Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +2 °C
Apmācies
Piektdiena, 19. aprīlis
Vēsma, Fanija

Asociācija: Biokomponentes pievienošanas ietekme uz degvielas cenu ir maznozīmīga

Degvielas patērētāji arvien vairāk ir neizpratnē par milzīgo degvielas cenu starpību Baltijas valstīs, par ko degvielas tirgotāji steidz skaidrot patērētājiem un viens no šiem argumentiem par atšķirīgo biokomponentes piejaukumu neiztur kritiku, paziņojumā norāda Latvijas Biodegvielu un bioenerģijas asociācija.

Degvielas tirgotāji, laikrakstam Diena skaidrojot par par 10 centiem litrā augstāku degvielas cenu Latvijā, salīdzinot ar Igauniju un Lietuvu, visbiežāk minējuši argumentus par Baltijas valstu atšķirīgo nodokļu politiku, konkurences līmeni, Latvijas noteikto obligāto rezervju nodokli un biokomponentu piejaukumu.

Biokomponenti degvielām jeb biodegviela ir galvenais līdzeklis, ar ko samazināt transportlīdzekļu ietekmi uz apkārtējo vidi. Latvijai atjaunojamo resursu (galvenokārt biodegvielu) īpatsvara palielināšanai transporta sektorā vēl ir ejams tāls ceļš, uzsver asociācija. Eiropas Komisija visām dalībvalstīm ir noteikusi mērķi, ka līdz 2020.gadam atjaunojamās enerģijas īpatsvaram transportā jābūt 10%. Pēc Centrālās statistikas pārvaldes pieejamiem datiem, Latvijā transporta sektorā izmantotās degvielas sastāvā vien ap 3,5% ir atjaunojamā degviela jeb biodegviela.

"Skaidrojot patērētājiem cenu atšķirības Baltijas valstīs, norādīt, ka degvielas cena Latvijā ir augstāka obligāto biokomponentu piejaukumu rezultātā, nav īsti korekti," skaidro Latvijas Biodegvielu un Bioenerģijas asociācijas valdes loceklis Viktors Indrāns. Benzīnam bioetanols tiek piejaukts jau vairākus gadus un cenu svārstībās, kas šo gadu laikā ir notikušas, šī biokomponente nav spējusi cenu ietekmēt tik krasi kā to mēģina pasniegt tirgotāji. Savukārt biodīzeļdegvielas obligātais 4,5 -5% apjoma piejaukums fosilajai dīzeļdegvielai neattiecas uz arktiskās klases dīzeļdegvielu, kas tiek tirgota ziemā (no novembra līdz martam), kas nozīmē, ka šobrīd degvielas uzpildes stacijās pieejamā fosilā dīzeļdegviela ir bez biokomponentu piejaukuma. 

"Ņemot vērā iepriekš nosauktos faktus par biodegvielu sezonālo piejaukumu, biokomponentes ietekme uz augsto degvielas cenu Latvijā ir maznozīmīga un galvenokārt šī starpība veidojas atšķirīgās valstu nodokļu politikas dēļ," piebildis Indrāns.

Jau vēstīts, ka šomēnes sociālos tīklus pāršalkusi neizpratne, kāpēc degvielas cena Igaunijā vienu un to pašu uzņēmumu degvielas uzpildes stacijās ir ievērojami zemāka nekā Latvijā, cenas starpībai pārsniedzot pat 10 centu par degvielas litru.

Top komentāri

Iciks
I
Tad es saprotu pareizi? LT un EE degviela lētāka, jo tur degvielas cenā iekļauts arī transportlīdzekļa ekspluatācijas nodoklis? Jo vairāk un lielāki nodokļi, jo degviela lētāka, ja?
Skatīt visus komentārus

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Šeit ir Latvija un viena valsts valoda – latviešu

Par ārlietu ministra maiņu, krievu valodu kā instrumentu Krievijas ģeopolitisko mērķu sasniegšanai mūsu publiskajā telpā un par globālo nenoteiktību intervijā Agnesei Margēvičai spriež politolo...

Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas