SADURSMĒM BAGĀTAJĀS SACĪKSTĒS MONTEKARLO RAIKENENS PALIEK BEZ PUNKTIEM
FORMULA-1
1. L.Hemiltons (McLaren) 2.00:42,742
2. R.Kubica (BMW Sauber) +3,064 s
3. F.Masa (Ferrari) +4,811 s
4. M.Vēbers (Red Bull) +19,295 s
5. S.Fetels (Toro Rosso) +24,657 s
6. R.Baričello (Honda) 28,408 s
7. K.Nakadžima (Williams) +30,180 s
8. H.Kovalainens (McLaren) +33,191 s
Brits Lūiss Hemiltons svētdien meistarīgi uzvarēja notikumiem bagātajā Pirmās formulas (F-1) sestā posma — Monako Grand Prix izcīņā. Pēc šī panākuma Hemiltons kļuva par līderi kopvērtējumā, bet bez punktiem palika līdzšinējais līderis Kimi Raikenens.
Pielijušajās Montekarlo ielās 3,064 sekundes uzvarētājam zaudēja Roberts Kubica (BMW Sauber), kurš divreiz pat bija sacīkstes vadībā. Trešo vietu ieguva kvalifikācijas uzvarētājs brazīlietis Felipe Masa (Ferrari), atpaliekot vēl nepilnas divas sekundes. Šis bija pirmais Monako GP piecu gadu laikā, kad neuzvarēja pilots, kurš bijis ātrākais kvalifikācijā.
"Tā tik bija dieniņa! Uzvara Monako ir manas karjeras spožākais mirklis, kuru es atminēšos visu mūžu. Starts padevās teicams, jo uzreiz tiku garām Raikenenam, vienlaikus redzot, ka varu pagūt apsteigt arī Masu, taču lietus lika būt piesardzīgam. Pēc pirmās reizes, kad trasē devās drošības mašīna, mēs mainījām mūsu stratēģiju. Kad biju 40 sekunžu vadībā, komanda teica, lai braucu mierīgi. Taču pēc drošības mašīnas atgriešanās trasē sabijos, tomēr izdevās pārliecinoši kontrolēt braucienu. Ja šeit uzvarēšu arī nākamgad, ko es arī plānoju paveikt, šī uzvara paliks atmiņā kā labākais panākums. Šīs bija jautrākās sacensības manā karjerā," smaidot izteicās Hemiltons.
Startā Masa aizbrauca visiem pa priekšu, taču vairāk viņš uzmanību veltīja Raikenenam, tikai pēdējā brīdī pamanot, ka pa iekšmalu garām patraukties mēģina Hemiltons. Bēdīgi sacensības sākās somam Heiki Kovalainenam. Viņa pilotētā McLaren formula noslāpa brīdī, kad bija jādodas iesildīšanās aplī. Sacensības viņš sāka no boksiem un trasē devās kā pēdējais. Nedaudz vēlāk viņš pamanījās sabojāt arī sava spēkrata antispārnu un atkal devās boksos.
Sestajā aplī trases nožogojumu aizskāra vicelīderis Hemiltons — sprāga aizmugurējā riepa un nācās doties boksos. Pēc diviem apļiem identisks misēklis gadījās arī Alonso, turklāt boksos viņš devās brīdī, kad tie tika slēgti. Vienlaikus ar Alonso ķibeli avarēja Deivids Kulthards (Red Bull), kurš ietrieca savu auto apmalē. Tūliņ pat viņa spēkratā ietriecās arī Sebastjēns Burdē (Toro Rosso), izkaisot atlūzas visā trases platumā. Savukārt, Raikenenam nācās izbraukt cauri boksiem par to, ka trīs minūtes pirms starta Ferrari tehniķi vēl nebija uzmontējuši riepas viņa spēkratam.
Drīz vien sekoja sadursme asajā 180 grādu līkumā. Alonso pa iekšmalu centās apdzīt Haidfeldu, taču notika sadursme. Atsākot braukt, Haidfelds pārbrauca pāri Alonso formulas antispārnam, un spānim nācās vēlreiz doties boksos. 15.apļa sākumā līderis Masa neveiksmīgi izslīdēja no trases, ko zibenīgi izmantoja Kubica un pārņēma vadību. Pēc 12 apļiem tajā pat vietā kļūdījās arī Raikenens. Būdams ceturtajā pozīcijā, somam nācās ripināt savu auto uz boksiem, lai nomainīto apskādēto antispārnu.
Sacīkstes otrajā pusē līderos izvirzījās Hemiltons, iekrājot vairāk nekā pusminūtes pārsvaru. Taču 16 apļus pirms finiša smagu avāriju piedzīvoja Niko Rosbergs, ietriecoties apmalē. Spēkrats pašķīda, piebārstot ar atlūzām visu trasi. Pilots no kūpošās formulas izkāpa sveiks un vesels. Taču šī avārija dzēsa Hemiltona lielo pārsvaru. Tomēr pēc atkārtotā starta brits pārsvaru nosargāja. Ceturtajā pozīcijā braucošajam Adrianam Sutilam (Force India) prieki bija galā astoņus apļus pirms sacīkstes beigām, kad viņa formulas aizmugurē ietriecās Raikenens, nespējot savaldīt savu auto. Raikenens nolauza antispārnu. Soms atgriezās trasē un finišēja devītais, bet Sutila formulai noslāpa dzinējs un nācās izstāties.
