Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Skanstes tramvaja līnijas noslogojums varētu būt 700 tūkstoši pasažieru gadā; salīdzinājumam - 6.maršruta tramvajā pārvadāti vairāk nekā 9 miljoni pasažieru

Skanstes tramvaja līnija nebūs noslogotāko topā

Plānotajā Skanstes līnijas tramvaja maršrutā iecerēts pārvadāt aptuveni 700 tūkstošus pasažieru gadā, Eiropas lietu komisijas sēdē, kurā iesaistītās puses diskutēja par Skanstes tramvaja līnijas izveides projektu, norādīja Rīgas domes Satiksmes departamenta direktora pienākumu izpildītājs Emīls Jakrins. Tas nozīmē, ka šī līnija, kas paredz nodrošināt sabiedrisko transportu Rīgas pilsētas vēsturiskā centra apkārtnē, tostarp centra savienojumu ar Skanstes apkaimi, nebūs noslogotāko tramvaju līniju topā, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Piemēram, 6. tramvaja maršrutā pērn pārvadāti vairāk nekā 9,25 miljoni pasažieru, tam seko septītā tramvaja maršruts ar 6,27 miljoniem pasažieru un ceturtais tramvajs, kurš 2016. gadā pārvadājis gandrīz piecus miljonus pasažieru. Tomēr iespējams, ka daļa pasažieru, kas izmanto, piemēram, piektā, sestā vai kāda cita tramvaja maršrutus, pāries uz jaunās Skanstes tramvaja līnijas izmantošanu.

Jau iepriekš pašvaldības SIA Rīgas satiksme un arī Rīgas domei tika pārmests, ka nav pieejama plašāka informācija par pašu projektu, tā attīstību un kāpēc izvēlēts tieši šis maršruts uz Skansti. Eiropas lietu komisijas priekšsēdētāja Lolita Čigāne (Vienotība) uzver, ka sabiedrībai ir jāgūst pilnvērtīga informācija par Skanstes tramvaja līnijas projektu, kurā vēl aizvien ir daudz precizējamu jautājumu par projekta pamatotību un atbilstību pilsētas attīstības stratēģijai.

Rīgas domes Attīstības departamenta pārstāvis Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta pārstāvis Armands Krūze norādīja, ka no 2012. gada pavasara līdz 2013. gada rudenim dažādās darba grupās prezentācijās sabiedrībai tika rādītas nozaru vadlīnijas un sniegta informācija par jaunās stratēģijas izstrādni.

Saņemti vairāk nekā 900 priekšlikumi, no kuriem vairāk nekā 200 iestrādāti projektā. Tāpat komisijas sēdē aktuāls bija jautājums, kāpēc no visiem piedāvātajiem tramvaju projektiem tika atbalstīts tieši Skanstes tramvaju projekts. Krūze skaidroja, ka projekti bija jāvērtē sinerģijā ar citām lietām, ņemot vērā, ka Rīgai ir jākļūst par vienu no Ziemeļeiropas metropolēm. Viņš arī uzsvēra, ka Skanstes tramvaja līnijas izbūve būtu arī kā atbalsts uzņēmējiem, kas investē pilsētas attīstībā, jo pilsēta visu paveikt pati nevar. Līdz ar to, ņemot vērā Eiropas un nozaru ministriju prasības par prioritāri attīstāmajām teritorijām, tika piedāvāta Skanste, kura vienīgā atbildusi visām prasībām.

Pret šādu apgalvojumu gan iebilda Rīgas domes opozīcijas pārstāvji un daļa deputātu, norādot, ka sākotnēji ir jādomā par iedzīvotājiem, nevis par uzņēmējiem, kā arī viņi nebija pārliecināti, vai šādā veidā iespējams piesaistīt investīcijas. 

Visu rakstu lasiet laikraksta Dienas Bizness ceturtdienas, 12.janvāra, numurā!
 

Top komentāri

O.kat
O
Diezgan bezjēdzīgs projekts - lielāko daļu labuma gūs būvētāji, bet iedzīvotājiem būtisku ieguvumu nebūs.
Jābūvē uz Purvciemu!
J
Tramvaja līnija ir Jābūvē uz Purvciemu!
Pa tuneli
P
Imanta-Purvciems sanāktu nepilni 10 kilometri. Tāds maršruts nudien būtu vajadzīgs, ar pagarinājumiem uz lidostu un Pļavniekiem.
Skatīt visus komentārus

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Jauno pienākumu nasta(1)

Ja nacionālā mēroga medijiem jaunā koronavīrusa izraisītā pandēmija galvenokārt iezīmējās ar strauju ienākumu sarukumu un attālinātu strādāšanu, tad reģionālajiem izdevumiem klāt nāca virkne negaidītu...

Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas