Kāpēc izvēlējāties sākt uzņēmējdarbību tieši Latvijā? Par Latviju uzzināju jau skolas laikā un, tā kā man patīk ceļot, biju to arī apmeklējis. Izvēle par labu Latvijai bija tās teritoriāli izdevīgās atrašanās vietas dēļ - tā ir Baltijas centrā un pa vidu Rietumeiropai un Krievijai. Turklāt man bija personiskas simpātijas pret šo skaisto pilsētu. Ar kādām problēmām esat saskāries Latvijā? Juridisko un dokumentācijas jautājumu kārtošanā problēmu nebija. Viss notika ļoti labi un raiti - viesnīcu no pamatiem uzcēlām gada laikā. Protams, ka konsultējāmies ar viesnīcu nozares speciālistiem, jo ne es, ne mans biznesa partneris nebijām strādājuši šajā jomā. No ārvalstu investoriem esmu dzirdējis, ka iekļūt Latvijas tirgū ir sarežģīti, bet es tam pilnībā nepiekrītu. Nevajag izlikties pārgudriem - ja neesi kādā jomā kompetents, pakonsultējies. Par to nav jākaunas. Ar ko nodarbojāties pirms tam? Mans darbs Parīzē bija saistīts ar IT nozari. Kāpēc nolēmāt IT mainīt pret viesnīcu biznesu? Dzīvē pienāk tādi brīži, kad ir nepieciešams kaut ko mainīt. IT un viesnīcas vadīšanai ir daudz vairāk līdzīgu iezīmju, nekā jūs varētu iedomāties. Mūsdienās plānojot ceļojumu, lielākā daļa cilvēku izvēlas viesnīcu internetā. Viņi meklē, atrod, apskata, izlasa, izdara izvēli un nereti arī viesnīcu rezervē turpat internetā, jo tas ir ļoti vienkārši izdarāms. Kādas bija jūsu prasības attiecībā uz viesnīcas atrašanās vietu? Apskatījām dažādus piedāvājumus. Šī vieta atbilda mūsu biznesa stratēģijai, jo mēs viesnīcu vēlējāmies radīt kā zemo izmaksu klases viesnīcu. Mēs ar otru viesnīcas īpašnieku uzskatām, ka vietai, kur viesnīca atrodas - Maskavas forštate - gaidāma liela attīstība. Centrs plešas, un arī šis rajons kļūst arvien pievilcīgāks un attīstītāks, turklāt - ļoti tuvu centram! Ar tramvaju līdz Vecrīgai var nokļūt sešās minūtēs. Kā ar drošību šajā rajonā? Daudzi mani brīdināja par šo rajonu, bet ar laiku sapratu, ka tas ir mīts. Parasti, kad kāds man apgalvo, ka viesnīca atrodas bīstamā vietā, es jautāju: "Kad tu pēdējo reizi biji Maskavas ielas rajonā?" Un tad parasti seko klusums un atzīšanās, ka ļoti, ļoti sen. Iespējams, dziļāk šajā rajonā ir vairāk problēmu, bet Jersikas iela vismaz līdz šim man ir likusies kā miera osta. Arī vietējie izrāda interesi par viesnīcu, to aplūkojot no ārpuses. Manuprāt, arī iedzīvotāji ir priecīgi, ka šī vieta kļūst apdzīvotāka. Kāpēc vēlējāties veidot tieši zemo izmaksu klases viesnīcu? Latvijas tirgus ir neliels, un tūrisma nozarē jau ir daudz dalībnieku, tāpēc gribējām radīt nebijušu un unikālu projektu, kāds Latvijā vēl nebūtu bijis. Mēs vēlamies pierādīt, ka zemo izmaksu klases viesnīca var būt tikpat ērta un patīkama kā augstāka cenu līmeņa naktsmītne. Dodo Hotel nodrošinās augstu kvalitāti par ļoti labu cenu, manuprāt, tas piesaistīs klientus. Kāda ir šī jūsu minētā labā cena? Sākot no 39 eiro. Mēs orientējamies uz klientiem, kuriem viesnīca ir nepieciešama kā mājīga naktsmītne, nevis spa vai fitnesa centrs. Viesnīcā nav nekā lieka; tajā neesam iekļāvuši izklaides centrus vai bārus. Domāju, ka to mūsu klienti atradīs netālajā Vecrīgā. Kas ir viesnīcas mērķauditorija? Tie ir gan