Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +4 °C
Apmācies
Piektdiena, 26. aprīlis
Rūsiņš, Sandris, Alīna

papildināta (21:15) - KNMC noraida Stendzenieka pārmetumus par Dziesmu svētku konkursu

Konkursu izsludinājis Kultūras un nemateriālā mantojama centrs.
Reklāmas aģentūras SIA "Mooz!" radošais direktors un valdes priekšsēdētājs Ēriks Stendzenieks vērsies Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB) ar lūgumu izvērtēt Dziesmu svētku komunikāciju konkursa atbilstību normatīvajiem aktiem.

Nav skaidrs, kāpēc uz šo 275 000 latu (bez pievienotās vērtības nodokļa) vērto konkursu tiek attiecināti Publisko iepirkumu likumā paredzētie izņēmuma gadījumi, biznesa portālam "Nozare.lv" skaidroja Stendzenieks.

Vēstulē IUB viņš norādījis, ka iepirkumam ir nacionāla un kultūrvēsturiska nozīme. Turklāt iepirkuma apjoms ir viens no lielākajiem valsts pasūtījumiem reklāmas tirgū 2012.gadā.

Konkurss "XXV Vispārējo latviešu Dziesmu un XV Deju svētku vizuālās identitātes un ārējās komunikācijas koncepciju izstrādes un to īstenošanas pakalpojums" IUB mājaslapā ticis publicēts tikai dažas dienas pirms konkursa termiņa beigām.

Šādu rīcību iepirkumu komisija atbildes vēstulē Stendzeniekam pamatojusi ar Publisko iepirkumu likuma 8.panta 7.daļu. Tā nosaka izņēmumus, kad pasūtītājs var nepiemērot likumā noteiktās iepirkuma procedūras.

Savukārt Stendzenieks uzskata, ka šī likuma panta nepamatota piemērošana un no tā izrietošā novēlotā informācijas publikācija liegusi iespēja laikus sagatavot savu pieteikumu konkursam ne tikai "Mooz!", bet arī citiem komunikāciju nozares uzņēmumiem.

"Izņēmums iepirkumu procedūrā var būt vai nu autordarbs (un uz tā balstīti risinājumi), vai ārkārtas situācija," akcentēja Stendzenieks.

Spilgts piemērs izņēmumam bijusi Latvijas dalība vispasaules izstādē "Expo 2012". ""Aerodium" iesniedza savu ideju Latvijas paviljonam kritiskā brīdī, kad termiņi no Latvijas puses faktiski bija nokavēti. Savu ideju vislabāk un ātrāk spēj realizēt paši "Aerodium", tādēļ iepirkumam tika piemērota Publisko iepirkumu likuma 2.pielikuma B daļa, kas neparedz plašu konkursu," stāstīja Stendzenieks.

Otrs piemērs - aizpagājušā gada ziema, kad sniega pārrauto elektrības pievadu dēļ premjers izsludinājis ārkārtas situāciju, kas valstij ļāva ātri un bez konkursa iepirkt visurgājējus bojājumu novēršanai.

"Šoreiz nav runa nedz par autordarbu, nedz saspringtiem termiņiem, nedz ārkārtas situāciju. Uzdevumā minēts, ka pilnīgi visa komunikācija jāizstrādā no jauna. Pie labākās gribas nespēju saskatīt ne mazāko iemeslu, kādēļ lai šī projekta realizācijai netiktu izsludināta standarta iepirkumu procedūra, ļaujot visiem nozares speciālistiem pilnā mērā piedāvāt savu potenciālu," uzsvēra Stendzenieks.

IUB apstiprināja, ka "Mooz!" sūdzība par Dziesmu svētku komunikāciju konkursa atbilstību normatīvajiem aktiem ir saņemta un tā varētu tikt izskatīta mēneša laikā - līdz šā gada 9.augustam.

Kultūrizglītības nemateriālā mantojuma centrs (KNMC) noraida Ē.Stendzenieka pārmetumus, ka informācija par iepirkumu konkursu īstenot dziesmu svētku komunikāciju, ir bijusi novēlota. KNMC Ārējās komunikācijas un mārketinga vadītāja Inga Oliņa informē, ka, saskaņā ar likumu, veicot iepirkuma procedūru, pasūtītājs pirms iepirkuma veikšanas publicē paziņojumu par veicamo iepirkumu laikrakstā, kas iznāk ne retāk kā reizi trijos mēnešos, vai savā mājaslapā internetā. KNMC publicēja paziņojumu par iepirkumu procedūru savā mājaslapā 29.maijā, 30.maijā Kultūras ministrijas mājaslapā, kā arī izsūtīja informāciju medijiem.

Viņa skaidro, ka iepirkumu procedūras "XXV Vispārējo latviešu Dziesmu un XV Deju svētku vizuālās identitātes un ārējās komunikācijas koncepciju izstrādes un to īstenošanas pakalpojums" galvenais iepirkumu priekšmets ir autoru sniegtie pakalpojumi, kas noteikti Publisko iepirkumu likuma 2.pielikuma B daļā, kas atļauj piemērot likuma izņēmumus.

28.jūnijā beidzās piedāvājumu iesniegšanas termiņš un tika saņemti trīs piedāvājumi. "Ņemot vērā, ka iesniegto pieteikumu sagatavošanā ir iesaistīts plašs komunikācijas nozares uzņēmumu loks, KNMC uzskata, ka SIA "MOOZ!" apgalvojums, ka vadošie komunikāciju nozares uzņēmumi par šo iepirkumu nebija informēti un tiem bija liegta iespēja sagatavot piedāvājumu, nav pietiekami pamatots," skaidro Oliņa.

Šī ir pirmā reize, kad, gatavojoties Vispārējiem latviešu dziesmu un deju svētkiem, tiek veikts publisks iepirkums vizuālās identitātes un ārējās komunikācijas koncepcijas izstrādei un īstenošanai. Iepriekš šāds "jumta" iepirkums visai ārējai komunikācijai, vizuālā tēla stratēģijai un ieviešanai nav veikts.

Dziesmu svētku rīkotājiem vizuālās identitātes un ārējās komunikācijas koncepcija ir nepieciešama visdrīzākajā laikā, jo līdz rudenim jārisina svētku vizuālā tēla jautājums, oficiālās mājaslapas izveide, kā arī ir jāsagatavo kvalitatīvi piedāvājumi potenciālajiem svētku atbalstītājiem, norāda Oliņa.

Paredzamā līgumcena ir līdz 275 000 latu, un līgums tiek slēgts uz laika posmu līdz 2013.gada oktobrim. Iepirkumā iekļauti: radošā stratēģija saskaņā ar vizuālās identitātes koncepciju, dizaina izstrāde, audiovizuālie risinājumi, svētku kataloga risinājums, mediju risinājumi, sabiedrisko attiecību atbalsts, sadarbības partneru un atbalstītāju piesaistes stratēģijas izstrāde, digitālie risinājumi, maketēšana, iespieddarbu nodrošināšana - pilna apjoma druka, informatīvās ziņas stratēģija, informatīvās ziņas tekstu izstrāde, tekstu rediģēšana, tekstu korektūra, tulkošana un fotofiksācija.

(pievienots KNMC komentārs pēdējās sešās rindkopās)

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Intervijas

Vairāk Intervijas


Ražošana

Vairāk Ražošana


Karjera

Vairāk Karjera


Pasaulē

Vairāk Pasaulē


Īpašums

Vairāk Īpašums


Finanses

Vairāk Finanses