Saskaņā ar Rīgas domes lēmumu jau pēc gada Stockmann šajā vietā jāizveido gājēju tilts, taču, kā liecina pašreizējā informācija, uzņēmums vēl nav sācis pat projektēšanas darbus. "Tad jau iekļauties termiņos vairs nav iespējams," norāda Dienas aptaujātie eksperti. Ideja, ka šajā vietā nepieciešama divlīmeņu gājēju pāreja jeb gājēju tilts, neradās pašai SIA Stockmann. Tāds bija domes noteikums, kad pagājušā gada februārī tā piekrita iznomāt uzņēmumam zemi apakšzemes autostāvvietas ierīkošanai ar 366 vietām. Iecerēts, ka tās izeja būs gan Aspazijas bulvārī pie Rīgas galvenās policijas pārvaldes, gan Gogoļa ielā. Projekts atbilst jaunajam pilsētas attīstības plānam, kas zem 13.janvāra ielas paredz izveidot vairākas pazemes autostāvvietas, kuras savā starpā varētu sasaistīt. Lai tajās nokļūtu, plānots izmantot jau esošos tuneļus un veidot jaunus, piemēram, Radio ielā un 11.novembra krastmalā. Tāpat tiks veidota arī jauna gājēju pāreja pretī Kungu ielai un Radio ielai. Projekts apstājies "Tā kā iebrauktuve Stockmann jaunajā autostāvvietā paredzēta caur jau esošo veikala iebrauktuvi, caur kuru vienlaikus notiek arī preču piegāde, bet uz Gogoļa ielas ir arī aktīva sabiedriskā un autotransporta kustība, gājēju pārejas organizācija vienā līmenī vairs nav iespējama," izvirzītās prasības nepieciešamību skaidro satiksmes departaments. Pēc departamenta direktora vietnieka Edgara Stroda vārdiem, šajā vietā varētu būvēt gan gājēju tiltiņu, gan slēgta tipa galerijas veida gājēju pārvadu. Uzņēmums domes noteikumam piekrita, solot projektēšanas un celtniecības darbus pabeigt divu gadu laikā - līdz 2007.gadam. Lai gan gads jau pagājis, pilsētas attīstības departamentā projekts joprojām nav iesniegts. "Iecere par pazemes autostāvvietas izveidošanu nav pavirzījusies tālāk," Dienai apstiprina arī Stockmann mārketinga vadītāja Annika Dāvidsone un piebilst, ka vienīgais, kurš varētu paskaidrot, kāpēc tas apstājies, ir uzņēmuma Latvijas nodaļas direktors Hari Sārto, kurš "atrodas ārpus Latvijas". Jāatgādina, ka pašas Stockmann centra celtniecības laikā pašvaldībai un tās institūcijām nācās saskarties ar uzņēmumu neizlēmību un nepiekāpību dažādos jautājumos. Termiņos neiekļausies Atlikušā gada laikā nevar paspēt izprojektēt un vēl uzbūvēt gājēju tiltu, jo tas prasa vismaz divus gadus, apliecina nozares speciālisti. Gadījumos, ja konkrētajā vietā nav "pazemes akmeņu" - inženierkomunikāciju tīklu, tikai projektēšana vien aizņem aptuveni gadu, skaidro arhitektu firmas Kubs direktore Zane Kalinka. "Tomēr 13.janvāra iela ir vieta, kur bez problēmām noteikti neiztikt," viņa piebilst. Arī būvniecības darbi varētu prasīt ne mazāk kā gadu, jo 13.janvāra ielā nepieciešams veikt inženiertīklu pārbūvi, Dienai saka būvniecības firmas SIA Re&Re mārketinga un sabiedrisko attiecību vadītāja Mārīta Straume-Cerbule. Tā kā Gogoļa iela ir diezgan šaura, daži aptaujātie eksperti apšaubīja iespēju izveidot normatīviem atbilstošu gājēju tiltiņu, sakot, ka kāpņu leņķis varētu būt pārāk stāvs un radītu problēmas veciem cilvēkiem un invalīdiem. Taču SIA Rīgas tilti direktors Albins Jasaitis problēmas nesaskata: "Visu jau projektē pēc normatīviem, kuros ir norādīts pieļaujamais kāpņu slīpums." Viņš pieļauj, ka gājēju tilts varētu būt aptuveni četrus metrus augsts, lai tas netraucē sabiedriskajam transportam, savukārt uzkāpšanu uz tilta varētu organizēt paralēli brauktuvei ar vairākiem pagriezieniem, tā, lai trepes nav pārāk stāvas. Eksperti lēš, ka šāda tilta izbūve varētu izmaksāt aptuveni 300 000-400 000 latu. Jādomā globāli "Pagaidām šajā posmā no autoostas līdz pat Marijas ielai valda pilnīgi viduslaiki, tāpēc nopietni jādomā par to, lai tiktu izveidota vienota gājēju plūsmas sistēma - vai nu ar tiltiņiem, vai ar tuneļiem," saka satiksmes eksperts Pauls Timrots, piebilstot, ka satiksmes un gājēju plūsmas jautājums 13.janvāra ielā un tās pievedceļos jāskatās kompleksi. E.Strods apgalvo, ka jau tiek izstrādāts atsevišķs šā posma attīstības projekts, kas ļaus lemt par veicamajiem darbiem. "Raugoties no satiksmes organizācijas un cilvēku drošības aspekta, svarīgi būtu ierīkot arī gājēju tuneli pie t/c Origo zem Satekles, Marijas un Merķeļa ielas," piebilst E.Strods.
Stockmann nepilda saistības
Gājēju pāreju starp Stockmann un Origo steidzami nepieciešams
pārveidot, Stockmann neliekas ne zinis Nemitīgi sastrēgumi un
cilvēku plūsma. Automašīnu motoru skaņa un griezīga signalizēšana.
Pārgalvīgie gājēji, kuri šķērso ielu pat pie sarkanās gaismas,
izraisot avārijas situācijas. Šādu ainu pie Gogoļa ielas gājēju
pārejas starp universālveikalu Stockmann un tirdzniecības centru
Origo var novērot ik dienas.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.