latvieši, gan cittautieši, gan biznesa cilvēki, gan ģimenes. Viesnīcā ir 109 numuri - gan vienvietīgi, gan īpaši ģimenēm ar bērniem. Ēkas plāns izstrādāts tā, ka istabas ir ļoti līdzīgas, tāpēc nebūs tādi gadījumi, kad klients sagaida kaut ko citu, nekā mēs piedāvājam. Bieži dzirdēts par gadījumiem, kad viesnīcu rezervē internetā un viļas, jo mājaslapā redzētās skaistās istabas fotogrāfijas neatbilst realitātei. Nereti ir safotografēti luksusa numuri un, ierodoties viesnīcā, cilvēks ir pārsteigts, jo istaba izskatās daudz sliktāk. Kāda ir jūsu mārketinga stratēģija? Nemelot klientam. Mēs skaidri un gaiši pasakām, ko varam un ko nevaram piedāvāt. Mājaslapā esošās fotogrāfijas pilnīgi atbilst realitātei, tāpēc klients var rēķināties ar to, kas viņu sagaida. Ļoti svarīga ir tīrība un viesmīlība, tāpat arī tas, lai viesnīcas apmeklētājs labi izgulētos. Kvalitatīva gulta nodrošina to, lai viesi justos kā mājās. Vai atceraties kāds bija viesnīcas serviss, kad apmeklējāt Latviju pirmoreiz? Cik atceros, tad nebija ne vainas. Viesnīcu un hosteļu skaits Rīgā ir liels, bet to viesmīlības kvalitāte gan pieklibo. Esmu dzirdējis daudz sūdzību no tūrisma aģentūrām tieši par viesmīlību: "Pilsēta jau skaista, bet tā attieksme..." Kad 2003.gadā Latvijā notika Eirovīzijas dziesmu konkurss, pārstāvji no Francijas vēlāk televīzijā kritizēja Latviju un publiski paziņoja, ka nekad vairs negribētu braukt uz Rīgu, jo cilvēki ir īgni un viesnīcas personāla attieksme ir tāda, ka klientam vispār jābūt laimīgam, ka viņš var tajā uzturēties. Kā jūs cerat uzlabot viesmīlības kvalitāti? Pirmkārt, rūpīgi atlasot darbiniekus un, otrkārt, maksājot pienācīgas algas. Darbinieks nav motivēts labi strādāt un smaidīt, ja viņam maksā santīmus. Vai darbinieku atrašana grūtības nesagādāja? Ar to problēmu nebija. Vai nebiedē tas, ka tūristu skaits samazināsies un viesnīcu apmeklētāji būs arvien mazāk? Mani tas nebiedē, jo kvalitatīvs serviss vienmēr ir pieprasīts. Izsijāsies tie, kam ir neatbilstošs serviss par augstu cenu. Jau tagad ir ļoti liels pieprasījums pēc mūsu viesnīcas numuriem. Vai nākotnē plānojat izveidot vēl kādu viesnīcu Latvijā? Mūs iedvesmoja Francijas viesnīcu ķēdes Accor piemērs, tāpēc domāju, ka Rīga ir tikai sākums - mēs gribam iet vēl tālāk. Mūsu mērķis ir izveidot viesnīcu ķēdi Baltijā un Austrumeiropā. Tomēr arī turpmāk saglabāsim savu identitāti ar Latviju, jo uzņēmums šeit ir reģistrēts. Labdien (franču val.) *** curriculum vitae Frederiks Deonds - Tautība: francūzis - Izglītība: Ieguvis bakalaura grādu ekonomikā un maģistra grādu biznesa administrācijā - Darba pieredze: Microsoft France, vēlāk nodibinājis kompāniju, kas specializējas IT un interneta mārketinga konsultācijās
Esiet sveicinātas, zemo cenu viesnīcas!
Pirmo pārbaudījumu, tiekoties ar viesnīcas līdzīpašnieku
Frederiku Deondu, neizturu. Viņš pārliecināti apgalvo, ka es zinu
vismaz vienu vārdu franciski. Nedaudz samulstu un minu -
"bonjour"*. Francūzis pasmaida un noliedzoši māj ar galvu - viņš
bija domājis vārdu "dodo". Tieši tā sauc jaunizveidoto viesnīcu,
kas tulkojumā no franču valodas nozīmē saldus sapņus.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.