Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +9 °C
Apmācies
Piektdiena, 29. marts
Agija, Aldonis
Taksometru bizness aizvien tiek atzīts par visai necivilizētu

Dubļos iestigušie taksometri

Nepieciešams sakārtot taksometru jomu! Taksometru bizness ir viens no tiem Latvijas tautsaimniecības segmentiem, kurā ēnu ekonomika izpaužas ļoti spēcīgi. Taksometru konkurences cīņā joprojām tiek izmantotas XX gadsimta deviņdesmito gadu metodes. Situācija ar taksometru pakalpojumiem pie Starptautiskās lidostas Rīga grauj mūsu galvaspilsētas tēlu! Šādi apgalvojumi taksometru jomai tiek veltīti laiku pa laikam. Mainās finanšu ministri, satiksmes ministri un ekonomikas ministri, kā arī Valsts ieņēmumu dienesta vadības pārstāvji, bet taksometru bizness aizvien tiek atzīts par visai necivilizētu.

Cīņu par taksometru jomas sakārtošanu februārī pasludināja satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP), Ministru kabinetā iesniedzot atbilstošos grozījumus Autopārvadājumu likumā. Savukārt taksometru vadītāji 15. maijā piketēja pie Saeimas, aicinot neskatīt grozījumus Autopārvadājumu likumā un rosinot Saeimas Tautsaimniecības komisiju izveidot darba grupu, kas izstrādātu  taksometru vadītājiem, pārvadātājiem, valstij un tās budžetam izdevīgu nozares regulējumu".

Vērtējot taksometru pakalpojumus Rīgā no taksometru pasažieru, rīdzinieku, skatupunkta, jāteic, ka situācija ir duāla. Gan Dienas novērojumi, gan uzklausītie taksometru pasažieru viedokļi liecina – ja nepieciešams nokļūt, piemēram, no biroja līdz lidostai, piesakot taksometru uz konkrētu laiku un adresi, tad būtisku, taksometru pasažieriem pamanāmu problēmu nav. Vismaz – nav tad, ja tiek izvēlēts taksometru nozarē labi pazīstams, pieredzējis uzņēmums, kas vērsts uz ilgtermiņa uzņēmējdarbību un pastāvīgo klientu piesaisti, nevis ir no "uzņēmumu viendienīšu" kategorijas.  

Gluži citāda ir situācija, ja nepieciešami taksometra pakalpojumi pie lidostas Rīga ielidošanas termināļa vai pie Pasažieru ostas tad, kad tur pienācis pasažieru kuģis no Stokholmas. Rodas iespaids, ka taksisti lidostā un ostā asi konkurē par tiem potenciālajiem pasažieriem, kas par braucienu varētu samaksāt pēc iespējas lielāku summu, tātad par tiem ārvalstu tūristiem, kas neizskatās pēc Rīgas pazinējiem, turklāt taksistu konkurence izpaužas visai savdabīgi. 

Nenoliedzami taksometru jomas sakārtošana ir atkarīga arī no tām prasībām, ko izvirza pasažieri. Satiksmes ministrija šopavasar pauda viedokli, ka taksometra "pasažierim ir tiesības pārtraukt braucienu un atteikties maksāt par pakalpojumu, ja nav ieslēgts skaitītājs vai tīmekļvietne nedarbojas tiešsaistes režīmā". Svarīgi ir, lai arī reālajā dzīvē pasažieri pieprasītu korektus un pārskatāmus norēķinus par taksometru pakalpojumiem.

Top komentāri

Irlielāmērāticams
I
ka taksometru bizness ir un paliks zema līmeņa mafijas bizness. Tas ir dabiski, tas tā notiek visur. Vai tad seno laiku fūrmaņi izcēlās ar smalkām manierēm?
Josis
J
“ Labi pazīstams pieredzējis uzņēmums” - tas ne par Rīgas taksistiem.
.
.
VIDa vienīgā vēlme ir pēc iespējas vairāk no biznesa nodīrāt, nevis kaut ko sakārtot! Tad nu rodas visādi likumdošanas vanckari visādu MK noteikumu un likumu veidā un ir atgriezušies deviņdesmitie. Un par "valsts tēlu lidostā" vispār ir jāaizmirst, "valsts tēlu" nevar radīt ar Potjomkina sādžas veidošanas paņēmieniem. Citiem vārdiem sakot- no sūda rozīni neiztaisīsi, lai cik smuks un spīdīgs tas būtu!
Skatīt visus komentārus

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Dienas komentārs

Vairāk Dienas komentārs


Latvijā

Vairāk Latvijā


Pasaulē

Vairāk Pasaulē