Vizītes ietvaros svētdien, 14.maijā, Augulis un Satiksmes ministrijas valsts sekretārs Kaspars Ozoliņš piedalījās Ķīnas starptautiskās sadarbības forumā, kuru ar uzrunu atklāja Ķīnas Tautas Republikas prezidents Sji Dziņpins. Forums ir gada nozīmīgākais un vērienīgākais starptautiskais pasākums transporta nozarē, tāpēc Auguļa dalība tajā ir būtiska turpmākās Latvijas sadarbības ar Ķīnu tranzīta un loģistikas jomā sekmēšanai.
Ministrs savā uzrunā uzsvēra, ka Latvija aktīvi piedalās diskusijās par Eiropas Savienības un Ķīnas savienojumu, atbalstot Eiropas TEN-T tīkla paplašināšanu. "Latvija vienmēr ir uzsvērusi pārrobežu sadarbības nozīmi un ir aktīvi darbojusies gan divpusējos, gan daudzpusējos sadarbības formātos, lai veicinātu sadarbību transporta un loģistikas sektorā starp valstīm, kas ir iesaistītas Viena josla, viens ceļš iniciatīvas īstenošanā. Turklāt Latviju īpaši interesantu Eirāzijas transporta partneriem padara tās ģeogrāfiskais novietojums Baltijas valstu centrā, uz Eiropas Savienības ārējās robežas ar Krieviju un Baltkrieviju," uzsvēra Augulis.
Satiksmes ministrs foruma dalībniekus informēja par Latvijas dalību, lomu un sasniegtajiem rezultātiem Eirāzijas kravu piegādes ķēdēs un infrastruktūras savienojamības projektu attīstību ar Ķīnu. Viņš akcentēja vairāk nekā 40 noslēgtos sadarbības līgumus un panāktās vienošanās par sadarbību transporta jomā ar Ķīnu un kravu pārvadājumiem uz Centrālās Āzijas valstīm, Baltkrieviju un Krieviju. Augulis uzsvēra Latvijas aktivitātes starptautiskās daudzpusējās sadarbības formātos, piemēram, ASEM un 16+1.
Augulis uzrunā vērsa uzmanību uz sasniegumiem pēdējā gada laikā, kad aktīva darbība jau ir devusi būtiskus, reālus rezultātus, jo pērn Latvija sagaidīja pirmo izmēģinājuma konteinervilcienu no Ķīnas pilsētas Jivu un pagājušajā nedēļā ir jau nosūtīts vilciena sastāvs arī no Latvijas uz Ķīnu.
"Tagad esam pierādījuši, ka varam ne tikai iekļauties tranzīta koridoros kravu transportēšanai no Āzijas, bet sekmīgi iesaistīties arī atpakaļ kravu komplektēšanā un nodrošināšanā uz Ķīnu, jo pagājušajā nedēļā nosūtījām pirmo vilcienu Ķīnas virzienā no Rīgas uz Kashgaru. Šonedēļ no Rīgas startēs jau otrs sastāvs. Tātad no Latvijas jau būsim nosūtījuši divus vilcienus, un tagad svarīgi arī no Ķīnas puses nokomplektēt otro vilcienu uz Latviju. Esmu pārliecināts, drīz varēsim teikt, ka esam izveidojuši jaunu regulāru un konkurētspējīgu tranzīta savienojumu," akcentēja ministrs.
Augulis foruma dalībniekiem apliecināja, ka Latvija turpinās būt tikpat aktīva Viena josla, viens ceļš iniciatīvas realizēšanā un Eirāzijas kontinenta savienojamības nodrošināšanā.
Tāpat Augulim un Ozoliņam plānotas tikšanās ar Ķīnas transporta ministru, Nacionālās attīstības un reformu komisijas vadību, kā arī vairākiem Ķīnas transporta nozares uzņēmumu pārstāvjiem.