Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
"Visefektīvākās kampaņas ir tās, kas vērstas uz konkrētām precēm, nevis moralizēšanu."

Kad izvēlas vietējo preci?

Oktobrī izskanējuši divi vērienīgi aicinājumi pirkt vietējos ražojumus. Pirmais – mudinājums izvēlēties pārtikas produktus, kas marķēti ar Zaļo karotīti vai Bordo karotīti. Kampaņas Karotīte vieno! Izvēlies vietējos produktus! ideju izloloja Latvijas Pārtikas uzņēmumu federācija un atbalstīja Zemkopības ministrija. Otrs aicinājums nāca no sociālo tīklu vides un mudināja atbalstīt grūtībās iekļuvušo kosmētikas ražotāju Dzintars, pērkot tā produkciju.


Izvērtēt ieguvumus kampaņai Karotīte vieno! Izvēlies vietējos produktus!, kā jau iepriekš bijis ar līdzīgām kampaņām, varēs tikai laika gaitā, jo, kā zināms, pircēju izvēli ietekmē dažādi faktori – produkta cena, kvalitāte un iepakojums, kā arī naudas daudzums makā, gaume un iepriekšējā pieredze, bet nevar noliegt, ka šāda kampaņa vismaz dažus iedzīvotājus mudina aizdomāties par pārtikas vietējo izcelsmi kā par būtisku izvēles kritēriju.

Savukārt Dzintara veikalos jau pamanīts, ka pircēju skaits audzis. Jādomā, ka doties iepirkties uz šiem veikaliem mudināja vairāki faktori. Pirmkārt, emocionāla vēlme palīdzēt tam, kam klājas grūti. Otrkārt, bažas, vai Dzintara ražojumus, pie kuriem daļa sabiedrības pieradusi, varēs nopirkt pēc kāda laika, tāpēc jāiepērkas nevilcinoties. Treškārt, patriotisms, respektīvi, vēlme atbalstīt Latvijā strādājošu uzņēmumu. 

Protams, nav noslēpums, ka grūtības kosmētikas ražotāju nepiemeklēja pēkšņi. Par to, ka sarežģījusies situācija Ukrainas tirgū, Dienai jau 2014. gada sākumā stāstīja Dzintara pārstāvis Ukrainā Māris Akula, kurš uzsvēra negatīvo ietekmi, ko atstājis grivnas vērtības pret eiro kritums. Eksperti pieļauj, ka ne tikai grivnas, bet arī Krievijas rubļa vērtības mazināšanās pret eiro bija faktori, kas negatīvi ietekmēja uz šiem tirgiem orientētu biznesu. 

Savulaik Lietišķās informācijas dienests sērijā Latvijas veiksmes stāsti izdeva Dzintara vadītājam un akcionāram Iļjam Gerčikovam veltītu grāmatu ar simbolisku nosaukumu Būt kopsolī ar laiku. Tas, kāds būs Dzintara liktenis, atkarīgs tieši no prasmes "būt kopsolī ar laiku" – ar laiku, kurā Krievijas un Ukrainas tirgi vairs nav garanti stabilitātei, kurā aktuāli ir centieni iekarot Ķīnas tirgu, un kurā joprojām nezaudēta ir popularitāte Latvijas tirgū. 
Dzintara produkcijas pirkšanas kampaņa pierāda, ka šo laiku raksturo arī sociālo tīklu spēks un kāda mārketinga eksperta atziņa – visefektīvākās kampaņas ir tās, kas vērstas uz konkrētām precēm un tūlītējo rīcību, nevis moralizēšanu par to, ko nedarīt – piemēram, "pērkam vietējo kosmētiku", nevis "ak, cik slikti ir pirkt ārvalstu ražojumus".

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

Diena jautā

Lieldienās parasti apēdu:

Kopā nobalsojuši: 925

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Lieldienu vigīlijā uzsver stabilas ģimenes nozīmi(2)

Ar Lieldienu vigīliju jeb vakara Svēto Misi 20. aprīļa vakarā iesākās Kristus augšāmcelšanās svētki. Uzrunājot klātesošos Rīgas Svētā Jēkaba katedrālē, arhibīskaps Zbigņevs Stankevičs savā sprediķ...

Dienas komentārs

Vairāk Dienas komentārs


Latvijā

Vairāk Latvijā


Pasaulē

Vairāk Pasaulē