Vienlaikus PV norādīja, ka pasažieru pārvadājumiem patlaban ir sagatavoti desmit Čehijas uzņēmuma "Škoda Vagonka" ražotie vilcieni, no kuriem visos elektrificētajos maršrutos reisus izpilda astoņi sastāvi.
PV skaidroja, ka atbilstoši risku mazināšanas plānam divi elektrovilcienu sastāvi ir rezervē, lai nodrošinātu operatīvu pasažieru transportēšanu vai vilciena sastāva aizstāšanu, ja sala, infrastruktūras vai tehniskas nepilnības dēļ kāds no maršrutā kursējošiem elektrovilcieniem nevar turpināt darbību.
Savukārt par septiņiem jaunajiem elektrovilcieniem atbilstoši līgumam PV ir iesniedzis iebildumus sakarā ar neatbilstībām un pieprasījis ražotājam defektu novēršanu. Šie vilcieni atgriezīsies pasažieru pārvadājumos pēc tam, kad "Škoda Vagonka" būs novērsusi defektus, norāda kompānijā.
PV atgādināja, ka garantijas periodā atklātais elektrovilciena defekts piegādātājam jānovērš iespējami īsā laikā no paziņojuma saņemšanas, papildinot, ka "Škoda Vagonka" pienākums ir par saviem līdzekļiem novērst visus garantijas laikā atklātos defektus, kā arī atlīdzināt saistībā ar defektiem radušos zaudējumus, ja tiek ievēroti elektrovilcienu ekspluatācijas noteikumi, elektrovilcienu uzturēšanas plāns, kā arī elektrovilcienu uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma ekspluatācijas noteikumi.
Tāpat PV norādīja, ka šī gada pirmajā nedēļā PV ir saņēmis aptuveni 20 kompensāciju pieprasījumus, kā arī PV ir atgriezusi naudu par 35 neizmantotām e-biļetēm.
Vienlaikus PV uzsvēra, ka uzņēmums veic dažādu risku mazināšanas pasākumus, ņemot vērā, ka būtiskos infrastruktūras posmos, piemēram, Jelgavas, Skultes un Aizkraukles virzienā notiek remontdarbi un vilcienu kustība tiek organizēta tikai pa vienu sliežu ceļu.
LETA jau vēstīja, ka vilciena reisa kavējuma vai atcelšanas gadījumā pasažieriem ir tiesības pieprasīt radušos tiešo zaudējumu kompensāciju. Tās saņemšanai svarīgi ir saglabāt gan vilciena biļeti, gan citus dokumentus, kas pamato prasītās atlīdzības apjomu.
Tāpat ziņots, ka 2023.gada 15.decembrī PV sāka pasažieru pārvadājumus ar trim jaunajiem elektrovilcieniem Tukuma, Aizkraukles un Skultes virzienā, savukārt 16.decembrī jaunie elektrovilcieni sāka kursēt arī Jelgavas virzienā. Taču vilcieniem tiek konstatēti dažādi tehniski bojājumi, tostarp vismaz divos gadījumos jaunajiem elektrovilcieniem stacijā ir izlādējusies baterija, neļaujot pacelt pantogrāfu.
PV pārstāvji iepriekš skaidroja, ka visus 32 elektrovilcienus uzņēmums varētu saņemt līdz 2024.gada vidum. Sākotnēji bija plānots, ka Čehijas uzņēmumam "Škoda Vagonka" līdz 2023.gada beigām PV ir jāpiegādā 23 elektrovilcienus, bet 2024.gadā deviņus elektrovilcienus.
Pēc visu jauno elektrovilcienu saņemšanas un to ekspluatācijas sākšanas kompānija plāno ieviest intervāla grafikus elektrovilcienu maršrutos. Attiecīgi darba dienu rītos un vakaros, kas tradicionāli ir noslogotākais laiks, vilcieni kursēs ik pēc 15 līdz 20 minūtēm.
Pirmie divi Čehijas uzņēmumā "Škoda Vagonka" ražoto jauno elektrovilcienu vagoni Rīgā tika nogādāti 2022.gada jūnijā.
Katrs elektrovilciens sastāv no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums ir 109 metri. Katrā vilcienā ir sēdvietas 436 pasažieriem un stāvvietas 454 pasažieriem. Vilcienos ir viena līmeņa iekāpšana no paaugstinātajām pasažieru platformām.
Visa projekta kopējās izmaksas paredzētas 257,889 miljonu eiro apmērā.