Laika ziņas
Šodien
Daļēji apmācies

Tikko nopirki jaunas ziemas riepas un gadījies kādu sabojāt: ko darīt?

Droši vien piekritīsi – ir patīkami izbraukt no servisa ar pilnīgi jaunām ziemas riepām. Auto ripo klusāk, stūre klausa precīzāk, un ir patīkama drošības sajūta, ka esi gatavs jebkuriem laikapstākļiem. Bet tad notiek neparedzamais.

Viens neveikls manevrs, nepamanīta bedre peļķē, asa apmale vai uz ceļa apmaldījusies nagla, un idille ir beigusies. Ko darīt tālāk – uzreiz jāpērk jaunas ziemas riepas? Varbūt bojāto riepu var salabot? Ielūkosimies situācijās, kurās neviens negrib nonākt, bet kurām jābūt gatavam!

Svarīgākais likums: nekusties ne no vietas!

Brīdī, kad saproti – riepa ir caura vai strauji zaudē gaisu, ir būtiski rīkoties racionāli. Noteikti nevajag turpināt braukt ar tukšu vai pustukšu riepu – pat ja līdz mājām vai servisam ir palikuši tikai pāris kilometru.

Braucot ar mīkstu riepu, tās sāni tiek saspiesti starp auto disku un ceļa segumu. Gumija sāk karst un burtiski tiek samalta. Bieži vien pietiek pat ar pārsimts metriem, lai ziemas riepas tiktu neatgriezeniski sabojātas. Turklāt, braucot ar tukšu riepu, tu riskē sabojāt arī disku, un tad jau skāde būs krietni lielāka.

Pirmais solis: centies riepu piepumpēt

Ja redzi, ka riepa ir nolaidusi gaisu, vari mēģināt to pumpēt. Ja gaiss turas un noplūde nav strauja, mēģini aizbraukt līdz tuvākajam servisam. Ja automašīna ir aprīkota ar rezerves riepu, uzstādi to. Tiesa, mūsdienās rezerves riepas kļūst par lielu retumu – tās bieži ir tikai kā papildu komplektācija vai arī automašīnā tām pat nav paredzēta vieta. 

Ja rezerves rata nav un riepu nav iespējams uzpumpēt, nāksies vien saukt evakuatoru un doties uz riepu servisu. Tas nav lēts prieks, taču labā ziņa – nereti KASKO apdrošināšanā šis pakalpojums ir iekļauts bez maksas.

Kādos gadījumos ir iespējams riepu remonts?

Ja riepai ir neliels caurums protektora daļā (piemēram, gadījies uzbraukt uz skrūves vai naglas), vari uzelpot. Šāds bojājums parasti ir kvalitatīvi remontējams. Profesionāls riepu remonts šādā gadījumā būs lētāks nekā jaunas riepas iegāde, un to varēsi droši turpināt lietot.

Tieši tāpēc ir tik svarīgi nebraukt ar tukšu riepu – ja asfalts to būs sakošļājis, tas kļūs par iemeslu riepas izmešanai, jo būs sabojāti tās borti. Arī tad, ja bojājums ir riepas sānu malā (piemēram, tā ir pārsista pret apmali) vai griezums ir pārāk liels, riepa būs jāmaina. Sānu bojājumi nav droši labojami, jo tieši borti tur visu auto slodzi.

Vajadzīga jauna riepa: jāpērk viena, divas vai viss komplekts?

Ja riepai nav labojams defekts, vietā jāpērk tāda pati. Un šeit sākas interesantākā daļa. Ideālajā variantā tu aizej uz veikalu, nopērc identisku riepu, uzliec to servisā un dodies tālāk. Bet realitāte mēdz būt skaudrāka. Uz vienas ass jābūt vienādām riepām, un sezonas beigās vai starpsezonā, kad noliktavas ir patukšotas, var gadīties, ka konkrētās ziemas riepas vairs nav pieejamas.

Ja gadījusies šāda situācija un konkrētais modelis nav atrodams ne pie viena piegādātāja, nāksies pirkt divas citas vienādas ziemas riepas. Vēl viens aspekts ir tirgotāju politika. Daudzi servisi atsakās pārdot vienu riepu, ja viņiem atlicis pēdējais pāris vai komplekts. Tomēr Riepu garāža saviem klientiem nāk pretī – mēs vienmēr pārdodam arī vienu riepu, pat ja noliktavā palikušas pēdējās divas vai četras konkrētā modeļa riepas.

Kāda būtiska nianse ar pilnpiedziņu un riepu nodilumu

Ir vēl kāds zemūdens akmens. Ja kādu laiku jau esi braucis un ziemas riepas ir nedaudz padilušas (piemēram, 2–3 milimetri no sākotnējā protektora dziļuma apēsti), un auto ir aprīkots ar jutīgu pilnpiedziņas sistēmu, viena jauna riepa var radīt problēmas.

Tās diametrs būs nedaudz lielāks nekā pārējām trim. Moderno automašīnu elektronika to uztver kā dažādu riteņu griešanās ātrumu un var izmest kādu kļūdu. Šādā gadījumā, pat ja identiska riepa ir pieejama, drošāk būtu iegādāties divas jaunas riepas vienai asij.

Kāpēc garantija tevi neglābs?

Bieži vien autobraucēji riepu servisos jautā: Bet vai tad garantija to nesedz? Būsim godīgi – vairumā gadījumu nē. Riepu garantija standartā strādā uz ražošanas defektiem, piemēram, deformētu riepu, kura vibrē. To parasti redz uzreiz, kad tiek veikta montāža un balansēšana.

Taču, ja riepa ir pārsista bedrē, pārdurta ar svešķermeni vai sabojāta, braucot ar nepareizu spiedienu, tā ir autovadītāja atbildība. Tāpat garantija nestrādās, ja būsi izvēlējies riepas ar neatbilstošu slodzes indeksu, kā rezultātā tās vienkārši izģērbjas no pārslodzes.

Vēl viens klasisks gadījums – uzliktas jaunas ziemas riepas, bet nav noregulēta auto savirze un rezultātā kādas riepas mala tiek ātri noēsta. Arī te garantija nepalīdzēs, jo riepa ir bijusi kvalitatīva, bet auto tehniskais stāvoklis – nē.

Riepu garāža: vieta, kur riepas profesionāli remontē un pārdod par lieliskām cenām

Neviens negrib sabojāt jaunas ziemas riepas, bet uz ceļa gadās visādi. Galvenais ir atcerēties – nebrauc ar tukšu riepu, lai nesabojātu to vēl vairāk. Ja gadījusies ķibele, Riepu garāžā tevi sagaida ne tikai plaša riepu izvēle, bet arī saprotoši meistari. Mēs palīdzēsim atrast trūkstošo riepu, ja tas būs iespējams, vai piedāvāsim labāko alternatīvu, lai tu droši varētu turpināt ceļu!

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!


Aktuāli


Reklāmraksti

Vairāk Reklāmraksti