Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Sekošana principam "nav svarīgi, kā jūtas pircēji" sekmē e-komerciju

Veikalu prestiža noriets?

Nesen Rīgā topošā iepirkšanās centra Akropole pārstāvji uzsvēra, ka "vairums iedzīvotāju labprātāk iepērkas klātienē, nevis tiešsaistē". Savukārt e-komercijas zīmola NuKo.lv pārstāvis Rolands Dzenis pauda, ka "iepirkšanās interneta vidē kļūst arvien populārāka".

Saprotams, gan tirdzniecības centra, gan e-komercijas pārstāvji aizstāv katrs savu biznesa modeli, taču, paraugoties uz bezkaislīgiem statistikas datiem, pamanāms, ka e-komercijas popularitāte tiešām aug. Pērn decembrī, salīdzinot ar novembri, "vislielākais apgrozījuma pieaugums bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos – par 2,1%", vēsta Centrālā statistikas pārvalde. Arī SEB bankas makroekonomikas eksperts Dainis Gašpuitis uzsver, ka mazumtirdzniecība "pieredzēs transformāciju", un norāda, ka veikaliem nopietns izaicinājums "būs pircēju piesaiste, jo iedzīvotāji arvien lielākos apjomos preces izvēlas iegādāties e-vidē".

Jāteic, ka mūsu valsts iedzīvotājus uz e-komercijas pusi virza arī paši veikalnieki. Gandrīz ikvienam, kam sanācis pabūt Eiropas Savienības (ES) dienvidu zemēs, nācies pieredzēt, ka tur ir lēnāks un sarežģītāk pieejams internets nekā Latvijā, toties veikalos valda viesmīlīgāka atmosfēra. Ar tirgotavām, kuros ikviens pircējs jūtas gaidīts, ES dienvidu dalībvalstis var lepoties lielā mērā tāpēc, ka tur ir daudz maza un vidēja mēroga veikalu, kas balstās uz pastāvīgo klientu loku un kuriem ir svarīgi, lai pircējs nāktu iepirkties atkal un atkal. Turklāt centieni nodrošināt viesmīlīgu atmosfēru iesakņojušies arī lielajos tirdzniecības centros.

Toties mūsu valstī redzams, ka mazumtirdzniecība akūti cieš no darbinieku trūkuma. Nodarbinātības valsts aģentūras mājaslapā atrodamas daudzas pārdevēju vakances. Darbinieku trūkums vērojams arī veikalos, kur bieži veidojas milzīgas rindas un var gadīties sastapt gan ļoti laipnus, bet pārgurušus, gan neprofesionālus, nīgrus pārdevējus. Turklāt dažos veikalos pat rodas iespaids, ka tur darbinieki tiek pieņemti vispār bez jebkāda izvērtējuma, jo, piemēram, kasieres kļūda, četru vienādu preču vietā kases čekā ieskaitot astoņas, raisa aizdomas par apzinātu blēdīšanos, nevis nejaušu paviršību.
 
Protams, var teikt – iemesls darbinieku trūkumam ir zemās algas, kas tirdzniecībā tradicionāli ir niecīgākas nekā vidēji Latvijā. Taču veikalnieku īstenotās personāla atalgojuma politikas rezultāts ir tāds, ka sekošana principam "nav svarīgi, kā jūtas pircēji" sekmē e-komercijas izaugsmi – par prieku interneta tirdzniecības biznesam.

Top komentāri

kā jau vienmēr
k
Standarta preci, kuru pircējs labi pazīst, droši var pirkt internetā. Savukārt pārtiku joprojām pirks veikalos (vai nu to pašu veikalu internetveikalos, kas būtībā nav internetveikals, bet gan piegāde). Apģērbu varēs pirkt tajos internetveikalos, kuriem uzticas, ka prece būt attiecīgā kvalitātē un izskatā. Taču neērti pasūtīt 20 drēbes un tad 19 vai visas 20 atdot atpakaļ, jo neviena nepatīk. Veikalā var pielaikot kaut vai simts apģērbu, lai redzētu kā tie izskatās.
Norvēģis
N
Ar drēbēm Latvijā ir pašvaki.Pēdējais pirkums bija Montonā rudens/pavasara sezonas jaka, kam pēc 3 mēnešiem saplīsa kabatas , un džemperis ar rāvējslēdzēju, kam rāvējslēdzējs izbeidzās pēc 4 mēnešiem neregulāras nēsāšanas.Sportlandā iegādātās sporta īsbikses izbaloja pēc 2 mēnešu nēsāšanas ikdienā..Pēc tam esmu iepircies tikai next UK nodaļā, kur dabūjamas labas kvalitātes drēbes par pieņemamām cenām, ja salīdzina ar Latvijas veikalu piedāvājumu - nēsāju jau gadu un varēs lietot vēl vismaz šogad.Izskatās, ka pilnībā pāriešu uz iepirkšanos internetā. No senāk iegādāta apģērba man ir 1 īsroku vasaras krekls no 1992.gada, atvests no ASV, nēsāts katru vasaru, 1 garroku krekls, iepirkts 2004.g. Latvijā ( neizprotami augsta kvalitāte Latvijas tirgum), mežā ejamās kamuflāžas no Patriotiem Tallinas ielā ( militārā produkcija viennozīmīgi ir izturīga), humpalās iepirktas darba drēbes. Šogad apgūšu apavu iepirkšanu internetā. Nu nespēj konkurēt vietējie tirgotāji brīvajā tirgū
Skatīt visus komentārus

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

Diena jautā

Vai OIK atcels līdz 31. martam?

Kopā nobalsojuši: 3920

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Dienas komentārs

Vairāk Dienas komentārs


Latvijā

Vairāk Latvijā


Pasaulē

Vairāk Pasaulē