Pagājušā, 2022. gada sākums vēl pagāja Covid-19 pandēmijas zīmē, bet brīdī, kad likās – pamazām sākas gaisa satiksmes atkopšanās, 24. februārī līdz ar Krievijas izraisītā kara Ukrainā sākumu Latvijas aviācijas nozare zaudēja vairākus austrumu virziena tirgus – Krieviju un Ukrainu, kā arī Baltkrieviju. Lai gan pasažieru plūsma austrumu virzienā jau bija sarukusi pandēmijas laikā ieviesto epidemioloģisko ierobežojumu dēļ, pēc karadarbības sākuma samazinājās arī kravu pārvadājumu apjoms un biznesa aviācijas aprite, kā arī lēnāk, nekā cerēts, atjaunojās transfēra pasažieru plūsma.
Tomēr, tuvojoties 2022. gada vasarai, avionozare turpināja atkopties pēc pandēmijas ierobežojumu atcelšanas, un aviokompānijas piemērojās jaunajiem ģeopolitiskajiem apstākļiem, atvēra jaunus lidojumu maršrutus un palielināja kravu apjomus pasažieru lidojumos. Daļēji atjaunojās arī transfēra pasažieru plūsma. Tā situāciju raksturo starptautiskajā lidostā Rīga.
Ar plusu
Lidostas Rīga darbības rādītāji 2022. gada pirmajos vienpadsmit mēnešos, kā arī aviokompāniju lidojumi pērn decembrī ļauj lēst, ka 2022.
Visu rakstu lasiet avīzes Diena trešdienas, 4. janvāra, numurā! Ja vēlaties laikraksta saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt ŠEIT!