Laika ziņas
Šodien
Daļēji apmācies
Rīgā -2 °C
Daļēji apmācies
Sestdiena, 20. aprīlis
Mirta, Ziedīte

Urban Guide aplikācijas izveidotājs: Uzzināt vairāk par pasauli

Urban Guide izveidotājs Edvards Bagatskis intervijā Rūtai Kesnerei.

Jūs esat jaunais uzņēmējs, un jūsu projekts ir viedtālruņa aplikācija Urban Guide. Kā jūs šo aplikāciju raksturotu?

Urban Guide ir sociālā tīkla aplikācija, kas paredzēta tieši tūrismam. Pašlaik viena no populārākajām tūrisma vietnēm ir Trip Advisor, kur cilvēki var uzzināt sīkāk par vietām, uz kurām grasās ceļot. Urbain Guide ir īpašs ar to, ka šīs aplikācijas lietotāji paši veido tās saturu. Tas ir tāpat kā ar tviteri, kura saturu veido tā lietotāji. Minēšu piemēru. Cilvēks aizbrauc uz Barselonu, aiziet uz labu restorānu, nobaudu gardu maltīti un aplikācijā ieraksta, ka Barselonā ir šāds restorāns ar labu ēdienu. Atsauksmes, protams, var būt arī kritiskas. Visi, kas reģistrējušies aplikācijā, var šīs atsauksmes ieraudzīt un izlasīt. Urban Guide ir vairākas kategorijas – ēdiens, naktsmītnes, kultūra, sports. Cilvēki, ierakstot konkrētos atslēgas vārdus un pilsētu, var atrast interesējošo informāciju. Ideja par šādu aplikāciju man radās nejauši. Šajā vasarā kopā ar draudzeni apceļoju Angliju, devāmies no valsts vidienes uz dienvidiem. Brauciena laikā meklējām internetā faktus par katru mazo pilsētu, kurai braucām cauri. Tad arī radās doma, ka būtu forši, ja būtu kāda vietne, kur vienkopus izlasīt cilvēku pieredzi par dažādām pilsētām. Atbraucis mājās, ķēros klāt šīs idejas īstenošanai. Sameklēju dizainerus, kas varēja grafiski izveidot aplikāciju, jo pats biju vienkārši ar zīmuli uzzīmējis uz papīra, kā tas viss varētu izskatīties. Pēc tam jau pie darba ķērās programmētājs, kas nekustīgo attēlu pārveidoja taustāmā materiālā.

Mani centieni Google sameklēt Urban Guide bija neveiksmīgi. Kāpēc?

Pagaidām Urban Guide kā aplikācija pieejama tikai Iphone un Ipad lietotājiem, kā arī Android platformā. Parasts interneta lietotājs var ieiet Urban Guide Facebook lapā un par to izlasīt. Aplikācija strādā tikai neilgu laiku, taču man jau pašlaik ir kādas pārdesmit idejas, ko vēl varētu pielikt klāt, lai aplikāciju padarītu bagātāku un daudzveidīgāku. Kad redzēšu, ka viedtālruņu vidē viss darbojas perfekti, aplikāciju pārnesīšu uz Google vidi.

Tomēr – kāda būs galvenā atšķirība no Wiki Travel vai Trip Advisor, kur arī pieejamas visas jūsu minētās sadaļas un atsauksmes?

Es pats diezgan bieži esmu izmantojis Trip Advisor, un, manuprāt, tas ir diezgan nesakārtots saits. Cilvēki tur visbiežāk meklē atsauksmes par restorāniem un viesnīcām, un, ja es ierakstu, piemēram, Top 10 itāļu restorāni konkrētajā pilsētā, tad Trip Advisor piedāvātais saraksts ir ļoti nepārskatāms un haotisks. Manā aplikācijā ir iespēja meklētājā ierakstīt atslēgas vārdus, ierakstīt konkrēto pilsētu, kategoriju (piemēram, ēdiens vai naktsmītne), un meklētājs atlasa visus atbilstošos ierakstus.

Varat minēt kādu konkrētu piemēru?

Aplikācija darbojas angliski, tāpēc jāraksta angļu valodā. Ja izvēlas kā pilsētu Rīgu un kategorijas "itāļu" un "ēdiens", tad parādās visi ieraksti par itāļu restorāniem Rīgā. Līdz ar to lietotājam ir nevis jāšķirsta simtiem atsauksmju par vienu restorānu, bet viņš ierauga konkrēta cilvēka viedokli par attiecīgo restorānu. Tas ir daudz pārskatāmāk.

Cik lielā mērā aplikācija ir atkarīga no tās lietotāju līdzdalības satura izveidē? Vai nepastāv risks, ka pārāk maz cilvēku dalīsies ar saviem komentāriem?

