Atklājās, ka dažus no tiem var paspēt šķērsot tikai skriešus. Vēršoties Rīgas domes satiksmes departamentā ar jautājumu, vai iespējams iedzīvotāju ērtības labad pārskatīt un pagarināt zaļās gaismas degšanas ilgumu, noskaidrojās, ka saskaņā ar ceļu satiksmes noteikumiem pāriet krustojumu pa diagonāli nemaz nedrīkst. To Dienai apstiprināja arī vairāki aptaujātie satiksmes eksperti. Tomēr sodīt gājējus par to Ceļu policija negrasās. Tā dara visi Marijas un Elizabetes ielas krustojums. Tiklīdz luksoforos autovadītājiem iedegas sarkanā gaisma, bet gājējiem visos virzienos zaļā, cilvēki pārliecināti dodas pa diagonāli pāri. Tie, kam kājās sportiskāki apavi un raitāks solis, paspēj - krustojuma šķērsošanai vajadzīgas aptuveni 15 sekundes. Taču vecākiem cilvēkiem un dāmām augstpapēžu zābaciņos grūti laikā pāriet krustojumu. Uz ielas sastaptā rīdziniece Ieva atzīst, ka ļoti bieži jāpieliek solis, lai paspētu nokļūt krustojuma otrā pusē, pirms iedegusies sarkanā gaisma. Līdzīga situācija atkārtojas arī citās vietās - Marijas un Dzirnavu, arī Marijas un Lāčplēša ielu krustojumā. Taču nonākot Brīvības un Bruņinieku ielas krustojumā pie Dailes teātra kavēties nevar - jau nonākot krustojuma vidū, sāk mirgot zaļā gaisma, un pēc mirkļa iedegas sarkanā. Nu ir jāskrien. Students Edgars stāsta, ka ļoti bieži šķērso šo krustojumu, jo tā sanāk ātrāk, taču nezina, ka tādējādi pārkāpj satiksmes noteikumus. Saka, ka nesodīs To, ka šķērsot krustojumu pa diagonāli nedrīkst, apliecina gan Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) Ceļu drošības Audita daļas priekšnieks Ziedonis Lazda, gan autožurnālists Pauls Timrots, norādot, ka tas ir atrunāts ceļu satiksmes noteikumos. Brauktuve jāšķērso pa gājēju pārejām, bet, ja to nav, - krustojumos pa ietvju vai nomaļu iedomāto turpinājumu, saka satiksmes departamenta pārstāve Ieva Prauliņa. "Jau pamatskolā mēs bērniem mācām, ka visdrošākais veids, kā šķērsot ielu un krustojumu, ir pa visīsāko trajektoriju - perpendikulāri," saka CSDD pārstāve Valda Kjaspere, uzsverot, ka noteikumos gan nav rakstīts, ka pāriet krustojumu pa diagonāli ir aizliegts. "Tie nosaka, kā ir pareizi jāpāriet iela," viņa piebilst. Par noteikumu pārkāpumu gājēji var tikt sodīti ar brīdinājumu un pat Ls 5-20 sodu, saka Ceļu policijas priekšnieks Edmunds Zivtiņš, taču viņš ir pārliecināts, ka šādā situācijā "gājēju nav par ko sodīt un tā būtu piekasīšanās". Kāpēc deg vienlaikus Zaļais gājēju luksoforu signāls vienlaikus darbojas tajos krustojumos pilsētā, kur transportlīdzekļu un gājēju intensitāte ir tik augsta, ka satiksmes drošības dēļ gājējiem ir jānodrošina atsevišķa gaismas signāla fāze. Pie noteiktas gājēju un transportlīdzekļu satiksmes intensitātes tas ir būtiski, lai novērstu avārijas situācijas, kad pie zaļā signāla vienlaikus ielu šķērso gan gājēji, gan transportlīdzekļi veic pagriezienu manevrus, saka I.Prauliņa.
Stāt! Šķērsām iet aizliegts
Pāriet krustojumu pa diagonāli ir ērti, bet tā gājējs pārkāpj
noteikumus Atsaucoties uz rīdzinieku sūdzībām, ka vairākus
galvaspilsētas ielu krustojumus, kuros gājējiem visos četros
luksoforos vienlaikus iedegas zaļā gaisma, nevar paspēt šķērsot pa
diagonāli, Diena devās noskaidrot, cik tās ir pamatotas.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

