Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +1 °C
Apmācies
Otrdiena, 19. marts
Jāzeps, Juzefa

Tele2 aptauja: Ģimenes Latvijā televīzijas pārraides kopā vairs neskatās

Vairāk nekā pusē jeb 51% Latvijas mājsaimniecību katrs ģimenes loceklis izvēlas savas televīzijas pārraides un skatās tās atsevišķi no pārējiem ģimenes locekļiem, noskaidrots mobilo sakaru operatora Tele2 veiktajā aptaujā. Tāpat 43% atzīst, ka katrs ģimenes loceklis televīzijas pārraides skatās savā ierīcē – televizorā, datorā, planšetē vai telefonā, tādējādi izvēloties sev ērtāko formātu.

"Mūsdienās ir pieejams ļoti dažāds video saturs un katrs var izvēlēties sev interesantāko, turklāt ar iespēju to skatīties visdažādākajās ierīcēs. Līdz ar to "cīņa par pulti" notiek tikai aptuveni 15% Latvijas mājsaimniecību, vienlaikus arī mainoties ģimeņu paradumiem – kā apliecina aptauja, ģimenes Latvijā televīzijas pārraides kopā skatās arvien mazāk. Ir sākusies ko, kur un kad gribu, to skatos ēra," atzīst Tele2 komercdirektors Raivo Rosts.

Bloga Viens + Viens autore Laura Grēviņa atzīst, ka līdzība ar pētījuma datiem novērojama arī viņas ģimenes mājās: "Katram no mums ir savas iecienītākās TV pārraides, ko skatāmies katrs sev ērtā laikā. Kopīga vienas pārraides skatīšanās notiek salīdzinoši reti. Vienīgi brīvdienu rītos bērni mēdz paskatīties kādu kopīgu bērniem piemērotu pārraidi. Ja skatāmies kaut ko kopā, tas jau ir īpašs notikums, un tādā gadījumā saturs, protams, ir atbilstošs bērnu vecumam un interesēm – kāda ģimenes filma vai animācijas filma, filmas par dabu u.tml."

Aptauja arī atklāj, ka vairumam Latvijas iedzīvotāju (86%) ir mājās televizors un viņi patērē TV saturu. Interesanti, ka 5% iedzīvotāju mājsaimniecībā nav televizora, visbiežāk tie ir jaunieši. Tie, kuri šajā grupā tomēr skatās televīzijas saturu, visbiežāk to dara datorā.

"Televīzijas attīstības tendenču un nākotnes perspektīvu kontekstā ir svarīgi izprast divus procesus – satura piegādes veida attīstību un satura patēriņam izmantoto iekārtu ekrānu attīstību. Ja raugāmies uz satura piegādes veidu, tad klasiskie jeb lineārie kanāli vēl joprojām ir absolūti dominējošais satura patēriņa veids visā pasaulē, arī Latvijā. Iemesli tam ir dažādi: skatītāju ilgtermiņa ieradumi, nepieciešamība pēc TV fona trokšņa brīvdienu rītos, garantēts satura serviss, par ko parūpējusies attiecīgā kanāla redakcija, un tas, ka saturs nav jāmeklē pašam. Savukārt tā saucamo cord cutters jeb cilvēku, kas pilnībā ir pārgājuši uz video on demand (VOD) saturu, Latvijā ir ap 10–15%," atzīst Raivo Rosts. "Citviet pasaulē šie dati ir līdzīgi vai nedaudz augstāki, t.i., ap 15-20% skatītāju. Latvijā, salīdzinot ar pasaules tendencēm, ir dažu gadu nobīde VOD platformu satura patēriņā. To ietekmē ne tikai tehnoloģiskā attīstība, bet samērā augstais pirātisma līmenis. 

Aptaujā arī noskaidrots, ka aptuveni 90% iedzīvotāju ir svarīga iespēja skatīties TV pārraides bez reklāmām, bet 83% – sev vēlamā laikā un vietā.

Tele2 aptauju veica sadarbībā ar Berg Research, un tajā piedalījās 805 respondenti.

 

Top komentāri

VVZ
V
TV ir nogalinājušas reklāmas. Sevišķa pornogrāfija ir Lattelecoma Helio- it kā skaitās interaktīvā TV, bet reklāmas vienalga tiek uzspiestas, turklāt bieži ir tehniski traucējumi. TV ir vakardiena, tāpat Helio, kura precīzāks nosaukums ir jābūt Huilo!
Irlielāmērāticams>VVZ
I
ka Tev atkal ir taisnība. Es arī skatos tikai LTV1 ziņas 18-000. PS. reklāmas dubult-pretīgas padara apziņa, ka priekš LV auditorijas tās ir atlasītas sevišķi dumjas un ieskaņotas īpatnēji maucīgās balsīs. Es nebrīnītos, ja policija šīs reklāmas lietotu kā arestantu ietekmēšanas (spīdzināšanas) līdzekli.
Arik Nippel
A
Rīgā uzstāsies grupa Bezdeļu Valstībā no Vīļāniem.
Skatīt visus komentārus

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Vai internetā jāpublicē savu bērnu attēlus?

Bērni kā vecāku sociālo mediju kontu centrālās personas? Teju ikvienam no mums draugu vai paziņu lokā ir kāds, kurš aktīvi publicē savu bērnu fotoattēlus un video sociālajos tīklos, ar bērnu palīdzī...

Interesanti

Vairāk Interesanti


Receptes

Vairāk Receptes


Dzīvnieki

Vairāk Dzīvnieki


Notikumi

Vairāk Notikumi


Cits

Vairāk Cits


Tehnoloģijas

Vairāk Tehnoloģijas


Zirnis joko

Vairāk Zirnis joko