Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā +12 °C
Skaidrs
Otrdiena, 14. maijs
Elfa, Elvita, Aivita, Krišjānis

Japiņš gatavs apsvērt iespēju vadīt Latvijas Riteņbraukšanas federāciju

Ilggadējais Latvijas riteņbraukšanas menedžeris, sacensību organizators un bijušais Latvijas izlases treneris Igo Japiņš ir gatavs apsvērt iespēju uzņemties Latvijas Riteņbraukšanas federācijas (LRF) vadīšanu, ja vien riteņbraucēju saime viņam šādu iespēju piedāvās.Japiņš uzsvēra, ka viņam darāmā netrūkst arī pašlaik un nav gatavs kādu gāzt no ieņemamā amata, taču, ja piedāvājums būs, būtu gatavs to pieņemt.

"Savā laikā man piedāvāja šo amatu, jo, kad apvienoja federācijas [riteņbraukšanas un BMX], es biju viens no tā iniciatoriem. Taču tad man bija tāda izjūta, ka nav laiks, jo attīstīju kalnu riteņbraukšanu [MTB]. Nevar pildīt to, ko nejūti no iekšienes, taču es neiešu tur gāzt kādu nost, jo darba man tāpat netrūkst," sacīja Japiņš.Bez SEB kalnu riteņbraukšanas maratona seriāla rīkošanas "Igo Japiņa sporta aģentūra", kurā ir labi sastrādājusies komanda, organizē arī Vienības braucienu, Rīgas velonedēļu, arī Latvijas čempionātu. "Ir pietiekami daudz darāmā, taču es redzu, ka varētu izdarīt vairāk un labāk," pārliecināts ir pieredzējušais speciālists.Patlaban Latvijas riteņbraukšanā ir situācija, ka ir samazinājušās dislokācijas vietas, kur notiek riteņbraukšanas attīstība. "Savulaik nāca daudz cilvēku no Liepājas, Ventspils, Smiltenes. Tur sekcijas vai nu ir pamirušas, vai citi ieņēmuši viņu vietas. Tas varētu būt federācijas nenopelns. Rodoties lielajai masveidībai SEB MTB pasākumos, mēs esam spiesti meklēt talantus tur un esam šo to jau tur atraduši. Tas ir labāk nekā nekas. Diemžēl šiem braucējiem nav profesionālas sagatavotības, kas ir iegūstama riteņbraukšanas sekcijās. Ņemot vērā masveidību, jo cilvēki arvien vairāk un vairāk piedalās sacensībās un brauc ar riteņiem, attīstot to tālāk pareizā virzienā, mums būtu kas brauc ļoti augstā līmenī. Katram puikam taču ir ritenis, tikai jārada apstākļi, lai viņi trenētos. Tā popularitāte ir tik augsta, ja vēl labāk menedžētu jaunatnes sacensības, situācija būtu vēl labāka," uzskata Japiņš.Patlaban Latvijā ir divi profesionāli riteņbraucēji - Aleksejs Saramotins un Gatis Smukulis. Japiņš teica, ka nākamajā sezonā viņi būs gatavi lieliem sasniegumiem. "2012. gadā viņi trešo gadu brauks profesionāļu līmenī, būs normāli nobrieduši un varēs riktīgi gāzt. Ir vēl Toms Skujiņš, kurš brauc Latvijas-Francijas komandā un arī ir ļoti talantīgs braucējs. Tad ir "Rietumu banka-Delfin" komanda ar talantīgiem puišiem un "Alpha Baltic/Unitymarathons.com" "Alpha-Baltic" komanda, kurā puiši arī nav slikti ar perspektīvu. Materiāls ir, tikai jāstrādā," Latvijas riteņbraukšanai ir nākotne, viņš atzina.Abas minētās komandas startē par privātajiem līdzekļiem, bet tieši šo komandu braucēji cīnīsies par to, lai Latvija iegūtu ceļazīmes uz olimpiskajām spēlēm Londonā. Šosejas riteņbraukšanā atlase notiks divos līmeņos - daļu sportistu atlasīs pēc "ProTour" reitinga, bet otru daļu pēc nāciju vērtējuma Starptautiskās riteņbraukšanas savienības (UCI) sacensībās. ""ProTour" brauc Smukulis. Teorētiski viņš varētu atlasīties, ja individuālā reitingā būtu augšā, kā pašlaik nav. Kā valsts mēs tur netiekam, jo pat spēcīgā Krievija tur netiek. Otra atlase ir nāciju vērtējums UCI sacensībās pēc punktu sistēmas - pieci labākie riteņbraucēji rangā dod punktu summu, kas valsti ierindo attiecīgā vietā nāciju vērtējumā, pēc kura noteiks olimpisko spēļu kvotu. Mēs varētu pretendēt uz divām līdz trim vietām," pastāstīja Japiņš.Tāpat viņš klāstīja, ka federācijai ir jādara viss, lai riteņbraukšanā arvien vairāk iesaistītu sievietes. "SEB maratonos viņas brauc, bet es domāju profesionāli, jo sievietēm konkurence nav tik liela kā vīriešiem, bet augsne mums ir," Japiņš norādīja uz Ivandas Eidukas piemēru, kura kalnu riteņbraukšanas maratonos nopietni sāka startēt 27 gadu vecumā.Jau ziņots, ka Japiņš aģentūrai BNS norādīja uz netaisnību sistēmā, kādā sporta veidi var pretendēt uz Latvijas Olimpiskās vienības (LOV) finansiālo atbalstu, jo šosejas riteņbraukšanā praktiski nav iespējams tikt LOV pamata jeb A grupā, kas saņem lielāko finansējumu.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Hokejs

Vairāk Hokejs


Basketbols

Vairāk Basketbols


Futbols

Vairāk Futbols


Teniss

Vairāk Teniss


Volejbols

Vairāk Volejbols


Motoru sports

Vairāk Motoru sports


Vieglatlētika

Vairāk Vieglatlētika


Riteņbraukšana

Vairāk Riteņbraukšana


Ziemas sports

Vairāk Ziemas sports


Citi

Vairāk Citi