Režisora Viestura Kairiša iestudētais Ķiršu dārzs Mihaila
Čehova Rīgas Krievu teātrī neatstāj nekādas cerības par
Krievijas nākotni un diezgan atklāti provocē vienas publikas
daļas aizvainojumu
Mākslinieks Gints fon Kēle izstādē Brīnišķīgais paradokss
piedāvā rotaļīgas dzīvkrāsu kompozīcijas un rēbusus, kuru
elementu savstarpējā sasaite un mijiedarbība liek domāt par
privāto odiseju
Lai arī cik godprātīgi aktieri Jaunajā Rīgas teātrī tapušajā Tenesija Viljamsa lugas Stikla zvērnīca iestudējumā būtu centušies apgūt savu varoņu domāšanas un jušanas ceļu, viņu attiecības lielākoties paliek formālas
Arī shematisku dramaturģiju var apaudzēt ar labiem aktierdarbiem, tomēr pretrunīgas sajūtas garantētas – par to var pārliecināties režisora Elmāra Seņkova jauniestudējumā Baltijas teļš Liepājas teātrī
LALIGABA dzejas nominācijas iezīmē grāmatas, kuras
noteikti nevajadzētu palaist garām dzejas cienītājam,
un vienlaikus piedāvā interesantu izlasi dzejas
lasīšanas iesācējiem
Mākslinieka Viktora Timofejeva virtuālās realitātes vīzijas
izstādē Citi pasažieri Latvijas Nacionālajā mākslas muzejā ir ievirzītas
sociālkritiska skatījuma gultnē
Olgas Tokarčukas romāna pastaigas pa mežu un zvēru pēdu pētīšanu izrādes Dzen savu arklu pār mirušo kauliem stilizētajā pasaulē aizstāj aktrises Čulpanas Hamatovas atveidotās galvenās varones pārvērtības
Režisora Pētera Krilova iestudētā izrāde Ilgu tramvajs Nacionālajā teātrī ir veidota ar visdziļāko pietāti pret Tenesija Viljamsa tekstu, tāpēc lielu prieku sagādā kvalitāte un spriedze, kas raksturo šo darbu
Tronis un kronis ir aukstie ieroči. Parīzes Nacionālās operas repertuārā ir atgriezies Džuzepes Verdi Dons Karloss oriģinālversijā franču valodā. Šoreiz – ar soprānu Marinu Rebeku Elizabetes lomā
Gleznotājas Līgas Purmales darbu specifiskā emocionālā toņkārta, vienlaicīgais sajūtu piesātinājums un rezignētība precīzi atbilst Latvijas kultūras mentalitātei
Režisora Mārtiņa Eihes jauniestudējums Kalifornijas
pakalni Dailes teātrī nosaukts par melo(dij)drāmu un
pretendē uz līdzpārdzīvojuma radīšanu, bet paliek
pusceļā