Laika ziņas
Šodien
Daļēji apmācies

Ar burgeriem ievilināt stadionos

Vācietis Olivers Šlēgls jau ilgāku laiku uzturas Latvijā. Aizvadītajā ziemā viņš pārtrauca savu aģenta darbu un kļuva par biedrības Latvijas Futbola virslīga (LFV) izpilddirektoru. Arī bez jaunā amata viņš aktīvi iesaistījies diskusijās par to, kā palīdzēt Latvijas futbolam attīstīties. Tieši šodien, 13. martā, savu 50. jubileju svinošajam vācietim ir sava vīzija par nepieciešamajiem uzlabojumiem mūsu futbola saimniecībā, tāpēc virslīgas sezonas priekšvakarā aicinājām viņu uz plašāku sarunu.

Fragments no intervijas:

Cik ilgi domājāt, vai pieteikties LFV izpilddirektora amatam?

Man bija labs kontakts ar iepriekš šajā amatā bijušo Emīlu Latkovski, tāpēc man bija nojausma, kas tieši nepieciešams šajā darbā. Es to uzskatīju par interesantu izaicinājumu. Sākumā uz to raudzījos skeptiski – vai ārzemnieks varētu te veiksmīgi strādāt. Kad publiski izziņoja par vakanci, nolēmu pieteikties, pamēģināt. Galu galā redzēju vairāk pozitīvu apsvērumu nekā negatīvu. Es mīlu futbolu, tāpēc biju motivēts. Nospriedu, ka varu kaut ko noderīgu te ieviest.

Kādi ir galvenie uzdevumi, ko vēlaties īstenot?

Darba aprakstā galvenie pīlāri ir līgas mārketings un organizēšana. Mans personīgais mērķis ir padarīt futbolu Latvijā populārāku un profesionālāku mārketinga ziņā. Vēlos uzlabot futbola atspoguļošanu vietējos medijos.

Pēc jūsu stāšanās amatā esat zaudējis jau vienu no līgas sponsoriem. Kā tas notika?

Man jau pašā sākumā bija skaidrs, ka sponsoriem vispirms jāpiedāvā pievilcīgs produkts, nevis otrādi. SMScredit.lv gadījumā tika mainīta mārketinga stratēģija, viņi nolēma vairāk atbalstīt individuālos sportistus. Tas pats notika arī Lietuvā, kur uzņēmums bija augstākās līgas ģenerālsponsors, bet pārtrauca sadarbību.

Kas virslīgai būtu jāizdara, lai piedāvātu sponsoriem ko vilinošu?

Vispirms jāsaprot, ko var piedāvāt jau tagad. Sponsoriem patīk inovatīvi produkti, nevis viens un tas pats. Sponsori sarunās ar mani norādīja, ka novērtē organizācijas iepriekš paveikto, bet vēlētos arī ko jaunu. Es domāju, ka varbūt ceturtā tiesneša dēlītis, kur tiek rādītas spēlētāju maiņas un kompensācijas laika minūtes, varētu būt vēl viena vieta sponsoru reklāmai. Līdz šim tas netika izmantots. Tāpat mums ir Instat statistika par katru spēli. To var izmantot, piemēram, kārtas labākā vārtsarga, pussarga, uzbrucēja noteikšanā. Jauka lieta, ko var izmantot ar sponsoru. Vai mēneša skaistākie vārti – to balvu var nosaukt kāda sponsora vārdā. Daudz mazu sīkumu, kas var būt pievilcīgi. Citās valstīs tas jau strādā. Taču visiem sponsoriem interesē, cik plašu auditoriju šāda reklāma sasniegs.

Cik lielu auditoriju virslīga spēj piedāvāt?

(Nopūšas.) Nav tik viegli atbildēt. Pat televīzijas reitingi nav pietiekami precīzi dati. Latvijā futbols diemžēl nav pirmajā vietā. Latvija ir viena no nedaudzām šādām valstīm Eiropā. Te ir konkurence ar citiem sporta veidiem, kuri citās Eiropas valstīs nespēj sacensties ar futbolu. Lielākajā daļā Eiropas sponsori cīnās savā starpā par iespēju atbalstīt futbola klubus, līgu. Latvijā ir otrādi. Tas ir izaicinājums. Mēģināšu to labot, bet tas nav ātri izdarāms.

Kad Latvijas stadionos tirgos burgerus?

(Gardi smiekli.) Ja man būtu jāatbild McDonald’s vietā, mana atbilde noteikti būtu – jau drīz, lai gan vietā ir jautājums, vai burgeri ir veselīgs ēdiens bērniem, kuri cer kļūt par profesionāliem futbolistiem. McDonald’s ir Mettas sponsors, tā ka varbūt drīz kas tāds notiks.

Kādi vēl "makdonaldi" Latvijā varētu būt?

Eiropā ir pierādījies, ka futbolam ir cieša saikne ar auto industriju. Mašīnu ražotāji labprāt sponsorē futbolu Eiropā. Domāju, arī Latvijā tāda iespēja pastāv, lai gan tiktāl neviens tā īsti nav mēģinājis to izmantot.

Visu interviju lasiet pirmdienas, 13. marta, avīzē Diena!

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

Diena jautā

Vai Kurucs nākamajā sezonā debitēs NBA laukumā?

Kopā nobalsojuši: 29

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Aktuāli

Rodionu Kurucu NBA draftā izraugās Bruklinas Nets(1)

Latvijas basketbolistu Rodionu Kurucu Nacionālās basketbola asociācijas (NBA) draftā otrajā kārtā ar kopējo 40. numuru izraudzījās Bruklinas Nets komanda, kuras mājvietā norisinās jauno spēlētāju izv...

Nets ar Kurucu rēķinās jau nākamās sezonas kontekstā

Nacionālās basketbola asociācijas (NBA) klubs ar Latvijas basketbolistu Rodionu Kurucu rēķinās jau nākamās sezonas kontekstā, portālā Netsdaily.com atklāja komandas ģenerālmenedžeris Šons Markss. Aģ...

Hokejs

Vairāk Hokejs

Basketbols

Vairāk Basketbols

Futbols

Vairāk Futbols

Teniss

Vairāk Teniss

Volejbols

Vairāk Volejbols

Motoru sports

Vairāk Motoru sports

Vieglatlētika

Vairāk Vieglatlētika

Riteņbraukšana

Vairāk Riteņbraukšana

Ziemas sports

Vairāk Ziemas sports

Citi

Vairāk Citi