valsti kā tādu!
Ko var iocik gaudot par to naudu!! Demokrātija maksā naudu! Un ja to iztērē uz referendumu, tad tā noteikti ir labāk iztērēta nekā pabalstos tādiem dzerošiem slaistiem kā tu vai uz politbiznesmeņu kabatas pildošajiem projektiem! Jo nav jau runa tikai par naudas tērēšanu kā tādu, tu konsolidētā dvēsele! Runa tak ir par naudas lietderīgu tērēšanu! Kurā vietā tā skola.lv ir lietderīga? M? Kapēc tu par to nepārdzīvo? Bet tikai par to kā citiem mutes aiztaisīt?
pirms 10 mēnešiem, 2012.07.31 11:19
pakausis
Neviens jau nesaka, ka demokrātiska iekārta būtu viegla. Tā diemžēl darbojas tikai kad pamata sabiedrība ir vismaz mēreni izglītota. Jo vairāk izglītota, patstāvīgi domājoša un vispusīgi informēta - jo labāk darbosies.
Bet vai tāpēc ir jāmet pekas gaisā un jāpaziņo - es labāk būšu dumjš un jūs te visu lemjiet manā vietā, maksājiet man pabalstus kad es gribēšu dzert nevis strādāt, ucinieties ap mani.. bet es.. es ot arī palikšu tādā puspērtiķa pusevolucionējušā stāvoklī..
Nu nez.. individuālā brīvība liek cilvēkam izkopt sevī to labāko, totalitārisms - padara par gļēvu, trulu, paklausīgu ķēmu. Esam šobrīd kaut kur pa vidu šīm abām galējībām. Es domāju, ka būtu tomēr jātiecas uz to brīvības pusi, nevis to tumšo..
pirms 10 mēnešiem, 2012.07.31 11:24
Drīzāk gan otrādi
Totalitārisms liek cilvēkam izkopt sevī to labāko , bet individuālā brīvība - padara par gļēvu, trulu, paklausīgu ķēmu.
pirms 10 mēnešiem, 2012.07.31 12:17
Pensionars
Referendums ir vajadzigs.Ja nonaak lidz Tautas nobalsoshanai par lielu naudu. Tad VALSTS PREZIDETS tautai veestii sekojosho:Valsts ir bankrotejusi. Naudas referendumam nav.Likums paliek vecais bez izmainam.Lai miers tautai un Latvijai.
pirms 10 mēnešiem, 2012.07.31 12:37
Klementīne
Kas vieno ZZS un SC kārē pēc referendumu? Pirmajā brīdī varētu šķist, ka tā ir nejaušība.
Taču nē: te patiesībā piedalās vairāki spēlētāji, kas darbojas visai Saskaņoti.
Kas tie ir?
Gan Kremļa ideāliem uzticīgi ļaudis, gan komunistiskās partijas skolas virsnieki (Zaļo boss = bijušais kompartijas boss), gan atjaunojamās Krievijas impērijas 5.kolonna (Radnoy Jazyk tipa aktīvisti), kāds Diskotēku fans (kurš aktīvi sadarbojas ar Latvijai naidīgas valsts specdienestiem) + pārītis pašmāju kangarēnu, kam narcisms un "gudrība" aizmiglojusi acis (tā saucamie cilvēktiesību eksperti).
Interesanti vērot, kā katrs, izlīdis no savas grīdas šķirbas, nemanāma diriģenta rokās vadīti, stājas regulāras formas ierindā, čakli cilā kājas vienā ritmā, vienā solī. Kas par Saskaņu!
Var tikai minēt, kas viņus vada.
Kāre pēc rubļiem (dolāriem)? Pienākums pret komunistisko partiju? Naids pret Latviju? Vēlme saglabāt ātra un lēta referenduma iespēju, kā pēdējo līdzekli sava maizes tēva atbrīvošanai no kriminālatbildības? Lēti glaimi neatzītajiem praviešiem?
Tie ir tikai minējumi, kas izriet no aizberga redzamās daļas apskates.
