Laika ziņas
Šodien
Apmācies

Nenosoda overdraftu, bet tā piedāvāšanas veidu

Pēdējā laikā diskusijas izraisījušais Unibankas jaunais pakalpojums - īstermiņa kredīta jeb overdrafta automātiska piešķiršana 96 000 bankas klientu - jau drīzumā tiks piedāvāts jaunā kvalitātē. Kaut arī vairums Dienas aptaujāto bankas klientu overdraftu uzskata par pievilcīgu un izdevīgu pakalpojumu, taču daudzus neapmierina veids, kā Unibanka rūpējas par saviem klientiem - piešķirot papildu līdzekļus automātiski bez klienta piekrišanas, turklāt nenodrošinot ērtu iespēju kontrolēt personīgās naudas un kredīta lietošanu, līdz ar to radot iespēju klientu ieslīgšanai nelielā parādu nastā, no kā banka gūst papildu peļņu.

Tomēr banka, vairākkārt tiekoties ar Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) pārstāvjiem, vienojusies, ka Unibanka drīzumā ieviesīs virkni dažādu uzlabojumu, piemēram, bankomātā tiks skaidri nodalīta klienta paša naudu no īstermiņa kredīta, turklāt būs atkārtoti jāapstiprina vēlme izmantot overdraftu. Tiks pilnveidota arī karšu pieteikumu forma, nodrošināta iespēja telefoniski atteikties no pakalpojuma izmantošanas u.c. Pagaidām vēl nav skaidrs, kā tiks atrisināta problēma ar norēķināšanos veikalos. Pēc Unibankas datiem, patlaban izmantotā overdrafta summa jau sasniegusi 1,2 miljonus latu. Savukārt no šā pakalpojuma atteikušies 8% bankas klientu. Drīz pēc bankas jaunā pakalpojuma sākšanas PTAC saņēmusi vairākas Unibankas debetkaršu lietotāju sūdzības par to, ka šis pakalpojums tiek uzspiests, jo viņi to neesot pasūtījuši. PTAC pat draudēja vērsties tiesā, ja Unibanka turpinās pretlikumīgā pakalpojuma piedāvāšanu, jo Patērētāju tiesību aizsardzības likums noteic, ka patērētājam ir tiesības nesaņemt pakalpojumu, kuru viņš nav pieprasījis. Liepājas Pedagoģijas akadēmijas stundu pasniedzējs Gunārs Silakaktiņš sarunā ar Dienu pauda sašutumu par veidu, kā banka šo pakalpojumu pasniedz. «Neesmu lūdzis nevienu jaukties manā kontā. Man ir ienākumi no vairākiem avotiem, tādēļ zaudēju kontroli pār savām finansēm un itin viegli varu iekulties parādos,» bažījas G.Silakaktiņš. Turklāt viņu aizskāris bankas norādījums - ja negribat, varat atteikties. Līdzīgi domā arī skolotāja Alīna Mukāne no Rīgas Krievu vidusskolas. «Pakalpojums tiek piešķirts pret manu gribu, turklāt jātērē laiks, lai no tā atteiktos,» viņa sacīja. Ne tik kritiska pret overdraftu ir Rīgas Valsts 1.ģimnāzijas direktora Māra Braslas attieksme, kaut arī, pēc viņa domām, rēķinā overdrafta summai vajadzētu būt norādītai atsevišķi no personīgajiem līdzekļiem. «Pagaidām overdraftu gan vēl neesmu izmantojis, taču, ja kādreiz radīsies steidzama nepieciešamība pēc līdzekļiem, šis būs vērtīgs pakalpojums,» teic M.Brasla. Arī citu lielāko komercbanku pārstāvji nešaubīgi atzīst, ka overdrafts ir itin izdevīgs pakalpojums, kā piesaistīt plašāku klientu loku un vairot viņu uzticību. Tomēr šajā gadījumā korektāk būtu, ja Unibanka dotu iespēju klientam pateikt, vai šo pakalpojumu viņš grib saņemt vai ne.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Maskavā uzspridzināti divi policisti

Maskavā naktī uz trešdienu sprādzienā nogalināti divi policisti, kas mēģināja aizturēt kādu aizdomīgu personu, paziņojusi Krievijas izmeklēšanas komiteja.

Baltijas valstis

Vairāk Baltijas valstis


Eiropa

Vairāk Eiropa


ASV

Vairāk ASV


Krievija

Vairāk Krievija


Tuvie austrumi

Vairāk Tuvie austrumi


Cits

Vairāk Cits