Par Latvijas Dizaina gada balvas (LDGB) uzvarētāju ir kļuvusi kampaņa #esesmuintroverts, kuras autors ir platforma Latvijas literatūra. "Kampaņa sasniedz savus mērķus ar humoru un asprātību, kā arī uzkavējas cilvēku atmiņā. Tā parāda nācijas psihi sirsnīgi apburošā veidā ar bagātīgu satura klāstu. Mēs ceram, ka kampaņa turpinās iesākto," norādīja žūrijas priekšsēdētājs Viktorijas un Alberta muzeja Dizaina, arhitektūras un digitālās mākslas nodaļas vadītājs Kristofers Tērners.
Šī kampaņa tika radīta, lai popularizētu Latvijas literatūru Londonas Grāmatu tirgū, kā arī lokāli. Tās mērķis bija pārvērst šķietamu "defektu" par efektu, atklāti pasakot: jā, mēs esam introverti, taču tas nenozīmē, ka esam slikti rakstnieki. Drīzāk – tieši otrādi. Ar kampaņas dizaina elementu (nozīmītes, logo, Tkrekli, komiksi u. tml.) palīdzību daudzi varēja identificēties un publiski paust savu piederību kopienai, kas parasti par sevi skaļi nerunā.
"Tas ir domāšanas dizains. Iespējams, mēs esam radījuši jaunu skatpunktu, no kura paraudzīties uz sevi un savu unikalitāti," LDGB finālistu prezentāciju pasākumā atzīmēja kampaņas radošā direktore Una Rozenbauma, ar kuru kopā strādāja Anete Konste (teksti), Reinis Pētersons (ilustrācijas), Aija Baumane (dizains) un Toms Harjo (foto). Līdz ar balvu uzvarētāji no Kultūras ministrijas saņems finansiālu atbalstu 2000 eiro vērtībā Latvijas dizaina starptautiskajam mārketingam.
Otrajā vietā ierindojās mobilā lietotne Derec, kuras autors ir CUBE Systems. Tas ir jauns veids, kā zobārstiem pierakstīt pacientu mutes dobuma veselības stāvokli un sekot tam līdzi. "Jau gadiem ilgi, aprakstot mutes dobuma veselības stāvokli, zobārsti izmanto papīra tabulas vai – labākajā gadījumā – ne pārāk ērtu datora programmatūru. Mūsu digitālo produktu dizaina komanda, sadarbojoties ar zobārstiem, sāka strādāt pie idejām, kā tehnoloģijas un dizains varētu to mainīt," atklāj CUBE Systems pārstāvji.
Trešajā vietā palika pastāvīgā ekspozīcija Sirdsapziņas ugunskurs, kuras autori ir Krista un Reinis Dzudzilo. Tā vēsta par kādreizējā Cēsu apriņķa iedzīvotāju pretošanos okupāciju varām no 1940. līdz 1957. gadam. Šī ekspozīcija ir apskatāma padomju okupācijas laika īslaicīgās aizturēšanas izolatora telpās Cēsīs (Pils ielā 12).
Savukārt LDGB galvenā partnera – IT uzņēmuma Accenture – specbalvu Labākais digitālais dizains saņēma mobilā lietotne Asya, kuras autors ir Graftik. Šī produkta dizains motivē cilvēkus izmantot viedtālruņus kā instrumentu, lai vērstu uzmanību vienam uz otru, nevis to pazaudētu.
No 8. maija līdz 1. augustam laukumā pie tirdzniecības centra Origo būs skatāma lielformāta brīvdabas izstāde Latvijas Dizaina gada balva 2019, kurā varēs iepazīties ar divdesmit vislabākajiem šī gada konkursam iesniegtajiem darbiem. Kopumā tajā tika pieteikti 122 darbi. Visplašāk bija pārstāvēts produktu dizains (25,19 procentu), digitālais dizains (12,21 procents), interjera dizains, komunikācijas dizains un grāmatu, žurnālu dizains (visi trīs pa 9,16 procentiem). Vairāk informācijas www.dizainabalva.lv.