Iespējams, apakšā atklātos daudz ciešākas sasitības starp šiem "vienā ritmā dejotājiem" uz Latvijas politiskās skatuves. Vai regulāras darba attiecības ar kādu nevainīgu iestādi Antonijas ielā? Ar asinīm parakstīts pergaments "apņemos pilnīgi Pērkonu aizliegt!"? Vienošanās par dārgas operācijas apmaksu mīļam tuviniekam, noteiktu mērķu sasniegšanas gadījumā? Vai iespēja apcemot Mauzoleju un noskūpstīt Revolūcijas Tēvu uz pieres?
Kas zina.
Kā teica prof. Moriartrijs, Ļaunums ir mūzīgs.
Taču mūsu varā un atbildībā ir lēmums, stāties tā kalpībā vai ne.
Daži ļaudis, šķiet, savu izvēli ir izdarījuši.
pirms 10 mēnešiem, 2012.07.31 10:30
Janka
Ušakovs un Lindermans strādā Krievijas labā, lai iegūtu iespēju apcemot Mauzoleju un noskūpstīt Revolūcijas Tēvu uz pieres?
Ha, ha ha ... :)))
pirms 10 mēnešiem, 2012.07.31 17:25
Latvijas nākotne
Acīmredzot referendums ir vajadzīgs
Valdība ir nelabojami korumpēta un MUMS ir skaidrs viņi neadarbojās Latvijas iedzīvotāja intresēs. it kā Latviešime būs uzlīme uz pieres "izzddrāzi mani, velreiz, paldies"
pirms 10 mēnešiem, 2012.07.31 10:42
tiesiskums
vadonis arī kļūdās.
pirms 10 mēnešiem, 2012.07.31 11:11
objektīvs viedoklis
LU docents Ivars Ījabs analizēja tautas nobalsošanas un likumdošanas iniciatīvas regulējuma izstrādāšanu Satversmes sapulcē. Sociāldemokrāti kā Satversmes izstrādāšanas vadošais spēks uzskatīja, ka tiešās demokrātijas izpausmēm jānosaka stingri ierobežojumi un augstas kvoruma prasības. Pēc viņu ieskata, reformu virzošais spēks būs parlaments, jo tajā tiks ievēlēti labākie tautas priekšstāvji. Pretēju viedokli aizstāvēja sociāldemokrāti mazinieki un lielinieciski noskaņotie sociāldemokrāti (Dzelzītis, Dermanis un Rainis), kuri iestājās par plašu tiešās demokrātijas instrumentu izmantošanu un zemām kvoruma prasībām. Latviešu zemnieku savienībai tiešās demokrātijas jautājums bija vienaldzīgs, savukārt Arveds Bergs konservatīvi iestājās pret tiešās demokrātijas instrumentu plašu izmantošanu, uzskatot valsts dzīvi par sarežģītu, lai par to lemtu tautas nobalsošanā. Kopumā vērtējot Satversmes regulējumu šajā jautājumā, visvairāk ietekmēja radikālie sociāldemokrāti, kuri bija pret parlamentārismu un ignorēja manipulāciju iespējas ar tautas gribu.
pirms 10 mēnešiem, 2012.07.31 11:20
pakausis
"uzskatot valsts dzīvi par sarežģītu, lai par to lemtu tautas nobalsošanā" - pārfrāzējot - "uzskatot tautu par pārāk dumju, lai lemtu par valsts dzīvi"..
Šodien arī ļoti daudzi pauž tādu uzskatu. Parasti tie "gudrākie" un "labākie", kas māk kārtīgas summas nomuhļīt savos projektos.. nu un protams tie pintiķi, kuriem patīk, ka pār viņiem kāds valda un vada :)
Katru reizi, kad dzirdu no politiķa - tu esi pārāk dumjš, lai lemtu par valsts vai savu dzīvi.. iocik kā nagi niez pasēdēt cietumā par uzbrukumu amatpersonai :)) Bet nu tā kā cietumā niezēs nevis nagi, bet pakaļa.. tad nu savaldos :DD
pirms 10 mēnešiem, 2012.07.31 11:28
Pag, pag
Ja jau visi ir tik gudri, lai spētu pieņemt jēdzīgus likumus un lemtu par valsts dzīvi, tad kurš idiots savēl par deputātiem visus tos nejēgas un sava labuma meklētājus?
pirms 10 mēnešiem, 2012.07.31 12:26
pag, pagam
Nu klau.. Sāksim ar to, ka cilvēki var vēlēt tikai tos personāžus kurus viņiem piedāvā partijas. Cilvēki izvēlas no partiju sagatavota un piedāvāta saraksta. Ja partijas nepiedāvā neko citu, kā tikai idiotus un sociopātus - tur vēlētājs ar vislielāko prātu un vislabākajiem nodomiem neko citu, kā idiotus ievēlēt nevarēs.
