Aviācijas ģenerāļa dēls un bijušais padomju armijas pulkvedis Ratņikovs savu aviokompāniju nodibināja 1991.gadā, bet kopš 2006.gada marta SIA "Konkors" līdzīgās daļās piederēja Ratņikovam un Sadovojam.
Kā liecina ieraksts Uzņēmumu reģistru (UR) apkalpojošās firmas "Lursoft" datubāzē, no šā gada 4.februāra 100% uzņēmuma īpašnieks ir Sadovojs, taču Ratņikova pārstāvis noliedz, ka būtu notikusi daļu pārdošana. Dažas dienas vēlāk - 9.februārī - UR reģistrētas arī izmaiņas amatpersonu sastāvā. Ratņikova dzīvesbiedres Marinas Ratņikovas un Konsuelas Sadovojas vietā iecelts Uļjans Daņiļevičs un Krievijas pilsonis Oļegs Ševeļs.
Ar Ratņikovu aģentūrai LETA pagaidām nav izdevies sazināties, bet viņa pārstāvis Ivo Čerbakovs sacīja, ka starp Ratņikovu un Sadovoju esot radušās domstarpības, par kuru raksturu gan viņš neko precīzāk nezināja teikt. Kad Ratņokovs "vienā dienā ielūkojies "Lursoft"", viņš sev par pārsteigumu secinājis, ka vairs nav 50% uzņēmuma "Konkors" īpašnieks.
Nekādus dokumentus saistībā ar dalību uzņēmumā Ratņikovs neesot parakstījis, tādēļ mēģinājis noskaidrot, kā izmaiņas reģistrētas. Iepazīstoties ar "Konkors" lietu Uzņēmumu reģistrā, konstatējis, ka dokumentus par izmaiņām kompānijā šķietami parakstījuši gan pats Ratņikovs, gan M.Ratņikova.
Par to uzrakstīts iesniegums Ekonomikas policijai ar lūgumu uzsākt kriminālprocesu par iespējamo krāpšanu, viltojot dokumentus.
Pēc Čerbakova teiktā, 9.februāra darba dienas vakarā "vīri melnā" un apsardzes kompānija "bruņota reida" rezultātā uzņēmumā "Konkors" pārņēma kontroli.
To gan aģentūrai LETA noliedza Sadovoja interešu aizstāvis advokāts Ainārs Platacis, sakot, ka viņš "neko bruņotu" nav redzējis ne no vienas, ne otras puses - tikusi iecelta un uzņēmumā ieradusies jaunā valde, turklāt "Konkora" birojā vairs neviena cilvēka neesot bijis.
"Kur nu tik rupji, kur tik rupji...," vaicāts par iespējamiem viltojumiem, arī šos apgalvojumus noliedza Platacis.
Advokāts sacīja, ka Sadovojs pie viņa vērsies pagājušās nedēļas beigās - 4. vai 5.februārī. Viņš uzrādījis pirkuma līgumu, uz kura pamata esot kļuvis par vienīgo "Konkora" īpašnieku. "Pats esmu līgumu redzējis un turējis rokās," sacīja advokāts, gan piebilstot, ka šobrīd neatceras precīzu tā slēgšanas datumu.
Platacis arī uzsvēra, ka M.Ratņikovai šodien tikusi nosūtīta vēstule ar lūgumu nodot viņas rīcībā esošās "Konkors" lietas un materiālās vērtības, turklāt viņa esot laipni aicināta tās nodot personīgi. Ja M.Ratņikovai esot bail no Sadovoja, viņa droši varot sazināties ar advokātu Plataci.
Savukārt Čerbakovs prognozēja, ka šajos notikumos vērtējams krimināltiesiskais aspekts, kā arī, visticamāk, tiks noteikts aizliegums veikt noteiktas darbības ar uzņēmuma kapitāla daļām.
Lai gan pastāv iespēja caur tiesu panākt iepriekšējā stāvokļa atjaunošanu SIA "Konkors", tas prasīšot laiku, norāda Čerbakovs. Patlaban Sadovojam neesot šķēršļu darbībai uzņēmumā, tādēļ neesot zināms, vai tad, kad tiks atjaunots iepriekšējais stāvoklis, "Konkors" vairs būšot darboties spējīga kompānija.
