c. Iesācējiem tā ir lieliska iespēja sadarbības dibināšanai ar uzticamiem partneriem visā pasaulē, savukārt tūrisma firmām «ar bārdu» - iespēja meklēt jaunus maršrutus. Pasaules tūrisma organizācija 2002.gadu pasludinājusi par ekotūrisma gadu. Pēc viesošanās Londonā turpat vai visi Dienas aptaujātie Latvijas tūrisma firmu pārstāvji, raksturojot modi savā nozarē, minēja dažas kopīgas iezīmes: pirmkārt, arī tūrisma nozarē arvien skaidrāk iezīmējas globalizācijas tendence - veidojas tūrisma firmu apvienības gan vienas valsts ietvaros, gan apvienojoties tūrisma struktūrām no dažādām valstīm; otrkārt, tūrisma pasaulē strauji ienāk modernās tehnoloģijas - tiešās rezervācijas internetā un on-line uzziņu sistēmas. Ints Mūrnieks, Impro ceļojumi Lielāko tūrisma firmu apvienošanās rada arvien plašāku guaranty departure piedāvājumu - gatavas ceļojumu programmas (trīs dienas un ilgāk) uz noteiktu valsti, kas notiek regulāri un noteiktos datumos. Dodoties komandējumā, ja paredzētas arī dažas brīvas dienas, jau laikus var rezervēt vietu kādā internacionālā ceļotāju grupā. Cilvēki visā pasaulē aizvien vairāk interesējas par civilizācijas neskartiem dabas nostūriem - piedāvātas tiek dažādas ekozonas, vientuļas salas un vietas, kur nav drūzmas. Impro ceļojumu sezonas jaunumi ir uzlecošās saules zeme Japāna, uguns un ledus zeme Islande, Zimbabve un Viktorijas ūdenskritums, Drakulas dzimtene Transilvānija, Ziemeļspānija (šo Spānijas daļu līdz šim Latvijas tūrisma firmas vēl nav piedāvājušas). Ilze Dobraja, Latvia Tours WTM gan parādās plašāks piedāvājums interneta izmantošanai, taču tā joprojām vairāk ir informācijas avots, ne pārdošanas vieta. Plašais piedāvājumu klāsts tā sauktajā interešu tūrismā vilina daudzus ceļotājus - vīna tūres, siera tūres, tūres dažādu automašīnu marku iepazīšanai u.c. Piemēram, kulinārijas tūres, kas aptver dažādu valstu virtuves, noslēgumā tiek izsniegts pat sertifikāts par konkrētas virtuves iepazīšanu. Lai arī nākamais nodēvēts par ekotūrisma gadu, interese par neskartam vietām nemaz nav tik izteikta, jo ļaudis baidās par drošību, jārēķinās ar papildu potēm. Taču populāras ekotūrisma vietas rodamas visās valstīs. Piemēram, pēdējā laikā modē nākušajā Maurīcijas salā iespējama eksotiska atpūta - aplūkot ūdenskritumus, kāpt kalnos. Latvia Tours nākamajā sezonā iecerējis realizēt divus šogad liellopu mutes un nagu sērgas dēļ izjaukušos projektus - Īriju un Skotiju. Kristīne Zubkane, Impro lidojumi Pasaulē aug pieprasījums pēc īsajiem ceļojumiem - nedēļas nogalēs, līdz septiņu dienu ilgiem. Samazinājusies tūristu interese par ASV, taču ASV ievērojami samazinājušās iekšzemes lidojumu cenas, kas ļauj veidot lētas ceļojumu paketes, apvienojot ekskursijas pa Austrumkrasta lielajām pilsētām - Ņujorku, Vašingtonu - ar ceļojumu uz centrālajiem un rietumu štatiem. Impro lidojumi nākamajā gadā piedāvās ceļojumus uz Kalifornijas štatu. Arvien vairāk cilvēku, apceļojuši Eiropu, vēlas doties tālākos braucienos uz eksotiskām zemēm - joprojām topā ir Taizeme, Kenija (lielisko safari dēļ). Arī nākamsezon tiks piedāvāts ceļojumus gan uz šīm valstīm, gan uz Ķīnu, Japānu, Dienvidāfriku un Bali salu. Pieaug interese par Adrijas jūras kūrortiem, piemēram, Horvātiju. Tas ir jauns akcents Eiropas dienvidu apceļotājiem. Horvātijas piekraste nedaudz atgādina Grieķijas robaino piekrasti, un tur iespējams ne tikai atpūsties pie jūras, bet arī doties ekskursijās uz Itāliju, piemēram, Venēciju. Ļoti strauji modē nāk ceļojumi, kur vismaz pāris dienu atvēlēts nesteidzīgai atpūtai pie jūras vai okeāna. Guntars Jaudzems, Tūrisma aģentūra Balta Salīdzinoši patukšs WTM bija pie ASV stendiem, daudzi krāšņie katalogi paliek nepaņemti, cilvēku acīs līdzjūtība un tāda jocīga sajūta - «piedodiet, mums jau ir jūsu katalogi, paldies, man nevajag, paldies, pagaidām nav pieprasījuma». Līdzīgu ainu varēja vērot pie arābu valstu stendiem - patukšs un negribīgas sarunas. Viss galvenokārt aprobežojas ar jautājumiem par drošību un atlaidēm sakarā ar pēdējiem notikumiem. Tā gribētos parādīt saviem klientiem austrumu pasaku, bet ar nožēlu nākas konstatēt, ka ar katru brīdi sarūk neparasto maršrutu skaits. Tagad vēl arī Argentīna... Latvijas tūrisma firmu pārstāvjiem, protams, interesē sarunas un informācija par tālākām zemēm, kuru piedāvājums līdz vietējam tūrisma tirgum nonāk daudz retāk un pieticīgāk. Tāpēc vaiga sviedros strādāju Karību, Indoķīnas un, protams, Āfrikas stendos. Afrikāņi ceļ priekšā diezgan nabadzīgu faktu materiālu, toties papildinātu ar bagātīgu solījumu klāstu. Taču pasaules tūrisma menedžmentā dominē princips - «uzbur iespaidu». Visur melni dzelteni sarkanās krāsas, krāšņi tautastērpi un rotas. Uganda, Svazilenda, Gambija, Kenija, Dienvidāfrikas Republika u.c. Latvieši turp baidās doties, bet tās ir tik neparastas, savdabīgas un citādas - medības, safari, eksotiska daba un cilvēku vienkār- šība.
Visjaukāk tur, kur manis nav
Uzburt iespaidu - ar šādu mērķi uz ikgadējo tūrisma izstādi Londonā pulcējas tās dalībnieki, mēģinot noteikt ceļojumu modi nākamajam gadam Starptautiskā tūrisma izstāde World Travel Market (WTM) Londonā tiek uzskatīta par lielāko un prestižāko ikgadējo pasaules tūrisma biznesa pārstāvju tikšanās vietu, kur pulcējas vairāk nekā pieci tūkstoši firmu - tūrisma operatori, viesnīcu pārstāvji, autobusu un automašīnu firmas, aviosabiedrības u.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