Papildus tam, atsauc sev atmiņā tās politiķu sarunas par lielāko kretīnu ievēlēšanas nepieciešamību. Tas jau nav tikai vienas partijas kaut kāds viedoklis.. Lieta tāda, ka tā ir cilvēku daba - pie varas lādzīgie cilvēki neraujas, pie varas visagresīvāk raujas tieši sociopāti. Mēsli peld pa virsu.. un sauc tu viņus par krējumu cik gribi :) Tāpēc reāli partijās un lielajās korporācijās visagresīvāko un straujāko karjeru piedzīvo tieši sociopāti un citi pa līķiem kāpt gatavie. Lādzīgie ļautiņi tikmēr bērnus taisa un vecākiem palīgā brauc. Un tad mums no vēlēšanās piedāvā izvēlēties no saraksta, kurā tie vadošie darbinieki salikti.. A ko tu domā Āboltiņa ir tāda kāda ir? A ko tu domā Repše tur ņēmās kā pliks pa nātrēm? A ko tu domā Šķēle mācīja zobus tīrīt? Tur tak jo tuvāk augšai, jo murgainākas personas..
Tā diemžēl tā pasaule ir uzbūvēta un tas ir iemesls kāpēc sabiedrībai ir jābūt varai pār varnešiem. Vismaz kaut kādai, vismaz tik daudz, lai viņi tomēr no sabiedrības dusmām raustītos, jo ar ko citu viņi nerēķināsies.
hehe.. nu kā var cilvēks dzīvot savu dzīvi un ne reizi par to neaizdomāties. Cilvēki redz savēlējuši :)) Ko piedāvāja - to ar savēlēja..
Un es arī nesaku ka visi ir gudri.. Cilvēki ir dažādi. Bet nu vai tāpēc man būtu jābūt sajūsmā, par to, ka mani šādi vispārinot par stulbeni sauc? Paldies nē! Un nepavelk mani argumentācija, ka latvieši ir tik stulbi, ka nevar savā zemē par saimniekiem būt.. Nu nepavelk. Referendums šai ziņā ir veids, kā var apiet to partiju struktūras filtrāciju izgājušo personu piedāvājumu un ietekmēt zināmas lietas pa tiešo.. Īpaši noderēs, kad tie varneši galīgi no varas satrakosies. Pagaidām jau vēl ir paciešami, bet ar katru gadu paliek sliktāk.
pirms 10 mēnešiem, 2012.07.31 13:55
Pag, pag
Tātad tavuprāt tie cilvēki, kuri nav spējīgi no sava vidus atrast 200 cilvēku lai izveidotu partiju, spēs uzrakstīt adekvātu likumu, nevis vienkārši reklāmas iespaidā nobalsos par vienu vai otru viņiem priekšā noliktu partiju uzrakstītu likumu.
pirms 10 mēnešiem, 2012.07.31 14:35
Ivars Graudums
Liidz shim es lielas kljuudas prezidenta darbiibaa nesaskatu. Kaadeelj tad komentaaru rakstiitaaji muljaajas ap sen pagaajusho pagaatni? Vai rakstiitaaji pashi ir labaaki? Atcereesimies, kas biibelee rakstiits: "Kas pats ir bez vainas, tas lai met pirmo akmeni!"
