Finanšu ministrija (FM) un tās izvēlētie 285 000 latu vērtās kampaņas īstenotāji - reklāmas aģentūra !Mooz un sabiedrisko attiecību uzņēmums Komunikāciju aģentūra - ir pārliecināti, ka, tuvojoties valūtas maiņai, iedzīvotājiem aktuālākie būs jautājumi par tās ietekmi uz viņu ikdienas dzīvi. Šī iemesla dēļ kampaņa, kura sāksies septembrī, fokusēsies uz informāciju par eiro ieviešanas praktiskajiem aspektiem, skaidro FM Eiro komunikācijas nodaļas vadītāja Ināra Rubene. Kampaņa centīsies atbildēt, piemēram, uz jautājumiem, kā valūtas maiņa skars algas un pensijas, cik ilgi un kādas būs lata apmaiņas iespējas un kā eiro ieviešana skars noguldījumus un norēķinus. Piemēram, viens no svarīgiem kampaņas vēstījumiem būs fakts, ka Latvijas Bankā lati būs samaināmi pret eiro neierobežotu laiku.
Komunikāciju aģentūras pārstāve Ieva Stūre norāda, ka īpaša uzmanība tiks pievērsta arī tam, lai kampaņa sasniegtu visus reģionus, visu tautību cilvēkus un dažādas sabiedrības grupas. Lai gan lielāko daļu informācijas patērētājiem plānots nodrošināt ar televīzijas, radio un drukātu informatīvo materiālu starpniecību, plānots parūpēties arī par tiem cilvēkiem, kuri nepatērē masu medijus un dzīvo nomaļās vietās, - piemēram, svarīgāko informāciju par eiro ieviešanu izvietojot uz pirmās nepieciešamības produktu iepakojumiem. Īpaša uzmanība tiks pievērsta arī tam, lai informācija būtu pieejama vietās, kur cilvēki ikdienā lieto naudu, - veikalos, pastā un bankās, skaidroja I. Stūre.
Komentējot medijos izskanējušos pārmetumus par paša pausto skepsi pret eiro ieviešanu, reklāmas speciālists Ēriks Stendzenieks norādīja, ka viņa bažas kampaņai netraucēs. Paša piedzīvotās pārdomas var palīdzēt, lai labāk saprastu, ar kādām jūtām eiro ieviešanu varētu sagaidīt iedzīvotāji, viņš uzskata. "Kampaņā necentīsimies stāstīt, ka eiro ieviešanas rezultātā mūsu labklājība strauji palielināsies, un neslēpsim arī to, ka cenas pēc eiro ieviešanas var nedaudz palielināties. Tomēr vienlaikus pievērsīsim uzmanību arī tam, ka eiro ir līdzeklis, kas var veicināt mūsu valsts attīstību," skaidroja Ē. Stendzenieks. Viņš norāda, ka eiro atbalsta veicināšana iedzīvotāju vidū aptuveni līdz 60% nav kampaņas pašmērķis, bet gan tiek sagaidīta kā blakusefekts cilvēku informētības pieaugumam.
Visu rakstu lasiet ceturtdienas laikrakstā Diena!