Savukārt, kā piebilda Platacis, neoficiāli dzirdētas baumas, ka Ratņikovs bijis spiests pārdot sev piederošās "Konkora" daļas, jo Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA) neesot piešķīrusi plānoto līdzfinansējumu viņa meitai Jeļenai piederošās SIA "CA Aviation Service" lidmašīnu kapitālā remonta un pārbūves centra projektam.
Jau ziņots, ka kompānija "CT Aviation Service" 5,5 miljoni latu vērto lidmašīnu tehniskās apkopes centra izbūves projektu plāno pabeigt šogad. Projekts iesniegts arī LIAA programmā "Investīcijas ar augstu pievienoto vērtību". Februāra vidū tiks sniegta atbilde, vai šo projektu daļēji - 45% apmērā - finansēs no Eiropas fondu līdzekļiem, iepriekš biznesa portālam "Nozare.lv" teica kompānijas projekta vadītājs Iļja Podkolzins.
Pēc Platača teiktā, 9.februārī LIAA projekta pieteikumu noraidīja kā ekonomiski nepamatotu.
Ratņikova vārds plašsaziņas līdzekļos šogad arī izskanēja saistībā ar lietu par Krievijā ražotā militārā iznīcinātāja "MiG-29" radiolokācijas tēmēšanas kompleksa sastāvdaļu kontrabandu caur Rīgas lidostu. Šo pirms vairākiem gadiem sākto lietu, kuras ietvaros Ratņikovs pat savulaik tika apcietināts, Drošības policija pērn rudenī nodeva prokuratūrai, lūdzot sākt kriminālvajāšanu pret trim personām. Patlaban apsūdzība uzrādīta vienai personai, un, kā liecina aģentūras LETA rīcībā esošā informācija, pret Ratņikovu kriminālvajāšana patlaban nav sākta.
Ratņikovam piederošās, nu jau likvidējamās SIA "Flaters" noliktavas telpās blakus Rīgas lidostai savulaik tika atrastas iznīcinātāja detaļas. M.Ratņikova aģentūrai LETA pēc dzīvesbiedra apcietināšanas 2007.gadā noliedza, ka viņš būtu nodarbojies ar kontrabandu. Viņa toreiz izteica aizdomas, ka aviokompānijas prezidenta turēšana izolatorā kādam ir izdevīga, lai uzņēmums paliktu bez vadītāja laikā, kad noslēgumam tuvojas lidmašīnu tehniskās apkalpošanas centra izveide lidostas teritorijā.
Neilgi pirms Ratņikova apcietināšanas "Konkors" lidostā atklāja lidmašīnu apkopes jeb MRO (Maintenance Repair Overhaul) centru, kas tobrīd bija modernākais Baltijā. Centra celtniecībā un iekārtu iegādē tika ieguldīti vairāk nekā seši miljoni latu.
Ratņikovs 2003.gadā tika iekļauts žurnāla "Klubs" miljonāru sarakstā, taču 2005.gadā no tā izkrita, kas skaidrojams ar "Konkora" finansiālajām neveiksmēm. Tomēr 2006.gada pavasarī par puses "Konkora" īpašnieku kļuva Baltkrievijas ieroču eksportētāja "BelTechExport" padomes loceklis Sadovojs un drīz pēc tam kompānija sāka lidmašīnu tehniskās apkopes centra izveidi.
Pirms PSRS sabrukuma Ratņikovs veidoja militāru karjeru, pilotējis iznīcinātāju "MiG-29K", piedalījies pirmā padomju aviācijas bāzes kuģa izmēģinājumos, bijis militārā resora pārstāvis Rīgas rūpnīcas "Gidrometpribor" konstruktoru birojā. 1991.gadā viņš pievērsās biznesam, izveidojot savu aviokompāniju.
Ratņikovs ir Rīgā dibinātā "Diplomatic Economic Club" viceprezidents. Šis klubs apvieno Latvijā strādājošo diplomātisko un ekonomisko pārstāvniecību darbiniekus un uzņēmējus.