DB informē, ka jau februārī tūroperatori sāka vasaras sezonas ceļojumu pārdošanu, piedāvājot cilvēkiem iegādāties vasaras ceļojumu ar 20% atlaidi, taču šobrīd atlaide uz ceļojumiem jūlijā svārstās no 50% līdz 75%.
Laikraksts vēstī, ka lielas atlaides uz ceļojumiem parādījušās šogad, kad tūroperators "JTL" skaļi paziņoja par Latvijas tūrisma tirgus iekarošanu. Un viens no veidiem, kā iekarot tirgu, ir lēti ceļojuma piedāvājumi. Nozares pārstāvji DB norādījuši, ka no biznesa viedokļa izveidojusies absurda situācija - tūroperatori piedāvā lētus ceļojumus, kas maldina cilvēkus un sarežģī tūrisma aģentūru darbību. Situācija kļūst aizvien absurdāka, un tūrisma pārstāvji ir noraizējušies.
Lielo un nopietno tūrisma kompāniju, tādu kā "Domina Travel", "Tez Tour" un "Novatours", kurām ir augošs apgrozījums un katra ieņem savu vietu tirgū, "JLT" iejaukšanās to darbību neietekmēs. Taču tas drīzāk atstāj ietekmi uz maziem tūroperatoriem, kuri neizturēs tik sīvu konkurenci, raksta laikraksts.
Tūrisma kompānijas "Alida Tūrs" prezidents Arno Ter-Saakovs DB uzsvēris, ka strādāt tūrisma biznesā vienmēr bijis grūti, taču šogad situācija ir unikāla - lēti ceļojuma piedāvājumi, taču uztraukties, viņaprāt, nav pamata. "Mēs piedāvājam tādu cenu, par kuru ir lielāks pieprasījums, protams, dažreiz sanāk, ka mēs paši apmaksājam vietas lidmašīnā, taču citādāk nevar strādāt. Izdzīvos tas, kas ir stiprāks," DB teicis "Alida Tūrs" prezidents.
Tūrisma aģentūras "Atlas Tour" direktors Arsēnijs Haitins DB norādījis, ka "Pagājušā nedēļā uz Turciju bija piedāvājums uz septiņām dienām par 62 latiem plus nodoklis. Bet, ja reāli paskatīsimies uz cenām- viena aviobiļete maksā 200 latus, tas jau liecina par zaudējumiem". Viņš piebildis, ka agrāk cilvēks interesējās par servisu, par ko viņš maksā, ar kādu lidmašīnu viņš lidos, bet šobrīd galvenais ir lētāk nopirkt ceļojumu. Tomēr cilvēks neaizdomājas, ka aiz tās atlaides stāv - zemas kvalitātes serviss, laikrakstam teicis Haitins.
Tūroperatora "JTL" līdzīpašnieks Kestutis Ļutkus DB norādījis, ka
pateicoties lielām investīcijām, apmēram vienam miljonam eiro, kompānijas attīstībā, šobrīd Latvijas iedzīvotājiem ir iespēja ceļot daudz lētāk nekā iepriekš. "Tūroperatora "JTL" attīstība tikai liecina par konkurētspēju, jo ilgu laiku Latvijā līdera pozīcijas ieņēma divas kompānijas - "Tez Tour" un "Novatours", kuri diktēja cenas, taču līdz ar "JTL" attīstīšanu, cenas uz ceļojumiem mazinājās un tie kļuvuši pieejamāki cilvēkiem," skaidroja Ļutkus.
Ļutkus laikrakstam prognozējis, ka šī situācija lielākas kompānijas neskars, visi paliks savās nišās, bet mazie gan varētu neizturēt, un pastāv iespēja, ka kompānijas mainīs darbību.
Aģentūra BNS jau vēstīja, ka par Latvijas trešā lielākā tūroperatora "JTL" līdzīpašnieku gada sākumā kļuva viens no Turcijas lielākajiem tūroperatoriem "VASCO Touristic". Jaunie "JTL" īpašnieki šogad plānoja palielināt "JTL" piederošo čarterlidojumu tirgus daļu līdz 40%.
"JTL" 2005.gadā strādāja ar četru miljonu latu apgrozījumu, kas ir par 38,4% vairāk nekā 2004.gadā. Pērn kompānija plānoja sasniegt sešu miljonu latu apgrozījumu, taču uzņēmuma apgrozījuma un peļņas radītāji vēl nav zināmi.
Pēc uzņēmuma datiem, "JTL" aizņem vairāk nekā 20% no čarterlidojumu tirgus daļas. "JTL" pēc apgrozījuma ir trešais lielākais tūroperators Latvijā un pašlaik piedāvā Latvijas tūristiem čarterprogrammas uz Turcijas kūrortiem Antalju, Bodrumu, Marmarisu un Kušadasi, ka arī uz Grieķijas Krētas salu.
"Tez Tour" un "Novatours" ir Latvijas lielākie tūroperatori.

