Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā +17 °C
Skaidrs
Sestdiena, 27. aprīlis
Tāle, Raimonda, Raina, Klementīne

Modes zīmols Burberry sadedzina luksusa preces miljonu vērtībā

Britu modes zīmols Burberry pērn iznīcināja neiztirgotās drēbes, aksesuārus un smaržas teju 29 miljonu sterliņu mārciņu vērtībā, lai aizsargātu savu zīmolu, vēsta BBC.

Pēdējo piecu gadu laikā zīmols kopumā iznīcinājis preces 90 miljonu mārciņu vērtībā. Modes uzņēmumi, tai skaitā Burberry, iznīcina nevēlamas preces, lai novērstu to nozagšanu vai pārdošanu par zemākām cenām.

"Burberry rīcībā ir rūpīgi procesi, lai samazinātu pārpalikumu daudzumu, ko mēs saražojam. Gadījumos, kad nepieciešams iznīcināt preces, mēs rīkojamies atbildīgi un turpinām meklēt veidus, kā samazināt un izvērtēt pārpalikumus," sacīja uzņēmuma pārstāvis. 

Pēdējos gadus Burberry smagi strādā, lai padarītu zīmolu atkal ekskluzīvu pēc tam, kad tas izgāja cauri fāzei, kurā viltotāji "līmēja Burberry birkas uz visa, kā varēja", saka modes biznesa pasniedzēja Mančestras Metropolitēna universitātē Marija Malone. Iznīcināt nevēlamās preces ir daļa no procesa, viņa uzsver.

"Iemesls tam, kāpēc viņi tā dara, ir, lai tirgus netiek pārpildīts ar nocenotām precēm. Viņi nevēlas, lai Burberry preces nonāk rokās kādam, kas tās var lētāk notirgot, samazinot zīmola vērtību," piebilda Malone.

Burberry nav vienīgais uzņēmums, kam jārisina jautājums par luksusa preču pārpalikumu. 

Uzņēmumam Richemont, kam pieder tādi zīmoli kā Cartier un Montblanc, pēdējos divus gadus nācies atpirkt pulksteņus 430 miljonu mārciņu vērtībā. Eksperti saka, ka dažas šo pulksteņu detaļas tiks pārstrādātas, bet lielākā daļa izmestas. 

Vides aktīvistus sadusmo pārpalikumi. 

"Neskatoties uz augstajām cenām, Burberry neizrāda nekādu cieņu paši saviem produktiem, smagajam darbam un dabas resursiem, kas ieguldīti, lai tos ražotu," sacīja kāda Greenpeace aktīviste un piebilda, ka lielais preču pārpalikums norāda uz pārprodukciju, un tā vietā, lai samazinātu ražošanu, tie sadedzina labus apģērbus un preces. "Tas ir modes industrijas netīrais noslēpums. Burberry ir tikai aisberga redzamā daļa," viņa sacīja. 

Top komentāri

MM
M
Varēja noplēst savas birkas un atdot vismz humpalās. Nez vai tur "exkluzīvās" bez birkām kāds vsp pirktu. Sadedzināt NAV daļa no procesa. Tas ir lohu gājiens.
trusis nejaukais
t
neenu galu galaa pirceejs par visu samaksaa. ja uznjeemums var atljauties veel izniicinaat sarazhoto produkciju paraleeli peljnjas guushanai tad nu gribi vai negribi ir skaidrs, ka par sho produkciju tiek paarmaksaats. naakamreiz dalja cilveeku padomaas vai grib pirkt neatbilstoshas kvalitaates preci tikai brikas deelj.
Pbums
P
Baigā luksusa prece, ražota ķīnā vai rumānijā pa 1$ gabalā
Skatīt visus komentārus

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Baltijas valstis

Vairāk Baltijas valstis


Eiropa

Vairāk Eiropa


ASV

Vairāk ASV


Krievija

Vairāk Krievija


Tuvie austrumi

Vairāk Tuvie austrumi


Cits

Vairāk Cits