Premium markai tas ir skaitlis, ar ko nākas rēķināties, tāpēc allroad quattro fani varēja laimīgi uzelpot. Martā Ženēvas autoizstādē tika prezentēts Allroad uz jaunā Audi A6 Avant bāzes. "Uzbrauciens" Avantam Jau otro reizi savā mūžā automobilim nācās izturēt nepatīkamu jautājumu un pārmetumu krusu. Karstākie strīdi atkal izcēlās par izskatu, kas taču ir gaumes lieta. Taču Audi A6 Avant pavisam nesen tika nodēvēts par skaistāko universāli pēdējo gadu laikā, un allroad atribūti to nebūt nepušķoja. Pirmais izbrauciens ar jauno Audi allroad quattro pazīstamos apstākļos notika jūlijā Kurzemes rallija laikā. Naidīgi melnais kvatrovagons atstāja lidojošā cietokšņa iespaidu, tomēr pa ausu galam sadzirdēta frāze no, iespējams, lietuviešiem "oj, što s avantom sģelaļi!" (vai, kas ar avantu izdarīts! - krievu val.) lika ieskatīties Allroad acīs. Jā, ko tur liegties - vienā hromā spīdošais Audi radiatora restes "vairogs" ir nedaudz pārspīlēts. No pelēkās "kedas", kas apjoza vecā allroad korpusu, palikušas tikai atmiņas, un kas par to, ka tagad moldingu krāsu var arī izvēlēties? Katram taču skaidrs, ka Allroad nav labākas krāsas par to vienīgo pelēkzaļo! Līdzīgs tonis saglabāts arī jaunajam modelim, un droši vien būs favorīts. Spoži melns un ar ekstravaganta dizaina 18 collu riteņiem Allroad nez kāpēc izskatās pēc grezna katafalka. Zemāks, toties dažādāks Audi Q7 ieviešana un nu jau pavisam dekoratīvās aizsargpannu imitācijas jau pašā sākumā raisīja aizdomas par zaudējumiem jau tā šaurajā bezceļu frontē. Tā arī ir - maksimālā 208 mm klīrensa vietā allroad var uzcelt tikai līdz tikai 185 mm, turklāt virs 35 km/h Lift režīms automātiski pazeminās līdz 175 milimetrus augstajam Allroad. Četru režīmu vietā regulējamajai pneimopiekarei tagad ir pieci. Pirmie trīs - Automatic, Comfort, Dynamic pārņemti no parastā Audi A6. Pneimoamortizācija kā papildaprīkojums pieejama arī parastam A6, tātad vēl viens zaudēts trumpis Allroad galda pusē. Pieminētais Allroad un Lift ir oriģināli jeb, skatoties taisnībai acīs, ņemti no mastodonta Audi Q7. Arī speciālā, pielaidīgā ESP sistēma aprobēta lielajā modelī. Nospiežot pogu, kas parastos Audi liek iedegties uzrakstam ESP Off, Allroad panelī parādās uzraksts ESP offroad. Diezgan veiksmīgi kalibrētā sistēma pieļauj ierobežotu riteņu izspolēšanu, kas īslaicīgi pielietota var palīdzēt izkārpīties automobilim no nepatīkamas situācijas. Ūdens šķēršļus ar Audi allroad quattro labāk nesturmēt vai darīt to ļoti lēnām, jo plastmasas aizsargi zem lielā vēdera pārsvarā aizsargā no vēja un zariem. Bailes no augstuma Ko tad jaunais Allroad quattro ir ieguvis no izsmalcinātas pneimopiekares, kas tam joprojām uztiepta kā standartaprīkojums? Droši var teikt - visu. Pirmkārt, ērtāku un uzskatāmāku lietošanu, jo režīmi tiek iestatīti ar MMI multifunkciju kloķa un krāsaina displeja palīdzību. Otrkārt, plašāks pneimopiekares pielietojums (savulaik Allroad bija vienīgais Audi ar šādu atsperojumu) veicinājis tās progresu. Vecais Allroad man nepatika un nedaudz pat biedēja. Piekares režīmi pēc podziņas nospiešanas panelī mainījās tik lēni, ka nevarēja zināt, ko auto izspēlēs nākamajā bedrē - pārbrauks pāri kā nemanījis vai noblarkšķēs līdz sirds dziļumiem, jo amortizatora gājiens vēl arvien izrādās par