c. Pēdējā brīdī vienas aktrises iecerētais monologs - lekcija pēc pašas Denēvas kundzes izteiktā lūguma tika aizstāts ar publiskas preses konferences formu - vien profesionālo mediju vietā jautājumus uzdeva aktieri un skatītāji, gan akcentējot profesionālos aktrises darbības aspektus. Denēva, kas pasaulē pazīstama ar šerpu raksturu un arī visai kaprīzu reakciju uz sev netīkamiem jautājumiem, pat riskantos sarunas brīžos tomēr saglabāja humora izjūtu un godprātīgi veica savu "atbildētājas" misiju. Vairāk nekā stundu garās "meistarklases" laikā Denēva atklāja daudzas aktierdarba nianses, arī veidu, kā viņa gatavojas tēlam, par cik būtisku vai nebūtisku uzskata improvizāciju un materiāla - scenārija analizēšanu kopā ar režisoru. Dienas vaicāta, par četrām Baltijas pērles programmā ietvertajām filmām, starp kurām ir gan sociāli aktīva animācijas filma Persepole, gan mūsdienu franču režisoru veidotas drāmas Pēc viņa un Ģimenes varonis, gan 1967.gadā tapusī Romāna Polaņska filma Riebums, Denēva īpaši uzsvēr R.Polaņska filmas nozīmi viņas toreiz jaunas aktrises, pieredzē. (Šo filmu vēl var noskatīties 17.sept. plkst. 21.50 Pasaules tirdzniecības centrā). Stāstot par sadarbību ar Luisu Bunjuelu - XX gs. kinorežijas ģēniju un sirreālisma tēvu un savām lomām 60.gadu Bunjuela filmās Dienas skaistule un Tristana, Denēva akcentēja, ka tieši viņš ir tas režisors, kurš nav ļāvis daudz uzdot jautājumus aktierim, savā ziņā izmatojot viņu kā savu darbarīku. Arī publikā esošās aktrises Agneses Zeltiņas vaicājums, vai ir bijušas lomas un filmas, kurā viņa ir atsacījusies izpildīt noteiktas režisoru prasības, mudināja aktrisi atzīties, ka šādas situācijas ir bijušas filmas Dienas skaistule tapšanas laikā, kurā Denēva spēlē augstākās sabiedrības precētu sievieti, kas gūst pieredzi strādājot prieka namā. Izrādās, ka Katrīna Denēva nekad mūžā nav spēlējusi uz teātra skatuves: "Man nepatīk būt publikas centrā, man nepatīk būt publiskai personai, tādēļ arī es nekad neesmu gribējusi kāpt uz skatuves. Pirms publiskiem pasākumiem mani parasti pārņem lampu drudzis," sacīja aktrise. Kāds, pēc Denēvas domām ir ideāls režisors - diktators vai aktiera draugs? "Nav nekādu noteikumu. Galvenais ir uzticība, dialogs, kas aktierim ļauj būt instrumentam režisora rokās." Vaicāta, kā Denēva vērtē festivāla Baltijas pērles programmu, viešņa īpaši uzsvēra klasisko filmu lomu festivāla piedāvājumā. "Es zinu, ka Rīgā nav sinematēkas, tālab ir ļoti būtiski, ka šis festivāls piedāvā iespēju iepazīties ar pasaules kino klasiku, filmu retrospekcijas," sacīja aktrise. Pasākuma kritiskajā punktā, kad kāds sprigans jauneklis no publikas uzdeva izaicinošu jautājumu - kādu Katrīna Denēva vēlētos savu pēdējo lomu - pēc pauzes un nervozas smalko Vogue cigarešu dūmu ievilkšanas aktrise atbildēja: "Mana izvēle būtu atkarīga no tā, vai es zinātu, vai nezinātu, ka tieši šai ir lemts kļūt par manu pēdējo lomu. Katrā gadījumā par savu pēdējo lomu es izvēlētos tādu, kas nediktē atbildes, bet uzdod jautājumus." Denēvas kundze oktobra nogalē svinēs 64.dzimšanas dienu, viņas kontā ir vairāk nekā 100 kinolomu, neskaitāms Eiropas kinobalvu birums un nominācija Oskaram.
Pēdējā loma kā jautājuma zīme
Ar zvaigznes cienīgu pauzi - krietnu novēlošanos - blīvi
piepildītā Kongresu nama Mazajā zālē piektdienas pusdienlaikā
norisinājās aktrises Katrīnas Denēvas meistarklase. Būdama viena no
ievērojamākajām Eiropas aktrisēm, kuras karjera nepazīst pauzes un
krīzes jau kopš 60.gadiem, Denēva interesentiem - profesionāliem
Rīgas teātru aktieriem un arī publikai - stāstīja par dažādiem
aktiera radošās darbības aspektiem, arī sadarbību ar izciliem
režisoriem - Larsu fon Trīru, Luisu Bunjuelu u.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.