pirms 10 mēnešiem, 2012.07.31 11:39
nav svarigi kas ierosinajis - savacis
parakstus, SVARIGI ir ka, VEELEETAAJS IZDARA pareizu IZVEELI.Katram skaidrs, ja tiktu ierosinata ZAKU, CHIGANU,ABOLTINU,VILKU partiju atlaishana caur referendumu,vinas izchibetu tapat ka ieprieksheejas tris partijas.Shii mafija baidas no Tautas tiesas par iztereto valsts budzheta naudu: par sagriezto Zviedrijas kugi, DNB bankas rehabilitaciju par vasts bankas lidzekliem(bij.Rigas Komercb.), Niderlande metalluzhnos norakstito karakugu pirksana,(Repshe) ,WWF valdishanas laika bezjedzigaa braukashana pa pasauli,NATO sammitu un ballishu rikoshana,dzivoklu remontam,mersedesiem,nevajadzigajam referendumam (droshibas likumu re-ums),tagad noslepenotas manipulacijas ar AIR BALTIC,PV vagonbuve,shuumeeshanas ar Hipoteku banku(nojauta tada ka vina ar musu tagadejo valsts viru un sievu palidzibu gaja pa to pashu Krajbankas taku.)Daudzas lidzpartijas kas gadiem ilgi mocijas ar Jauno Laiku - Vienotibu tika iznicinatas. Konkurences nav, shemoo, zoodz cik gribi sodits netiksi.Atliek UZBUVET LIKUMDOSHANAS VALNI KURAM TAUTA NETIEK KLAT shai noziedzigajai koalicijai.Tauta nedrikst stavet mala!!!!
pirms 10 mēnešiem, 2012.07.31 17:47
antiprezidents
Bērziņš uzgriezis muguru tautai. Tautas nodevējs.
pirms 10 mēnešiem, 2012.07.31 11:47
Vārds
Nē, šoreiz Bērziņš tieši otrādi nepieļauj ZZS un SC pretvalstisko rīcību. Vēsture parādija, kad 10 000 uzsāka projektu pret latviešu valodu.
pirms 10 mēnešiem, 2012.07.31 12:46
nepiekrītu jums
Visu cieņu Valsts prezidentam, kas spēja nostāties pret ZZS demagogiem, kas kopā ar Saskaņas centru, Lindermani un Ždanoku grib vērsties pret Latvijas valsti.Jūs, kas atbalstāt šo vājprātu, pats esat tautas nodevējs un atbalstāt pretvalstisku rīcību.
JA TAUTA GRIBĒS IESNIEGT KĀDU LIKUMPROJEKTU, KAS TAI BŪS ĻOTI SVARĪGS, NEPIECIEŠAMOS PARAKSTUS SAVĀKS.NAV JĀSTAIGĀ NEAPMIERUNĀTU POLITIĶU PAVADĀ,kas, palikuši ārpus siles, tracina tādus pamuļķus kā Jūs.
pirms 10 mēnešiem, 2012.07.31 13:46
Zhanis
Labāk būtu klusējis. Kā ver muti, tā kautkas nesakarīgs. Arī šoreiz mēģina nosegt savu mīkstčaulību. Čepāne aptina ap pirkstu, tagad jau nav kur atkāpties. Cerams ka zaļzemnieki savāks tos parakstus, iešu arī es.
pirms 10 mēnešiem, 2012.07.31 11:49
Zhanis
Labāk būtu klusējis. Kā ver muti, tā kautkas nesakarīgs. Arī šoreiz mēģina nosegt savu mīkstčaulību. Čepāne aptina ap pirkstu, tagad jau nav kur atkāpties. Cerams ka zaļzemnieki savāks tos parakstus, iešu arī es.
pirms 10 mēnešiem, 2012.07.31 11:49
arī viedoklis
Taisni otrādi - šoreiz Bērziņš pavisam sakarīgs.Bet tu ,Žanīt ,šoreiz gan varēji paklusēt!
pirms 10 mēnešiem, 2012.07.31 21:26
PETERIS - PENSIONARS
A. god. PREZIDENTA kungs! Izteikt savu personigo viedokli par visam politiskam lietam nevienam nav aizliegts. Shoreiz izskatas - JUS lobejat shis koalicijas (par referenduma nerikoshanu) projektus, redzamas JUSU izteikumos diktaturas pazimes.Kopa ar JUSU darba devejiem (Saeimu) buvejat augstu Kinas-Berlinas muri(plaisu) starp Saeimu,Valdibu,Valsts Prezidentu.Shii Saeima SOLIJA mazinat plaisu starp Tautu un varas institucijam,iznak otradi.Mans ieteikums:Sarikot Tautas Nobalsoshanu,tikai Veletajs var pienemt lemumu pienemt vai noraidit sho likumprojektu (par Referendumu turpmako rikoshanu.Veelu veiksmi darba.
pirms 10 mēnešiem, 2012.07.31 12:02
Savu personīgo viedokli
drīkst izteikt tikai kaimiņzemes prezidents, piemēram - ''močit v sortire"
pirms 10 mēnešiem, 2012.07.31 12:55
Opis
Savu personīgo viedokli izteikt nevienam nav liegts, bet padarīt valsti par tirgus laukumu nevajadzētu. Paldies prezidentam, ka nepakļāvās ZZS demagoģijai. Ja Tev garlaicīgi, palasi kādu grāmatu, arī makšķerēšana ir labs laika kavēklis.
pirms 10 mēnešiem, 2012.07.31 12:58
pēterim
God.Pēteri!
Var jau ZZS un SC sarīkot šo referendumu par referendumu, taču tas kārtējo reizi būs bez rezultāta! Tautai piemīt veselais saprāts, lai neatbalstītu ZZS un SC darbošanos. Ne jau visi ir tādi pamuļķi žaņi
Cerams, ka Jūs sajēdzat, ka šajā gadījumā partijām nav jāmaksā ne santīms, jo šajā gadījumā parakstus vāc Centrālā vēlēšanu komisija.
pirms 10 mēnešiem, 2012.07.31 13:53
Opim
Jā jā.. ej makšķerē, lasi grāmatas.. nejaucies te kur lielie zēni ar tavu naudu ķengājas. Tu esi dumš aprobežots baurs kurš tāpat neko nesaprot.. tu te tikai traucē lielajiem, gudrajiem, taisnīgajiem pusdieviem ar deputātu mandātu.
Tikai tad nākamo reizi kad tev kādu pensiju noraus, kad netiksi pie ārsta, brauksi pa izdangātu ceļu vai policija neieradīsies pat lai sastādītu protokolu par tavu līķi - tad lūdzu turpini makšķerēt un lasīt grāmatu, nevis te pārdzīvot par netaisnību un par to ka tie varenie nav kaut ko atkal izdarījuši, nav par tevi padomājuši..
Jā jā opi.. tu tik turpini makšķerēt.. tu esi par stulbu lai spētu domāt un pieņemt lēmumus neklausoties paša ievēlētā politiskā spēka retorikā.. Un turpini tik pārējos iedvesmot ar savu piemēru, turpini pārējiem lepni teikt, degunu urbinot saviem tārpos notašķītajiem pirkstiem, ka esi viens no brašās latvju tautas nācis, kura agrāk vikingiem pendeles izrakstīja :))
Ja jau tie tavi politiķi visu tik labi zin.. tad kāpēc esam tādās dillēs? Varbūt tāpēc ka tu makšķerē tā vietā, lai aktīvi iesaistītos valsts dzīvē? Varbūt tāpēc ka ar savu klusēšanu piekrīti tam bezpriģelam ko viņi te vāra?
pirms 10 mēnešiem, 2012.07.31 14:02
to Opim
Tu esi dumjš, aprobežots baurs....
..........................................................................
Cik patīkami sastapt šeit vienīgo, kurš nav baurs....
pirms 10 mēnešiem, 2012.07.31 15:15
Teksta papildinajums
Buvejat Kinas-Berlines muri (plaisu) starp Tautu un varas institucijam (Saeimu, Valdibu, Valsts Prezidentu).
pirms 10 mēnešiem, 2012.07.31 18:59
Pardon, me
nē Mums vajag prezidentu kurš apžēlo katro otro notiesāto cietumnieku.
Un lai tas notiek slepenībā, apžēlotā identitāte jābūt konfidenciāla
pirms 10 mēnešiem, 2012.08.01 00:05
to: prezis
Tautai ir suverēnas tiesības pašai pieņemt lēmumus nepastarpināti, to nosaka Satversme.
pirms 10 mēnešiem, 2012.08.01 07:53