"Ceru, ka šā gada otrā puse būs tas laiks, kad cilvēki tiks pie ilgi gaidītajiem vilcieniem," teica ministrs, piebilstot, ka atbilstoši "Pasažieru vilciena" vadības paustajam jaunie elektrovilcieni varētu sākt kursēt vasaras otrajā pusē, rudens sākumā.
Vitenbergs arī atzīmēja, ka ar ražotāju ir panākta vienošanās, ka mēnesī Latvijai tiks piegādāti divi jauni elektrovilcienu sastāvi.
Tāpat ministrs norādīja, ka pavasarī sāksies darbi pie staciju esošo peronu pielāgošanas jaunajiem elektrovilcieniem.
Jau vēstīts, ka no "Škoda Group" uzņēmuma "Škoda Vagonka" ražotnes Ostravā, Čehijā, līdz janvāra vidum Latvijā ir nogādāti seši jaunie elektrovilcieni.
Pirmais jaunais elektrovilciens Rīgu sasniedza pērn jūnijā, otrais - jūlijā, trešais - oktobrī, ceturtais - novembrī, piektais - decembrī, bet sestais - janvārī. Elektrovilcienu pārvietošana no Čehijas notiek ar autotransportu caur Poliju un Lietuvu.
Katrs elektrovilciens sastāv no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums ir 109 metri. Katrā vilcienā ir sēdvietas 436 pasažieriem, stāvvietas - 454 pasažieriem.
Kopumā "Pasažieru vilciens" Čehijas uzņēmumam pasūtījis 32 jaunus elektrovilcienus.
Visa projekta kopējās izmaksas ir 257,889 miljoni eiro, tostarp 23 jauno elektrovilcienu sastāvu iegāde plānota ar Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējumu 114,211 miljonu eiro apmērā.