Jā, tā ir. Tāpēc pašās pirmajās aplikācijas darbības dienās mēs paši veidojam tās saturu. Līdz ar to mēs kopā ar programmētāju katru dienu veicam ierakstus par vietām, kurās jau esam bijuši pēdējo pāris mēnešu laikā. Laika posms, kas pagājis, ir tik īss, ka pastāv pārliecība – nekas nav mainījies. Tas, cik ļoti cilvēkiem patiks aplikācija, protams, būs atkarīgs no tā, cik daudz ierakstu tajā būs redzami. Mēs esam ļoti atkarīgi no tā, vai cilvēki raksta aplikācijā. Ir svarīgi, lai vienmēr būtu kas jauns. Līdz ar to es saviem draugiem un paziņām, kuriem stāstu par savu aplikāciju, lūdzu arī veikt kādu ierakstu. Pagājušajā nedēļā mums bija ap 50 ierakstiem. Nedaudz vairāk par pusi ir mani un programmētāja ieraksti, pārējie ir to cilvēku, kuri ir lejupielādējuši šo aplikāciju – ģimenes locekļu un draugu ieraksti.

Kā esat iecerējis savu aplikāciju reklamēt, lai cilvēki par to uzzinātu?

Viens reklāmas kanāls noteikti ir sociālie tīkli. Otrs popularizēšanas kanāls ir draugu loks. Es trīs gadus esmu dzīvojis ASV, kur mācījos Militārajā akadēmijā. Tur bija studenti no vairāk nekā 70 valstīm. Man viņu kontakti ir saglabājušies. Ar bijušajiem mācību biedriem varu sazināties, lai viņi man palīdz šo aplikāciju izplatīt savā valstī. Daudzi jau ir atsaukušies un pat veikuši kādu ierakstu. Vēl viena mana iecere ir sadarboties ar tūrisma blogu autoriem, turklāt no visas pasaules.

Viens no zināmākajiem ir Riks Stīvs.

Jā, un, ja tāds cilvēks kā Riks Stīvs veiktu kaut vai vienu ierakstu par Urban Guide, ka tāds ir, tas jau būtu liels pienesums aplikācijai. Es rakstu e-pastus šiem cilvēkiem un viņus uzrunāju. Esmu jau saņēmis vairākas atbildes, no kurām dažas ir pozitīvas, citas – nogaidošas.

Kur jūs redzat šai aplikācijai biznesa potenciālu, un kur varētu rasties ieņēmumi?

Doma ir pelnīt ar reklāmu. Tas ir līdzīgi kā tviteris pelna ar tā sauktajiem promoted tweets jeb reklāmas tvītiem. Tā kā mums cilvēki raksta par restorāniem, tad tie varētu būt daži no mūsu reklāmdevējiem. Tāpat aplikācijā varētu reklamēties kultūras iestādes vai kādi sporta pasākumu rīkotāji un arī viesnīcas vai taksometru firmas.

Kā jūs nodrošināsiet smalko balansu starp objektīvām atsauksmēm un reklāmu? Vai piekristu reklāmdevēju nosacījumam par to nepublicēt neglaimojošas atsauksmes, ja tādas parādītos?

Katram ir tiesības izteikt savu viedokli, ja tas nav aizvainojošs, un, ja par kādu viesnīcu parādās ziņa, ka nav bijusi nomainīta gultas veļa un nav parādījusies apkopēja, tad par to nevajadzētu apvainoties, jo šāda kritika palīdz uzlabot darbu un apkalpošanu. Mēs cenzēsim tikai klaji aizvainojošas atsauksmes.

Vai esat izpētījis tirgus nišu vietējā tirgū? Kā ir ar konkurenci?

Pagaidām līdzīgas aplikācijas Latvijā vēl nav. Nesen igauņiem tika radīts tūrisma gids Like a local, kur var sazināties ar vietējiem cilvēkiem. Mēs savā aplikācijā strādājam pie tā, lai ļautu tās lietotājiem savstarpēji sazināties. Pašlaik ir iespēja komentēt ierakstus, taču ir lietotāji, kuri savas domas nevēlas izteikt publiski, bet labprāt to darītu personīgā vēstulē.

Vai redzat iespēju, ka šī aplikācija būs jūsu pamata bizness, vai tomēr tas pamatā būs hobijs un blakus ienākums?

Domāju, ka tas nekad nebūs pamata bizness, taču kā hobijs gan tas būs ilgtermiņā.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Brauc pie kaimiņiem

Mūsu valstī tūrisma industrija atgūstas lēnāk nekā Igaunijā.

Ziņas

Vairāk Ziņas


Intervijas

Vairāk Intervijas


Ražošana

Vairāk Ražošana


Karjera

Vairāk Karjera


Pasaulē

Vairāk Pasaulē


Īpašums

Vairāk Īpašums


Finanses

Vairāk Finanses