Laika ziņas
Šodien
Migla
Piektdiena, 26. aprīlis
Rūsiņš, Sandris, Alīna

Elektrovilcienu iepirkums atkal strupceļā

Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) aizliedzis AS Pasažieru vilciens slēgt iepirkuma līgumu ar Spānijas uzņēmumu Patentes Talgo S.L., (Talgo) par elektrovilcienu piegādi, liecina paziņojums IUB mājaslapā.

IUB lēmums paredz aizliegt sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam - Pasažieru vilciens - slēgt iepirkuma līgumu ar sarunu procedūrā Piepilsētas pasažieru elektrovilcienu un to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegāde un personāla apmācība noteikto uzvarētāju un atcelt iepirkuma komisijas lēmumu par rezultātiem.

Pasažieru vilcienam uzdots 20 darbadienu laikā novērst iesniegumu izskatīšanas komisijas konstatētos pārkāpumus, atkārtoti izvērtējot sarunu procedūrā iesniegtos piedāvājumus, un atbilstoši Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likumam pieņemt lēmumu, nosūtot paziņojumu IUB un visiem pretendentiem, vienlaicīgi nosūtīt IUB visu informāciju attiecībā uz lēmuma pieņemšanu un komisijas konstatēto pārkāpumu novēršanu.

Jau ziņots, ka Pasažieru vilciens par uzvarētāju elektrovilcienu iegādes iepirkumā atzina Talgo, kura piedāvātā līgumcena ir 225 303 262 eiro. Līgumcenā ietilpst vilcienu, to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegāde, rezerves daļu fonda piegāde pirmajiem pieciem gadiem, kā arī personāla apmācība.

Pasažieru vilciena valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis skaidroja, ka Talgo piedāvājums bija saimnieciski izdevīgākais visā vilcienu paredzētajā ekspluatācijas laikā jeb 35 gados. Jautāts, kādas bija pārējo pretendentu piedāvātās līgumcenas, Grigulis sacīja, ka nākamais izdevīgākais piedāvājums bija par nepilniem 20 miljoniem eiro dārgāks.

Par tiesībām piegādāt 32 jaunus elektrovilcienus sacentās četri pretendenti - Talgo, Šveices kompānijas Stadler Polijas meitasuzņēmums, Spānijas Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) un Škoda Vagonka.

Čehijas Škoda Vagonka un CAF iesniedza sūdzības par Pasažieru vilciena rīkoto sarunu procedūru.

Šis ir Latvijas trešais mēģinājums nopirkt jaunus vilcienus. Pirmajā iepirkumā piedalījās CAF un Stadler, par uzvarētāju tika pasludināts CAF, taču Stadler ierosinātās tiesvedības rezultātā konkursa rezultāts tika atcelts. Otrajā iepirkumā piedalījās Hyundai Rotem un Stadler. Labākās cenas piedāvājumu iesniedza Hyundai, taču tika izslēgts no konkursa tehnisku iemeslu dēļ, savukārt toreizējais satiksmes ministrs Anrijs Matīss paziņoja, ka vilcienu iegādei no Stadler nav finansējuma, un Pasažieru vilciens līgumu nenoslēdza.

Top komentāri

Newberry
N
Liekas, kas šis ir tikai sākums.
Reņģēdājs
R
Sportā pēc trešās neveiksmes sūta mājās. Šos - "iepircējus"- taču nav nekur aizsūtījuši? Lai tikai piepūš vaigus un ruksē ceturto, piekto u.t.t. reizi.
Ilona Kulda
I
Nav skaidrs, kad varēs tikt pie jauniem vilcieniem
Skatīt visus komentārus

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Nevar nebalstīt

AirBaltic joprojām nepieciešama valsts "aizmugure".

Statistika nav tikai vienkārši cipari

Par Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) vietu valstī un vēlmi padarīt CSP par galveno datu centru, kas politikas plānotājiem palīdz pieņemt kvalitatīvus lēmumus, Guntars Gūte sarunājas ar ...

Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas