Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā +19 °C
Skaidrs
Ceturtdiena, 2. maijs
Sigmunds, Zigismunds, Zigmunds

Mākslīgi radīts sastrēgums

Topošā Rīga Plaza dēļ iebraukšana Mūkusalas ielas aplī kļuvusi sarežģītāka. Kas notiek? Kāpēc pat laikā, kad sastrēgumiem nevajadzētu būt — vēlu vakaros un sestdienās — Mūkusalas ielā virzienā uz apli ir sastrēgums? Pie vainas ir pārmaiņas iebraukšanai aplī no Mūkusalas ielas. Kopš pagājušās nedēļas to var izdarīt tikai pa vienu joslu, braucot pa jaunizveidoto uzkalniņu un veicot pagriezienu 90 grādu leņķī.

Šis sarežģītais manevrs tad arī bremzē satiksmi un ir iemesls, kāpēc daudzi autovadītāji pukojas. Izmaiņas satiksmes organizēšanā pie Mūkusalas ielas apļa saistītas ar jaunā tirdzniecības centra Rīga Plaza būvniecību. Aptaujātie satiskmes eksperti uzskata, ka pašvaldība, atļaujot Rīga Plaza attīstītājiem šādi pārveidot iebraukšanu aplī, mākslīgi radījusi vēl vienu vietu, kur vienmēr būs sastrēgumi.

Ar tirdzniecības centra Rīga Plaza būvniecību saistītos ceļu remonta darbus Mūkusalas ielā plānots veikt līdz šā gada oktobra beigām. Projektētāji SIA E.Daniševska birojs lēš, ka iebraukšana aplī tāda, kāda ir šobrīd, arī paliks, vienīgi vienas joslas vietā būs divas. Turklāt, lai nokļūtu Rīga Plaza, kas durvis vērs nākamgad martā, arī nāksies iebraukt aplī, pēc tam nogriežoties speciālā joslā, kas ved uz centru. Daļu no vecās brauktuves, kas jaunajām joslām netiks izmantotas, pārveidos par zaļo zonu, saka SIA E.Daniševska birojs ceļu projektētājs Aivars Treicis. To, kāpēc Mūkusalas ielas pieslēgums aplim izveidots ar uzbērumu, turklāt pagrieziens veicams 90 grādu leņķī, A.Treicis skaidro ar drošības apsvērumiem: "Tā ceļš ir labāk pārredzams." Arī biroja vadītājs Elmārs Daniševskis norāda, ka "tur bija mērķis nobremzēt satiksmi," jo ar tādu ātrumu aplī triekties nevarot.

Aptaujātie satiksmes eksperti gan domā citādi — sarežģītā iebraukšana aplī satiksmi Mūkusalas ielā bremzēs tiktāl, ka veidosies sastrēgumi. "Sastrēgums Mūkusalas ielā tagad būs daudz garāks. Ja tev jābrauc pret kalnu vietā, kur tev jāsāk ātri braukt, lai iekļautos satiksmes plūsmā aplī, skaidrs, ka radīsies problēmas," saka raidījuma Zebra vadītājs Pauls Timrots, "un iedomājieties, kas tur notiks ziemā. Braukšana jāuzsāk kalnā, un, ja tur būs slidens un tumšs, daudzas mašīnas tur vienkārši apstāsies."

Kāds cits satiksmes eksperts, kas savu vārdu nevēlējās atklāt, lai nesabojātu attiecības ar kolēģiem, norāda, ka "mums jau tāpat ir pietiekami daudz vietu, kur jācīnās ar sastrēgumiem, bet te viens tiek radīts mākslīgi", piebilstot, ka "neprāts bija vispār tādu centru tur būvēt pie tik sarežģīta inženierbūves objekta". P.Timrots gan par šādu situāciju jau sen nebrīnās: "Ja būtu konkurss par pasaules smieklīgākajiem apļiem, Rīga noteikti būtu labāko trijniekā. Piemēram, Dzirnavu un Strēlnieku ielas aplis, aplis Deglava ielas galā. Skaidrs ir viens, ka te [Rīgas domē — red.] var saskaņot jebko. Un sen jau jābūt skaidram, ka vietā, kur top jauns tirdzniecības centrs, tūliņ parādīsies nepatikšanas satiksmes jomā." Pēc P.Timrota domām, problēmas sakne ir tā, ka pilsēta nespēj attīstītājiem uzstādīt savus noteikumus.

SIA E.Daniševska birojs pārstāvis A.Treicis gan atklāj, ka attiecīgā ceļu posma projektēšana bija "mocības vairāk nekā gadu, jo rīkotas desmitiem tikšanās ar Rīgas domes satiksmes departamenta, Rīgas satiksmes, Valsts ceļu un citu institūciju pārstāvjiem". Taču A.Treicis nenoliedz, ka "aplis ir izsmēlis savas iespējas un izskatās, ka ar laiku būs vajadzīgs vairāklīmeņu krustojums".

Attīstītāju SIA Drīksna pārstāvis Viesturs Dimants norāda, ka būvniecība, tostarp pievedceļu izbūvēšana, ir saskaņota ar Rīgas domi, tāpēc neesot pamata satraukumam. Taču domes satiksmes departaments nemaz tik apmierināts ar tur notiekošajiem darbiem nav. "Izsniedzot tehniskos noteikumus attīstītāja objekta projektētājam, departaments kopā ar VAS Latvijas valsts ceļi izvirzīja virkni satiksmes drošības prasību. Taču prasību izvirzīšana objekta izbūvei problemātiskā vietā jau pēc izsniegtas būvatļaujas ir tikpat efektīva kā dūru vicināšana gadu pēc kaujas," saka departamenta preses sekretāre Ieva Prauliņa. Problēma radusies brīdī, kad pašvaldība deva atļauju būvēt tirdzniecības centru šajā vietā, turklāt pirms atzinuma saņemšanas no satiksmes departamenta. Kā norāda I.Prauliņa, šādā situācijā departamentam jārod risinājums problēmai "kā pieauguša cilvēka pēdu iedabūt bērna izmēra kurpē".

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

sdsd

"Ja būtu konkurss par pasaules smieklīgākajiem apļiem, Rīga noteikti būtu labāko trijniekā."

Pauls Timrots


Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas