Tas esot nepieciešams, jo, izvērtējot nodevas neizpildi 2015.gadā, ir secināts, ka daļa autopārvadātāju izvēlās samaksāt salīdzinoši nelielo naudas sodu, nevis apmaksā autoceļu nodevu par valsts galveno autoceļu posmu lietošanu.
Analizējot situāciju autoceļu lietošanas nodevu sfērā, apskata autori arī iesaka izskatīt iespējas tuvināt autoceļu lietošanas nodevas likmes Lietuvas līmenim.
Kā skaidro apskata autori, Latvijā autoceļu lietošanas nodeva jeb eirovinjete attiecas uz kravas automobiļiem virs 12 tonnām un ir atkarīga arī no kravas automobiļa un tā sastāva asu skaita. Lietuvā eirovinjetes piemērošana tiek attiecināta arī uz kravas automobiļiem līdz 3500 kilogramiem jeb N1 kategorijai un autobusiem attiecīgi M2 un M3 kategorijai. Autori arī secina, ka eirovinješu likmes par valsts galveno autoceļu izmantošanu ir augstākas Lietuvā nekā Latvijā, izņemot dienas nodevas likmi kravas automobiļiem ar pilnu masu virs 12 tonnām.
Ieteikts ietvert autoceļu nodevas likumā jaunu autoceļa posmu Tīnūži-Koknese, ko izmanto arī tranzītkravu kustībai, atslogojot autoceļu Rīga-Daugavpils posmā līdz Koknesei.
trupo