Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +5 °C
Apmācies
Ceturtdiena, 25. aprīlis
Līksma, Bārbala

Vienots tēla vēstījums

Uzņēmuma tēla stiprināšana ir efektīva tikai tad, ja ikviens un it viss šo tēlu pauž vienoti Tēla veidošana un tā pareiza komunikācija nav viegls darbs, jo, sperot kļūdainu soli mārketingā, var ciest uzņēmuma labais vārds un līdz ar to arī bizness. Par aktuālu tendenci mūsu piesātinātajā reklāmas tirgū kļuvusi nevis atsevišķu produktu, bet tieši paša uzņēmuma atpazīstamības veicināšana.

Pazīstamām lietām un cilvēkiem uzticas vairāk, tāpēc ikvienam uzņēmumam ir svarīgi, lai viņu pazītu un uzticētos. Turklāt uzņēmuma tēla veidošana ir efektīva tikai tad, ja ikviens un it viss uzņēmumā šo tēla esenci pauž vienoti - sākot ar logo uz aploksnēm un beidzot ar darbinieku izturēšanos. Turklāt uzņēmums tikai tad ir saprasts un atzīts, ja uzrunātie uztvēruši viņa vēstījumu, taču to var pārbaudīt tikai ilgākā laika periodā, nevis vienā kampaņā. Saskaņā ar sevi Lai veiksmīgi prezentētu savu tēlu plašākai sabiedrībai, sākumā tas jāapzinās un dziļi sevī jāpieņem pašam uzņēmumam. Tāpēc par veiksmīgiem piemēriem šajā ziņā uzskatāmi tie uzņēmumi, kuriem ir ilgāka attīstības pieredze. "Tas nav vienas kampaņas darbs, tāpēc ir svarīgi, lai tēla veidošanas plāns būtu ilglaicīgs un dažādos virzienos plānotie komunikāciju risinājumi - idejiski pamatoti un saistīti," uzskata Radio SWH pašreklāmas daļas vadītāja Dace Mence. Personības, mūzika un informācija - kompetence, ko vērts uzklausīt, - šis ir pamats, uz kura apzināti un dažbrīd izjūtu līmenī tiek veidots Radio SWH tēls. D.Mence saka - lai arī radošajām idejām nereti pietrūkst līdzekļu un dažreiz gadījies kļūdīties, pētījumi liecina, ka Radio SWH tēls sabiedrībā ir salīdzinoši tuvs izvirzītajiem mērķiem. Latvija Statoil tēla esence jau desmit gadus balstīta uz saukli "Vienmēr pa ceļam!". Uzņēmuma mārketinga departamenta vadītāja Dace Lodziņa atklāj, ka tas arī ir tēla komunikācijas pamatā. "Mēs esam draudzīgi, atvērti, reizē praktiski un emocionāli." Interesanti, ka Latvijā zināmais Statoil tēls savā ziņā ir unikāls, jo tā prezentācija netiek balstīta uz Skandināvijas valstu pieredzi. Vienotas ir tikai krāsas un logo, taču mēs savus klientus uzrunājam īpaši, norāda D.Lodziņa. Viņa stāsta, ka uzņēmumā ir īpaši izstrādāta brand-book jeb tēla bībele, pēc kurā rakstītajiem principiem tiek veidots Latvija Statoil tēls. Latvijas lielākais alus ražotājs Aldaris savu būtību saista ar 100 gadu ilgo vēsturi un kvalitāti. Uzņēmuma alus kategorijas vadītāja Inita Drēziņa teic - ja klients nav apmierināts ar reklamētajām produkta īpašībām vai iepakojuma dizainu, tas ir 100% tēlu graujošs elements. Tāpēc arī Aldaris pirms "Antona ausu" un alus kausu reklāmas īpaši piedomā par vienota tēla popularizēšanu. Tēla esences popularizēšana Izvērtējot mērķa grupas un pieejamos resursus, atbilstoši tiek pielietoti iespējamie Radio SWH tēla popularizēšanas veidi - reklāma, sponsorēšana, veicināšanas akcijas un citi, klāsta D.Mence. Vienmēr esot bijis grūti noteikt, kas vairāk ietekmē priekšstatu par uzņēmumu - ētera personības autoritāte mūzikā vai gramatiski pareiza lietišķā sarakste. Turklāt, "pateicoties "dzīvā radio" modelim, iespējama ciešāka saikne ar mūsu klientu - klausītāju," stāsta D.Mence, norādīdama, ka BB Brokastis un citi raidījumi savā ziņā ir Radio SWH tēla fenomens. Arī Statoil mārketinga vadītāja uzskata, ka būtiska nozīme tēla prezentēšanā un nostiprināšanā ir uzņēmumā strādājošajiem cilvēkiem. "Katrs darbinieks nes mūsu tēlu," pauž D.Lodziņa. Tāpēc netiek žēlots laiks un enerģija, lai par Statoil darbības principiem un vīziju informētu katru jaunienācēju kolektīvā. "Nekad jau nevar zināt, kam klients vai sadarbības partneris pievērsīs uzmanību," saka Aldara pārstāve, pamatojot vienotas brenda prezentācijas nepieciešamību gan darbinieku apģērbos, gan uz automašīnām un pildspalvām. Koorporatīvā identitāte Veiksmīgi radīts uzņēmuma korporatīvais stils ir liela vērtība - to apzinās ne tikai mārketinga speciālisti, taču nav tik viegli nodrošināt šī stila ievērošanu, atzīst D.Mence. "Mēs esam ļoti piekasīgi. Kaut arī noteikumi burtu, krāsu un citu vizuālo izpausmju lietošanai dažreiz šķiet nenozīmīgi, pirmais vizuālais priekšstats, ko sniedz aploksne, veidlapa vai apsveikums, daudz pasaka par uzņēmumu kopumā," stāsta Radio SWH pašreklāmas daļas vadītāja. Mārketinga speciālistes atzīst, ka lielu ieguldījumu tēla popularizēšanā sniedz gan tiešās reklāmas, gan sponsorēšana, kas kā efektīvs mārketinga līdzeklis Latvijā vēl netiekot pietiekami novērtēta. "Daudzos gadījumos sponsorēšana tiek uztverta kā lētākas reklāmas iespēja," norāda D.Mence, uzsverot, ka tādā gadījumā nav vērts gaidīt pozitīvas izmaiņas uzņēmuma tēla uztverē. Pēc Radio SWH pārstāves domām, ilglaicīga, stratēģiski pamatota un profesionāli realizēta sponsorēšanas politika nodrošina uzņēmuma komunikatīvo mērķu sasniegšanu un simpātiju veidošanos. "Turklāt logo izvietošana sponsoru kopējā sarakstā vai teksts "atbalsta: ..." nebūt nav vienīgās iespējas," bilst D.Mence. Tāpēc arī Latvija Statoil, apzinoties sponsorēšanas un dažādu labdarības akciju lielo vērtību, tām pievēršas īpaši rūpīgi. "Mēs cenšamies vienmēr atrast jaunas iespējas un iedibināt tās kā tradīcijas," stāsta D.Lodziņa, atklājot, ka ikgadējās Statoil akcijas Paldies par dzīvību! un Pieci punkti drošībai klienti ne tikai atpazīst, bet pat gaida. Statoil pārstāve uzskata, ka ikvienam - klientam, sadarbības partnerim vai konkurentam - uzņēmuma tēls ir jāprezentē vienoti, ar domu, ka esam drošs un uzticams partneris, kas piedāvā kvalitatīvu produktu. Radio SWH pašreklāmas veidotāja teic, ka "katrai mērķauditorijai jāatrod atbilstošs kanāls un veids, kā pateikt to, kas mēs esam. Taču vēlamajam priekšstatam, kas tiek pausts dažādos veidos, jābūt nemainīgam, un to raksturo kompetence, uzticamība, atvērtība idejām un to realizācijai.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Vizītei Venēcijā no ceturtdienas jāpērk biļete

Ceturtdien, 25. aprīlī, kas Itālijā ir brīvdiena, tūristiem, kuri ieradīsies Venēcijā, nepaliekot viesnīcā, pirmo reizi būs jāiegādājas piecu eiro vērta biļete, lai viesotos šajā pilsētā, ka...

Baltijas valstis

Vairāk Baltijas valstis


Eiropa

Vairāk Eiropa


ASV

Vairāk ASV


Krievija

Vairāk Krievija


Tuvie austrumi

Vairāk Tuvie austrumi


Cits

Vairāk Cits