Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā +24 °C
Skaidrs
Sestdiena, 18. maijs
Inese, Inesis, Ēriks

Gerhards: diskusija par Flika algas samazināšanu rada negatīvus signālus

Satiksmes ministrs Kaspars Gerhards (TB/LNNK) uzskata, ka aviosabiedrības airBaltic prezidenta Bertolta Flika atalgojums ir adekvāts, bet diskusijas par tās samazināšanu, viņaprāt, rada ļoti negatīvus signālus ne tikai par kompāniju, bet arī par valsti kopumā. 

"Ja saka: "Ziniet, mūsu valstī pierasts maksāt mazas algas lielu kompāniju vadītājiem", jūs domājat, kāds nāks un investēs?" otrdien vakarā intervijā LTV raidījumam 100.pants klāstīja ministrs.

Viņš pauda viedokli, ka šobrīd "šis atalgojums visnotaļ atbilst", ņemot vērā aviosabiedrības darbības rezultātus, turklāt tas ticis noteikts laikā, kad airBaltic pat nebija tik labi panākumi un rezultāti bija daudz pieticīgāki, stāstīja ministrs. Viņaprāt, šajos gados ir sasniegti daudz labāki rezultāti, un, protams, šis atalgojums ir adekvāts, taču ir jāskatās, kas notiek citās kompānijās un citos tirgos. K.Gerhards arī izteicās, ka tas vienmēr var būt diskusijas objekts, taču, viņaprāt, tas nav publisku diskusiju objekts.

Vaicāts, vai B.Fliks varētu brīvprātīgi samazināt atalgojumu, viņš atkārtoti vērsa uzmanību uz to, kāds "tas būs signāls", kā arī uzsvēra aviācijas un transporta nozīmi Latvijas ekonomikā. "Es domāju, ka cilvēks, kas ir aizrauts ar savu darbu, ir gatavs strādāt arī par zemāku atalgojumu, bet tas ir ļoti negatīvs signāls, tas, ja mēs sakām, ka šajā valstī nav pieņemts lielu kompāniju vadītājiem maksāt lielu atalgojumu," uzskata ministrs.

K.Gerhards gan piekrita, ka airBaltic vadītāja atalgojumam jābūt samērojamam ar tādu valsts uzņēmumu kā Latvenergo, Latvijas dzelzceļš vadītāju atalgojumu.

Aizstāvot B.Flika algas apmēru, ministrs norādīja, ka kompānija pēdējā gada laikā parādījusi ļoti labus rezultātus, tā strauji attīstās, ir atzīta pasaulē, tiek atzīmēta kā viens no veiksmes stāstiem Baltijā, bet atsevišķos laikrakstos tiek saukta par Latvijas Nokia. Šis nav uzņēmums, kas strādā Latvijas iekšpusē, kas strādā par valsts budžeta līdzekļiem, šis ir uzņēmums, kas konkurē ne tikai Baltijas reģionā, bet visā Austrumu un Ziemeļeiropā un šobrīd savu darbību pārnes uz tādām tālām valstīm kā Tadžikistāna un Uzbekistāna un nodrošina ļoti nozīmīgus aviācijas transporta sakarus starp daudzām pasaules valstīm, norādīja ministrs. Viņš piebilda, ka airBaltic cīnās par savu vietu un izaugsmi visā pasaulē un konkurē ar citām aviācijas kompānijām, tai skaitā, piesaistot speciālistus, kas spēj vadīt šādu kompāniju. Viņaprāt, šādas kompānijas vadītāja atalgojums jāvērtē, salīdzinot ar atalgojumu līdzīgās kompānijās ar līdzīgiem rezultātiem pasaulē un Eiropā.

Kā vēstīts, premjers Valdis Dombrovskis (JL) šonedēļ ir saņēmis K.Gerharda paskaidrojumu par airBaltic vadītāja B.Flika lielo algu un iespējām to samazināt. Neoficiāla informācija liecina, ka nekādus būtiskus solījumus par B.Flika algu un iespējām to samazināt satiksmes ministrs atbildē premjeram nav sniedzis. No K.Gerharda atbildes tikai izriet, ka Satiksmes ministrija kā airBaltic valsts kapitāldaļu turētāja (52,6% no uzņēmuma) ir sākusi sarunas ar otru lidsabiedrības akcionāru B.Flikam piederošo Baltijas Aviācijas sistēmas par iespējām samazināt atalgojumu un šobrīd gaida tā atbildi.

B.Flika alga par darbu airBaltic pērn bija pāri par 20 000 latu mēnesī uz papīra. Kopā ar dažādām kompensācijām B.Fliks pērn no lidsabiedrības bija guvis gandrīz 300 000 latu ienākumus.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas