Laika ziņas
Šodien
Daļēji apmācies

Kas kaitēja nedzīvot

Honda CR-V pārtaisīta par īstu pilsētnieci Saskaņā ar ķīniešu filozofa Konfūcija mācību divas reizes vienā upē iekāpt nevar. Ņemot vērā Konfūcija ietekmi uz Tālo Austrumu pasaules intetektuālo attīstību, japāņi no Hondas sekojuši šim vērtīgajam norādījumam. Tāpēc jaunais CR-V modelis joprojām ir tāds pats kompakts "atpūtas transporta līdzeklis", kādu to pazīstam jau 10 gadus, taču, apskatot tuvāk, - pilnīgi cits automobilis.

Piemēram, Honda pilnībā atteikusies no jebkādu bezceļa īpašību akcentēšanas, un visu riteņu piedziņa CR-V drīzāk izskatās pēc formālas pakļaušanās vispārpieņemtajiem "pilsētas džipu" standartiem. Nevar gan noliegt, ka dažās situācijās nemaz nav slikti, ja pakaļējie riteņi palīdz priekšējiem. Ko jūs šeit redzat? Hondu jaunajā CR-V var pazīt nekļūdīgi, kaut sākumā to var noturēt par vecā modeļa ekskluzīvāku un lielāku radinieku. Tā gandrīz arī ir, ja neskaita, ka nekādu radinieku nav un Hondai Eiropā joprojām ir tikai viens sport-utility jeb SUV modelis. Jauni modeļi vienmēr ir lielāki par vecajiem, tomēr Honda to realizējusi savdabīgā veidā. Jaunais CR-V ir krietni platāks gan pēc gabarītiem, gan riteņu atstatuma, tāpēc arī automašīnai vajadzīgas izteikti platas riteņu arkas (motortelpa taču ir tāda pati, jo motori nav kļuvuši lielāki). Vienlaikus CR-V ir īsāks, lielākoties gan tāpēc, ka no bagāžnieka durvīm nokabināts anahroniskais rezerves ritenis un pabāzts zem bagāžnieka grīdas. Ceļā uz smaguma centra samazināšanu pazemināts arī jumts, taču to tikpat kā nevar manīt. Toties to, ka sānstiklu siluets kā divas ūdens piles līdzinās kompaktvenam Stream, pamana katrs otrais, jo tāds slīps stikliņš ir reti sastopama parādība pilsētas džipos. Honda kautrīgi taisnojas, ka ar šo stikla arku cerējusi panākt coupe efektu (kālab?), turklāt labprātāk dod priekšroku apzīmējumam krosovers. Mēģinājumiem imitēt īstos apvidniekus atmests ar roku, tagad Honda CR-V pārtaisīta par īstu pilsētnieku - ar 17 collu diskiem standartā un grezniem aksesuāriem papildaprīkojumā. Salona izvērsums Honda CR-V pircēji no šīs "nodevības" būs tikai ieguvēji. Ja aizmugurē vairs nav rezerves riteņa, bagāžnieka durvis var vērties uz augšu, kas ir daudz praktiskāk un ērtāk nekā vērtne uz sāniem. Bagāžas nodalījumā atrodas elegants double-deck jeb viens no labākajiem dubultās grīdas paraugiem pēdējā laikā. Papildu plaukts atrodas ļoti ērtā augstumā, un vajadzības gadījumā to ar vienu rokas kustību var izņemt vai pārlikt uz leju. Honda CR-V lieti noderētu atsevišķi verams bagāžnieka durvju stikls. Bagāžnieka izmantošanas iespējas tālāk paplašina par 15 cm bīdāms sēdeklis, ko, kā jau pienākas, var arī pa daļām salocīt. Pirms iekāpšanas automašīnā ir vērts pāris reižu atvērt un atkal aizcirst durvis. Ekselenta skaņa! Ja var ticēt nostāstiem, ka japāņi pirmo iespaidu par automašīnu gūst pēc durvju skaņas, CR-V viņu ausīs jāskan gluži kā BMW X3. Tas, spriežot pēc salona, arī ir Honda mērķis. Plats elkoņu augstumā, ar platiem ādas sēdekļiem - tas ir galvas tiesu pārāks par sava priekšteča interjeru. Ja vien japāņi tiktu galā ar vājību pret metalizētām plastmasām un nomainītu savādos durvju rokturus ar kaut ko harmoniskāku, varētu pat teikt, ka CR-V patiešām ir uzkalpojies līdz premium automobiļiem. CR-V ir pat apgaismojums pie kājām. Sēdekļi varētu būt dziļāki un ar izteiktāku sānu atbalstu, un stūres regulēšanas diapazoni - plašāki (stūre tagad regulējama gan augstumā, gan dziļumā), taču pārmaiņas visumā ir pozitīvas. Pārnesumkārbas svira pacelta augstāk nekā minivenos, bet par parastu rokturi nomaskētā stāvbremzes svira tagad pārtapusi rudimentārā kloķītī starp sēdekļiem. Par kamerām un radariem Viens no omulīgākajiem CR-V salona aksesuāriem bija nolokāmais galdiņš starp sēdekļiem. Tagad neko nolocīt vairs nevar, jo kur tad paliks stāvbremze? Taču mazais, atvainojiet, "bāriņš" ar palielu kasti, glāžu turētājiem, 12V ligzdu un pieslēgvietu pleijeram vēl arvien ir funkcionāli priekšzīmīgs. Panelī iepretim pasažierim iebūvēta vēl viena cimdu kastīte, gluži kā radīta iPod. Honda CR-V papildaprīkojuma sarakstā ir speciāls adapters, ar kura palīdzību iPod var vadīt ar pogām uz stūres. Executive izpildījumā Honda CR-V ir krāsains, skārienjutīgs monitors ar atpakaļskata kameru. Maksimālajā izpildījumā Hondas krosovers apgādāts ar pavisam brīnumainiem verķiem, piemēram, automātisko bremzēšanas sistēmu kā luksussedanam Legend. Attāluma radars pamana šķērsli, brīdina vadītāju un, ja tas nereaģē, patstāvīgi piebremzē automašīnu. Honda CR-V testa braucienos Spānijā bija iespējams sistēmu izmēģināt poligona apstākļos. Visdziļākajā cieņā pret inženiera ģēniju, kas to visu ir radījis, jāteic, ka sajūta ir diezgan stulba, ne mazāk mulsinoša kā Mercedes PRESAFE sistēmas drošības jostas, kas piepeši mēģina nožņaugt vadītāju, jo kaut kāds sensors ir kaut ko pamanījis. No praktiskā viedokļa radars CR-V noder kā automātiskā cruise-control sastāvdaļa, turklāt adaptīvās (grozāmās) ksenona gaismas AFS, kas ir ļoti noderīgs izgudrojums, Honda piedāvā tikai komplektā ar minēto superdrošības sistēmu, un tikai versijai Exclusive. VSA stabilitātes sistēma turpretim ir standarts. Jauns "automāts", taču ne dīzelim Honda apgalvojums, ka CR-V gaitas īpašības un paklausība stūrei nupat ne ar ko neatšķirsies no vidējās klases sedana, ir nedaudz pārsteidzīgs. Nu, nav tā. CR-V ir stabila automašīna ar patīkamu gaitu un vieglām stūres reakcijām, taču ne vairāk. Straujākos līkumos priekšgals snaikstās gar pretējo braukšanas joslu, un dažkārt rodas sajūta, ka CR-V ir priekšpiedziņas mašīna. Toties CR-V labi brauc pa zemesceļiem, ko Honda nez kāpēc it nemaz nepiemin. Divu litru benzīna motors nāk no jaunas agregātu sērijas, taču attīsta tos pašu 150 zirgspēkus. Honda izdevies to padarīt nedaudz ekonomiskāku, taču ne bez sešpakāpju pārnesumkārbas palīdzības. Senatnīgā četrpakāpju "automāta" vietā nākusi modernāka un, galvenais, taupīgāka piecpakāpju transmisija, kuras kloķis vairs neatrodas uz stūres. Dinamika gan ir viduvēja - vairāk nekā 12 sekundžu līdz 100 km/h. Ar manuālo kārbu automašīna ir krietni dinamiskāka, taču elastības ziņā tālu atpaliek no 2,2 litru dīzeļa. Tas ir brīnišķīgs motors, spēcīgs, ekonomisks (6,5 l/100 km) un kluss, taču Honda joprojām nav pratusi tam piemeklēt automātisko pārnesumkārbu. CR-V ar benzīnu vai dīzeli ir diezgan atšķirīgas automašīnas arī tādēļ, ka pirmajai ir elektrisks stūres pastiprinātājs ar mainīgu pārnesuma skaitli, bet dīzelim - hidraulisks. Taču, braucot pa taisnu, asfaltētu ielu, protams, ir vienalga. Latvijā šis auto jau ir pasūtāms, cena - sākot no 15 760 latu, pirmās piegādes gaidāmas janvārī. ** Normunds Avotiņš, TV5 Autoziņas Honda CR-V Dizains Tehnika * Komforts

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Baltijas valstis

Vairāk Baltijas valstis


Eiropa

Vairāk Eiropa


ASV

Vairāk ASV


Krievija

Vairāk Krievija


Tuvie austrumi

Vairāk Tuvie austrumi


Cits

Vairāk Cits