Laika ziņas
Šodien
Skaidrs

Sakārtoti papīri, sakārtots bizness

Covid-19 pandēmija ir nesusi virkni izaicinājumu uzņēmumu vadītājiem. Kā nodrošināt darba nepārtrauktību, ja darbinieki saslimst vai viņiem jādodas karantīnā? Kā organizēt darbu attālināti, lai tas notiktu bez aizķeršanās, nerastos komunikācijas šķēršļi un pārpratumi? Viens no atslēgas elementiem veiksmīgam biznesam ir labi organizēta, ērta un darbiniekiem saprotama informācijas un dokumentu aprite jeb organizācijas satura vadība. Vienkāršiem vārdiem sakot – sakārtoti papīri, sakārtots bizness!

Diemžēl Latvijas uzņēmējdarbības nozare joprojām kūtri izmanto digitālo tehnoloģiju sniegtās iespējas. Jaunākais Digitālās ekonomikas un sabiedrības indekss par 2020. gadu, kas atspoguļo Eiropas Savienības (ES) progresu digitālajā jomā, parāda, ka Latvija ierindojas tikai 18. vietā starp ES dalībvalstīm, turklāt rādītājos nokritusi zem ES vidējā līmeņa. Pēc tehnoloģiju izmantošanas uzņēmumos Latvija ir vēl zemāk – 23. vietā.

Šobrīd ļoti strauji attīstās dažādi tehnoloģiskie risinājumi, kas var kalpot par atbalstu uzņēmuma iekšējo procesu atslogošanā, un tie kļūst pieejamāki ne tikai lielajiem, bet arī maziem un vidējiem uzņēmumiem. Tomēr īpaši vērtīga tehnoloģiju ieviešana ir uzņēmumos, kuri nodarbina vairāk nekā 100 darbinieku un kur katru dienu apritē ir milzīgs dokumentu apjoms. Šīs jomas sakārtošana ilgtermiņā ļauj ietaupīt milzīgus laika un finanšu resursus.

Piemēram, ir radīta virkne risinājumu, lai darbiniekiem, veicot konkrētu darbu, nebūtu jāpārslēdzas no vienas lietojumprogrammas uz citu vai jāpavada ilgs laiks dokumenta vai tā īstās versijas meklējumos. Pētījumi liecina, ka mūsu reģionā biroja darbinieks līdz 40% darba laika tērē informācijas apstrādei, atrašanai, nodošanai kolēģiem un līdzīgām darbībām. Tāpēc ir ļoti būtiski, lai visas sistēmas un lietojumprogrammas savā starpā būtu integrētas tā, lai informācija brīvi un bez piepūles plūstu starp tām. Darbinieki būs daudz produktīvāki, ja viņi uzturēsies vienā lietojumprogrammā, tajā pašā laikā redzot visu nepieciešamo informāciju no citām IT sistēmām konkrētā uzdevuma paveikšanai. Darbinieki varēs koncentrēties uz savu darbu, savukārt uzņēmums – veiksmīgāk pārvaldīt saturu visā tā dzīves ciklā, uzlabojot atbilstību iekšējiem un ārējiem noteikumiem.

Turklāt ir ļoti svarīgi ne tikai, lai darbinieki būtu labi instruēti par pastāvošajām sistēmām, bet tās būtu arī ērti lietojamas, jo, iespējams, neparocīgās dokumentu pārvaldības sistēmas dēļ darbinieki apzināti vai neapzināti to ignorē. Atkarībā no uzņēmuma specifikas darba dokumenti var saturēt arī sensitīvu informāciju, kas saistīta, piemēram, ar klientu datiem, tāpēc ir ļoti svarīgi, lai ieviestā informācijas sistēma nodrošinātu informācijas šifrēšanas funkcijas tā, lai tas atbilstu uzņēmuma korporatīvās pārvaldības politikai un drošības noteikumiem.

Šis ir būtisku pārmaiņu laiks, un pandēmija atstāj lielu iespaidu uz biznesa vidi. Uzņēmumi, kuri šo laiku izmanto digitalizācijai un iekšējo procesu atslogošanai, noteikti būs ieguvēji.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Konveijeriem sāk zust paātrinājums(1)

Līdz ar lēnāku globālās ekonomikas pieauguma tempu pēc pavasarī vērojamā pēckrīzes uzrāviena gausāka kļuvusi arī ražošanas izaugsme.

Ziņas

Vairāk Ziņas


Intervijas

Vairāk Intervijas


Ražošana

Vairāk Ražošana


Karjera

Vairāk Karjera


Pasaulē

Vairāk Pasaulē


Īpašums

Vairāk Īpašums


Finanses

Vairāk Finanses