"Daudz strādāju ar savām tā laika dienasgrāmatām. Redzēju ļoti daudzas domas, kas ir iesāktas un nav pabeigtas. Tagad ar 20 gadu atstarpi saprotu, ka dažas varu paturpināt," saka rakstnieks Svens Kuzmins
"Vienmēr esmu zinājis, ka vēlos būt operas diriģents. Mana
karjera ir iesākusies simfoniskajā virzienā, bet es plānoju
pamazām arvien vairāk pievērsties operai," apgalvo Latvijas
Nacionālā simfoniskā orķestra mākslinieciskais vadītājs un
galvenais diriģents Tarmo Peltokoski
"Vienlīdz labu izrāžu bija daudz vairāk, nekā mēs varējām
iekļaut nominācijās, tāpēc uz šo pasākumu nevajag skatīties tik vājprātīgi nopietni," saka režisore Māra Ķimele
Būdams viens no aktīvākajiem kontrtenoriem pasaulē, Makss Emanuels Cenčičs allaž ir jutis, ka viņam ir jāpaplašina savs darbības lauks. Visās savās izpausmēs – dziedātājs, režisors un producents – viņš ir spilgta personība muzikālajā kultūrā. Piektdien, 22. novembrī, Makss Emanuels Cenčičs pirmo reizi uzstāsies Rīgā
"Man patīk filmas, kuras ne tikai sagādā intelektuālu baudu, bet arī sniedz teju fiziski sajūtamu pārdzīvojumu, – filmas, uz kurām reaģē gan prāts, gan ķermenis," uzsver zviedru režisors Gustavs Mellers. Uz Latvijas kinoekrāniem iznāk viņa psiholoģiskais trilleris Dēli
"Jebkura dvēseles izpausme taču ir kā autopsija. Mūsdienās ļoti daudz mākslas ir bez autopsijas, un es nezinu, vai man ir laiks par to domāt," māksliniece Sarmīte Māliņa aicina uz savu "almodovarisko" izstādi Autopsija pašrocīgi
Skatītāji, atskanot himnai, piecēlās kājās – nebijusi pieredze kinoteātrī, pēc režisora Māra Martinsona un scenārija līdzautora Daiņa Īvāna vēsturiskās drāmas Zeme, kas dzied noskatīšanās sociālajā tīklā X ir ierakstījusi kāda skatītāja, daloties savos iespaidos par šo spēlfilmu
Režisors Juris Kursietis savā jaunākajā spēlfilmā Cildenie pievēršas laulāta pāra attiecībām krīzes situācijā, izvēlēm un divu pasauļu pretnostatīšanai
Šogad galerija Māksla XO svin savu 25 gadu jubileju. "Gribēju atzīmēt šo jubileju ar izstādi, kas ir galerijas būtība," saka dibinātāja un kuratore Ilze Žeivate
"Varētu teikt, ka es pērtiķoju cilvēkus," – gleznotāja Helēna Heinrihsone ar izstādi Klejotāji iedzīvina Latvijas Nacionālā rakstniecības un mūzikas muzeja telpas
"Cilvēki var izvēlēties, vai ļauties kaut kam pazīstamam vai, gluži pretēji, nepazīstamam, kas beigās var izrādīties nemaz ne tik nepazīstams," saka Rīgas Starptautiskā kinofestivāla radošā direktore Sonora Broka
"Imants Lancmanis ir pilnībā viengabalains. Tāds viņš ir pilī, tāds – virtuvē un tāds – mākslā," saka mākslas zinātniece Helēna Demakova, uzrakstījusi aizraujošu pētījumu par Imanta Lancmaņa mākslu
Jaunā Rīgas teātra aktieris Ivars Krasts savos 44 gados ir nospēlējis Verteru. Viņam šis stāsts ir par vientulību un pēdējo vilšanos. Estētikas ziņā – "nedaudz pajaukt ierasto".
Viedokļi – radikāli pretēji, bet vienaldzīgo nav
"Daba ir manu darbu atslēga. Es neesmu veidojusi politiskus vai sociālus darbus," uzsver māksliniece Liene Mackus. Viņas
veikums ir aplūkojams ne tikai muzejos un galerijās, bet arī publiskajā telpā
"Solokoncerts ir kā durvju atvēršana. Jūs atverat durvis un sakāt – hei, nāciet iekšā, paskatīsimies, ko mēs te varam sadarīt!" uzsver ASV dzīvojošais britu ģitārists, komponists un improvizētājs Freds Frits, kurš 4. oktobrī uzstāsies eksperimentālās mūzikas festivālā Skaņu mežs
Latvijas Nacionālajā mākslas muzejā atklāta fotomākslas klasiķa Gunāra Bindes personālizstāde Binde 100–10. Vēlams tai izbrīvēt visu dienu, jo ātrai apskatīšanai nebūs jēgas
Ņujorkas galerijā Polina Berlin līdz 24. oktobrim ir aplūkojama latviešu mākslinieka Indriķa Ģelža jaunākā personālizstāde Bingo Gaze. Tajā viņš uzdod jautājumu: "Kam tu ticēsi – pasaulei, savām acīm vai skropstu vēdeklīšiem?" Četras īpaši šai izstādei veidotās brīvstāvošās skulptūras ir eksponētas imersīvā gaismas un skaņas instalācijā, kas atdarina televīzijas loterijas šova studiju, kurā mītošais balss asistents izstādes apmeklētāju ved jaunos neceļos
"Bēgšana no mūsdienu realitātes kļūst arvien sāpīgāka, bet palikt šodienas realitātē ar skaidru prātu ir
pašnāvība," saka režisors Aiks Karapetjans, kurš Latvijas Nacionālajā operā ir iestudējis Žaka Ofenbaha
Hofmaņa stāstus