Turklāt ņemot vērā to, ka tieši pārtika iedzīvotāju tā dēvētajā patēriņa grozā jeb ikdienas tēriņos ieņem lielāko pozīciju, tad cenu pārmaiņas šajā segmentā ievērojami maina arī kopējos inflācijas rādītājus.
Analizējot potenciālo situācijas attīstību, Agroresursu un ekonomikas institūta nodaļas vadītāja Ingūna Gulbe stāsta, ka sausums ir atstājis iespaidu uz graudu cenām, līdz ar to cenas pieaugums gaidāms ar labību saistītiem produktiem. Ļoti interesanti ir tas, ka pagaidām cena visbūtiskāk sarukusi tieši no graudaugiem ražotajiem produktiem. Savukārt vislielākais sadārdzinājums ir olām.
Veikalu tīkla Maxima Iepirkuma departamenta direktors Edvīns Lakstīgala stāsta, ka vislielākās cenas izmaiņas jūtamas tādu svaigo produktu grupās kā piens un gaļa, jo tieši šo produktu piegādātāji visātrāk jūt tādu faktoru kā degvielas cenu pieaugums, darbaspēka trūkums un ar to saistītais atalgojuma kāpums, kā arī ekonomiskās situācijas izmaiņu kopējais fons ietekmi uz produkcijas cenu. Tomēr vienlaikus noprotams, ka veikalu tīkla mārketinga akcijas attiecībā uz pazeminātām cenām pircēju piesaistei un noturēšanai varētu turpināties. Tas savukārt varētu nobremzēt gan cenu pieaugumu, gan kopējo inflācijas rādītāju.
Visu rakstu lasiet avīzes Diena ceturtdienas, 13. septembra, numurā! Ja vēlaties laikraksta saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt ŠEIT!
ļuļa
senču ols
Enģeļa viesis