Izrāde Līdzjūtība. Ložmetēja stāsts, ar kuru šveiciešu aktrise Ursina Lardi viesojās Homo Novus, atstāj aiz sevis jautājumu – bet kā tad palīdzēt mūsdienu pasaulē, kur pati palīdzēšana ir kļuvusi par biznesa sastāvdaļu?
Deja vienmēr ir mēģinājusi fiziskā veidā izteikt emocijas, kuras mēs nevaram izrunāt. Beļģu horeogrāfs un režisors Alēns Platels ved uz Rīgu izrādi tauberbach
Mūsu pasaulē ir ļoti maz sastopama empātija – iejušanās otrā cilvēkā, līdzjūtība –, apgalvo viens no izcilākajiem mūsdienu vācu aktieriem Ulrihs Matess, kurš nofilmējies Dāvja Sīmaņa filmā Pelnu sanatorija
Mūsu pasaulē ir ļoti maz sastopama empātija – iejušanās otrā cilvēkā, līdzjūtība –, apgalvo viens no izcilākajiem mūsdienu vācu aktieriem Ulrihs Matess, kurš nofilmējies Dāvja Sīmaņa filmā Pelnu sanatorija
Droši vien Alvja Hermaņa Briseles La Monnaie operā iestudētās Jenūfas sakarā vairāk iederētos lapot beļģu presi. Taču režijas teātra veiksmes un klupieni operā ir Eiropas mēroga saruna, un Vācijā tā ir saasinātāka nekā jebkur citur.
Droši vien Alvja Hermaņa Briseles La Monnaie operā
iestudētās Jenūfas sakarā vairāk iederētos lapot beļģu
presi. Taču režijas teātra veiksmes un klupieni operā ir Eiropas
mēroga saruna, un Vācijā tā ir saasinātāka nekā jebkur citur. Pats
pirmais Hermaņa operas iestudējums Eiropā Bernda Aloiza Cimmermaņa
Zaldāti Zalcburgas festivālā vācu presē tika uzņemts
izkāpināti kritiski, inkriminējot režisoram kiču un stāsta
«apbilžošanu».
Šogad 100. dzimšanas dienu svin Igora Stravinska meistardarbs Svētpavasaris, kas jau simt gadus ļauj aizdomāties par to, kā cilvēku samierināt ar dabu un kā dabu samierināt ar cilvēku
Ik rudeni vācu žurnāls Opernwelt aicina piecdesmit operas kritiķus no dažādām valstīm nosaukt pagājušās sezonas mākslinieciskās virsotnes. Šogad augstāko sasniegumu vidū minēti arī vairāku Latvijas mākslinieku darbi.
Ik rudeni vācu žurnāls Opernwelt aicina piecdesmit
operas kritiķus no dažādām valstīm nosaukt pagājušās sezonas
mākslinieciskās virsotnes. Šogad augstāko sasniegumu vidū minēti
arī vairāku Latvijas mākslinieku darbi.
Pasaulslavenais režisors Roberts Vilsons Berlīnē tikko iestudējis Pīteru Penu. Intervija ar amerikāņu avangarda klasiķi Robertu Vilsonu tapusi sadarbībā ar www.arterritory.com
Berlīnes filharmoniķi mūzikas pasaules rangu tabulā ir ar kārtas numuru 1, tas ir vislabākais orķestris starp labākajiem. Kopš šī gada janvārī tā vadītājs sers Saimons Retls ir paziņojis par sava līguma tālāku nepagarināšanu un tas beidzas ar 2018. gadu, karsti tiek diskutēts par Berlīnes filharmoniķu nākamo vadītāju.
Berlīnes filharmoniķi mūzikas pasaules rangu
tabulā ir ar kārtas numuru 1, tas ir vislabākais orķestris starp
labākajiem. Kopš šī gada janvārī tā vadītājs sers Saimons Retls ir
paziņojis par sava līguma tālāku nepagarināšanu un tas beidzas ar
2018. gadu, karsti tiek diskutēts par Berlīnes
filharmoniķu nākamo vadītāju.