Jubilejas 200.sacīksti F-1 karjerā pienācīgi nosvinēt neizdevās itālim Džankarlo Fisikellam. Force India komandas pilots izstājās 40.aplī. Arī Williams komandas šefs Frenks Viljams savu lielo jubileju – 600.sacensības karjerā — cerēja atzīmēt līksmākā gaisotnē, ja vien Rosbergs nebūtu piedzīvojis nelaimīgu avāriju. Simbolisks prieks bija Rubensam Baričello, kurš izcīnīja savus pirmos punktus kopš 2006.gada.
F-1 čempionāts Eiropā atgriezīsies pēc mēneša, kad 22.jūnijā Maņikurā notiks Francijas Grand Prix. Nākamās sacensības notiks 8.jūnijā Žila Vilenēva trasē Monreālā (Kanāda).
***
PČ KOPVĒRTĒJUMS
1. L.Hemiltons 38
2. K.Raikonens 35
3. F.Masa 34
4. R.Kubica 32
5. N.Haidfelds 20
6. H.Kovalainens 15
7. M.Vēbers 15
KONSTRUKTORI
1. Ferrari 69
2. McLaren 53
3. BMW Sauber 52
4. Williams 15
5. Red Bull 15
6. Toyota 9
7. Renault 9
FAKTI
ņ Jau 24 sacensības uzvarējuši vienīgi Ferrari un McLaren piloti. Pēdējo reizi kāds cits (Alonso) uzvarēja 2006.gada oktobrī Japānas GP.
ņ Airtons Senna ir pēdējais, kurš uzvarējis Monako GP trīs gadus pēc kārtas. Viņa panākumu svētdien varēja atkārtot Alonso, kurš uzvarēja iepriekšējos divos gados.
ņ Senna ir vienīgais, kurš uzvarējis Monako piecus gadus pēc kārtas.
ņ Iepriekšējos četrus gadus Monako GP uzvarēja pilots, kurš startēja no pirmās vietas.
ņ Ferrari nav uzvarējuši Monako GP kopš 2001.gada, kad pirmais finišēja Mihaēls Šūmahers.
ņ 600.sacensības aizvadīja leģendārais Frenks Viljamss. Williams komandas izveidotājs F-1 debitēja 1969.gada Spānijas Grand Prix, pie Brabham BT26A stūres nosēdinot britu Pīrsu Kureidžu.
ņ Džankarlo Fisikella aizvadīja savu 200.sacīksti F-1 karjerā. Tas ierindo viņu devītajā vietā.
***
Uz augšu&uz leju
Lūiss Hemiltons
McLaren
Slapjā trasē zaudēja otro pozīciju (sestajā aplī pārsista riepa), taču 23 gadus vecais sportists spilgti apliecināja, ka ir meistarīgs pilots un turpmākajā sacīkstes gaitā izgrieza pogas visiem. Pēc nelaimīgās Niko Rosberga avārijas, kuras dēļ viņš zaudēja 30 sekunžu pārsvaru, Hemiltons pārliecinoši nosargāja pārsvaru un uzvarēja, vienlaikus kļūstot par jauno līderi kopvērtējumā.
Fernando Alonso
Renault
Cīnījās azartiski, taču divas reizes doties tehniskajos boksos, lai nomainītu sadursmēs bojāto antispārnu, bija par daudz, lai cerētu uz augstiem rezultātiem. Iepriekšējo divu gadu Monako posma uzvarētājs šoreiz palika bez punktiem, lai gan startēja no septītās vietas un viņam bija visas iespējas atkārtot Airtona Sennas rekordu, kurš Montekarlo ielās uzvarējis trīs gadus pēc kārtas.
Roberts Kubica
BMW Sauber
Savu meistarību spilgti apliecināja grūtajā Monako posmā, taktiskajā ziņā sekmīgi pieveicot cieši sekojošo Felipi Masu, turklāt nepieļāva nevienu būtisku kļūdu. Divreiz bija sacīkstes līderis. Šīs sacensības pierādīja, ka polis pamazām kļūst par BMW Sauber komandas pirmo pilotu, nomainot līdzšinējo līderi Niku Haidfeldu, kuram līdz Monako finišam pietrūka četru apļu.
Kimi Raikenens
Ferrari
Pielijušajās Montekarlo ielās Raikenens apliecināja savu uzmanīgo braukšanas māku, lai gan startā otro vietu zaudēja Hemiltonam. Sacīkstes beigās būdams piektajā pozīcijā, trases kritumā viņš pēkšņi zaudēja kontroli pār savu spēkratu un ietriecās priekšā braucošajā Sutilā. Finišā bez punktiem, zaudēta līderpozīcija un sabojāti svētki Sutilam, kurš rādīja lielisku sniegumu un bija pelnījis ceturto vietu.