īsu. Pārsniedzot ātrumu 120 km/h, piekare automātiski ieņem zemāku pozīciju, taču tas nenotiek uz knipja sitienu. Reiz, izbraucot ar veco Allroad no sadangāta lauku ceļa uz asfalta, es to piemirsu un kādā pavisam nevainīgā asfalta vilnī dārgais Audi palēcās gaisā ar visiem četriem riteņiem. Zaļā spuldzīte nodevīgi mirkšķināja, tā rādot, ka piekare vēl nebija paspējusi ieņemt "kreisējošo" augstumu. Taču arī bez šādiem nervus kutinošiem starpgadījumiem ritošā daļā palika vienaldzīgi izolēta, bet stūres pastiprinātājs lāgiem kļuva tik ļengans kā noliktavas naktssargs, kad zagļi tam draud ar apzāģētu bisi. Ar visu pietāti pret daudzajiem Allroad pircējiem un draudošo ledus laikmetu attiecībās ar dīleri es paliku pie sava. Tagad tā ir pagātne. Klīrensa maiņa joprojām prasa laiku, un tas ir tikai normāli, taču ikvienā režīmā ir skaidrs, ko auto dara, pa kurieni un uz kurieni brauc, turklāt veic to ar īstu, nesintētisku rites komfortu. Vertigo ir izslimots, un man pēc pieciem domstarpību gadiem pat izdevās pierādīt, ka neesmu to visu sagudrojis. Kolēģis autoritatīvajā krievu avīzē Avto Revju savu rakstu par jauno Audi allroad quattro sāka ar virsrakstu Tagad nebaidos. Šaura izvēle No savā ziņā unikālas autotirgus parādības Audi allroad quattro pēkšņi kļuvis par nišas modeli, turklāt iespīlētu starp Q7 un A6 Avant. Spīles ir baigas. Audi Q7 ar trīslitru TDI dīzeli maksā 50 808 eiro, tāds pats Allroad quattro 51 858, A6 Avant ar pneimopiekari, quattro un tiptronic - 49 710. Nudien iznāk kā bērnu jociņā "kāpēc? - tāpēc, ka perpendikuls!" Pieļauju, ka vienīgā izeja ir Audi allroad quattro 2.7 TDI. Zaudējums jaudā (180 ZS pret 233 no 3.0 TDI) būs jūtams, toties šis modelis standartā aprīkots ar automātisko pārnesumkārbu, kas jaunajam Allroad ir vienīgā jēdzīgā izvēle, ja vēlaties - ar ātrumu taustiņiem uz stūres. Arī veco modeli pārsvarā pirka ar "automātu", kaut sešpakāpju "manuālim" varēja piepirkt pat demultiplikatoru ar pazeminātajiem pārnesumiem. Liekot roku uz sirds, varu teikt, ka sarkanajai podziņai Allroad ātrumkloķī neviens pakaļ neraudās kaut vai tāpēc, ka vairākums pircēju par ko tādu ij nebija dzirdējuši. Pagātnei pieder arī Allroad ar 2,7 litru benzīna biturbomotoru. S4 motora bezjēdzībai šajā automašīnā vienlaikus piemita arī iracionāls šarms. Tagad nav nedz racionāla, nedz iracionāla šarma, jo 3,2 litru FSI motors tik ļoti nesader ar jauno Allroad, ka šķiet ražots ne tikai citam modelim, bet pat citai automobiļu markai. 4,2 litru V8 FSI ir domāts amerikāņiem, un arī tie tad jau nu noteikti skatītos uz Q7. Taču atskatoties uz tiem 90 tūkstošiem, jāatzīst, ka tas, visticamāk, ir ticības jautājums. Normunds Avotiņš, TV5 Auto ziņas Dizains Tehnika Komforts Sedanu cenas eiro Audi A6 allroad quattro 2.7 TDI tiptronic 48 908 Audi A6 allroad quattro 3.0 TDI tiptronic 51 858 Audi A6 allroad quattro 3.2 FSI tiptronic 53 408
Ticības jautājums
Audi allroad quattro modelis turpināts pircēju uzticības vārdā
Pirmajam Audi allroad quattro nācās izturēt tik daudz kritikas un
pat smīkņāšanas kā reti kuram modelim Audi vēsturē. Tomēr uz
pneimoatsperēm paceltajam un raupju plastmasu apkārtajam Audi A6
Avant no 2000. līdz pat 2005.gadam atradās vairāk nekā 90 tūkstoši
pircēju.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