Pagājušās nedēļas nogalē Maskavā ar mākslas akciju
00:00 divu dienu garumā režisora Kirila Serebreņņikova
virsvadībā, piedaloties vairāk nekā 60 māksliniekiem, tika atvērts
Gogoļa centrs. Pirmā pirmizrāde Mitjas mīlestība, ar kuru
16. februārī atklās multifunkcionālā centra Mazo zāli, uzticēta
Latvijas režisoram Vladislavam Nastavševam. Viņam piedāvāts veidot
vēl vienu darbu - Bailes saēd dvēseli pēc vācu
kinorežisora Rainera Vernera Fasbindera scenārija.
Septiņdesmito dzimšanas dienu Rīgā dzimušais vācu kinorežisors
Roza fon Praunheims atzīmē sevis cienīgi. Nevis ar apjomīgu
retrospektīvu, atskatoties uz savā mūžā uzņemtajām filmām. Bet ar
septiņdesmit jaunām. Īsfilmām. Viena no tām ir veltīta Latvijas
kinozinātniecei Valentīnai Freimanei. Tie ir cilvēku portreti un
dokumentācijas, kas, apkopotas divdesmit stundu programmā Rozas
pasaule, visu novembri ceļo pa dažādām Vācijas pilsētām, lai
25.
Diskusijas par jauno starptautisko teātra festivālu Foreign
Affairs, kas trīs oktobra nedēļas notika Berlīnē, aizsākās,
pirms svētki vēl bija sākušies. Turklāt impulss sarunai nāca no
pavisam citām valstīm un jau agrāk.
Nē, nevis vienkārši vēstule vēlīnās renesanses un jau klauvējošā
baroka meistaram itāļu komponistam Klaudio Monteverdi, bet
mīlestības vēstule. «A love letter to Monteverdi,» saka
ekstravagantais, par briesmīgo bērnu reiz dēvētais austrāliešu
režisors Berijs Koskijs, raksturojot savu ideju izrādīt agrīnos
operas šedevrus Orfejs, Odiseja atgriešanās
dzimtenē un Popejas kronēšana citu pēc cita veselas
dienas garumā.
Vācu teātra žurnāls Theater heute ikrudens aptaujā,
kurā piedalās četrdesmit divi kritiķi, ir apkopojis aizvadītās
sezonas virsotnes Vācijā, Austrijā un Šveicē.
Režisora Milo Raua Hate Radio – Theatertreffen Berlin uzmanības vērto izrāžu desmitniekā. Visā pasaulē ir atrodami vēstures entuziasti, kuri neaprobežojas ar pētniecību, diskutēšanu un ceļojumiem iztēlē, bet kurus iekšēja nepieciešamība mudina ietērpties citu laikmetu apģērbos un krustot savā starpā zobenus, izspēlējot vēlreiz sen notikušas cīņas un to norisēs mēģinot saglabāt pēc iespējas lielāku autentiskumu.
Visā pasaulē ir atrodami vēstures entuziasti, kuri neaprobežojas
ar pētniecību, diskutēšanu un ceļojumiem iztēlē, bet kurus iekšēja
nepieciešamība mudina ietērpties citu laikmetu apģērbos un krustot
savā starpā zobenus, izspēlējot vēlreiz sen notikušas cīņas un to
norisēs mēģinot saglabāt pēc iespējas lielāku autentiskumu.
Vienā no svarīgākajiem Eiropas teātra forumiem
Theatertreffen Berlin, kurš ik gadu maijā pulcē 10
uzmanības vērtākās izrādes no Vācijas, Austrijas un Šveices un kurā
pirmo reizi piedalījās arī latviešu režisora darbs - Vīnes
Burgteātrī veidotais Alvja Hermaņa Platonovs-, šogad
aizsākās ar diskusiju presē. Pirms vēl svētki vispār bija
sākušies.