Intervijā Dienai tirgus direktors Jozs Brazis stāstīja, ka svētdienās un pirmdienās agrāk Mariampoles tirgū bija ap 5000-6000 automašīnu, noritēja intensīva tirdzniecība. Pēc direktora vārdiem, Lietuvā faktiski visa lietoto automašīnu tirdzniecība bija orientēta uz austrumiem. Viņš ir pārliecināts, ka krievu pircēji drīz atgriezīsies Lietuvā, lai iegādātos ārzemju markas mašīnas, jo «cilvēks, kurš sēdējis pie importa mašīnas stūres, nekad vairs nepārsēdīsies žigulī». To, ka Krievijā tiek ieviestas muitas nodevas lietotajiem importētajiem automobiļiem, Lietuvas autotirgotāji uzzināja jau septembra sākumā. Autotirgū klīda runas, ka uz Lietuvas un Krievijas robežas palielinājušies kukuļu apjomi, automašīnas izveidoja trīs rindas un lai nokļūtu tajā, kas kustējās ātrāk, bija jāmaksā 100 dolāru. «Mariampolē tagad ierodas baltkrievi, kazahi, taču viņiem nav tik daudz naudas kā krieviem,» Dienai stāsta J.Brazis. Saskaņā ar statistikas datiem Lietuvā mašīna ir katram trešajam valsts iedzīvotājam. Speciālisti apgalvo, ka 2/3 no visām automašīnām ir vecākas par septiņiem gadiem. Satiksmes ministrijā jau vairākkārt ticis spriests, ka tuvojas brīdis, kad Lietuvā tiks ieviestas muitas nodevas, turklāt tiks uzlikts nodoklis veco automašīnu utilizācijai.
Lietuvā izjūk lietoto auto tirgus
Lietuvas autobiznesam smagu triecienu devis Krievijas lēmums ieviest muitas nodevas veco automašīnu importam. Tūkstošiem Krievijas iedzīvotāju, kuri iegādājās Lietuvā no rietumvalstīm atvestās automašīnas un tā ļāva nopelnīt daudziem cilvēkiem, tagad vairs uz Lietuvu nebrauc. Ne tikai Lietuvā, bet arī visā reģionā lielākais automašīnu tirgus Mariampolē oktobrī pārvērtās tukšā laukumā.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.