Laika ziņas
Šodien
Migla
Piektdiena, 17. maijs
Umberts, Herberts, Dailis
Jaunā pētījumā vērtēs, vai nav jāpalielina aizsargājamās platības dabā, bažas par ierobežojumiem tautsaimniecības attīstībai

Biotopu skaitīšana var bloķēt izaugsmi

Pievienot komentāru

0/1000 zīmes
Edgars
E
"saimniekošanas AProbežojumi"?
Iedzīvotājs
I
Autors kvalitatīvi aug, salīdzinot ar iepriekšējām "naida runas" publikācijām. Tas priecē. Tiesa līdz analītiskai žurnalistikai te vel tāls ceļš ejams, jo jau pašās pirmajās rindkopās tomēr ir iesprucis autora "vecais meistarstiķis" - apgalvojums ar slēdzienu, kas ir pretrunā konstatētā fakta (apgalvojuma) būtībai. ..."Varētu šķist, ka nu jau pietiekami lielā Latvijas daļā prioritāte ir dabas aizsardzība, nevis cilvēka labklājība."... Ir jābūt ļoti "buldozeram" un/vai personiskas traumas skartam, lai apgalvotu, ka dzīvās dabas daudzveidības līdzās pastāvēšana ir pretrunā ar cilvēku labklājību. Ar to arī iespaids par tālāk rakstīto, diemžēl, ir sabojāts. Atliek vien citēt rakstā citēto, ka "Primitīvas pieejas izmatošana biotopu inventarziācijā Latvijā var radīt nopietnus riskus un draudus nākotnē". Lai mums skaidrs prāts un saprašana šos draudus atpazīstot!
bio
b
http://lostworlds.lv/go.php?1139587002
Haha
H
Izaugsmi... ekonomikas izaugsmi - protams. Toties zaļo kabatās gan plānojas izaugsme - 9.5 miljoni Eiro mūs naudas saplūdīs ap 250 "skaitīšanas ekspertu" kabatās. Bet ārstiem? Piedodiet - jums nepietika.
meh
m
LDz nav vienīgais dzelzsceļa pārvadājumu nodrošinātājs - nekas neliedz pašvaldībām apvienoties un ieklāt savas sliedes(vai atļaut kādai citai augošai kompānijai to darīt) lai nodrošinātu dzelzsceļa satiksmi - ne tikai pasažieriem, bet arī kravu satiksmi... ja jau šajā ceļu posmā ir tāda izaugsme, ka jātransportē milzums daudzums ar kravām...
meh
m
"apkārt jābrauc 40 kilometru" Šajā ceļa posmā praktiski nav nekādu apdzīvotu vietu un būtisku resursu, lai ierobežotu kursēšanu turp un atpakaļ tos 40 km. Uz Rīgu var mierīgi aizbraukt pa citiem ceļiem - īpaši ja jābrauc katru dienu un daudz svarīgāk būtu šos ceļus savest kārtībā, lai tos var izmantot par ātrgaitas ceļiem, nevis asfaltēt cauri mežam ejošu ceļu, pa kuru braukt ap 70km/h(?) un kuru izmantos daudz mazāk cilvēku, kā galvenos ceļus. Citur pasaulē mazo ceļu ir daudz mazāk kā Latvijā - praktiski visa satiksme notiek starp lielajām pilsētām un nekāda paralēlā pārvietošanās iespēja(kā tas ir P5 gadījumā) lai tiktu uz lielpilsētu neeksistē-ārzemēs Suntažnieku vienīgā iespēja tikt uz Kangariem būtu caur A6 un tā būtu vieta, kur dzīvotu bagāti pensionāri nost no galvenās satiksmes un dēļ biotopa tā būtu viena no labākajām vietām,kur būtu sacelts ciemats, jo tuvu laukiem etc.Biotopi izaugsmi nevar bloķēt - to var bloķēt tikai aprobežotība un biznesa izaugsmes iespēju nesaskatīšana.
meh->Skaida
m
Vajadzēja mazliet konkrētāk - kas jums ir svarīgāk - nevar saprast - vai autobuss vai ceļš. Pretputekļu līdzeklis droši vien ir kaut kāda ķimikālija(vai nu kalcija hlorīds vai eļļa), kas var iespaidot biotopu. Mežsaimniecībā ir nodarbināts ļoti mazs iedzīvotāju skaits, lai tā radītu kaut kādu iespaidu. Varētu vēl saprast, ja Latvija nekonkurētu laukā tradicionālās meža eksportētāju valstis ar savu neapstrādātā koka eksportu. Šis raksts neko nepasaka par izaugsmi, bet izdarīšu to autora vietā - izejmateriālu eksports NAV PAMATS IZAUGSMEI. Izaugsmi nodrošina produktu eksports, kuru gala vērtība pieaug dēļ ieguldītā darba šo izejmateriālu apstrādē. Koka nozāģēšana un transportēšana ir parasta dabas resursu izzagšana uz pārējo Latvijas iedzīvotāju rēķina. Bez tam biotopi skar ļoti minimālu Latvijas teritoriju, kur praktiski nekādai ietekmei uz ekonomisko darbību nevajadzētu būt.
Skaida
S
Manas un vīra ikdienas dilema: lijis- Kangari bedraini un slapji, mašīna dubļaina, sauss- bīstamamas putekļu sienas, abos gadījumos vēlams mest līkumu caur Mālpili vai Tīnūžiem= + km un + h. Jautājums kā Emīlam - kad tad lai braucu caur Kangariem, kas ir īsākais un ievērojami ātrākais ceļš!? Protams, nav tīkami atminēties solījumus kopš Ērgļu vilciena slēgšanas - būs papildus reizi autobusiem, būs asfalts ... kas no tā ?! Kam, lai tic šobrīd, kam nākotnē?! Bet praktisks jautājums: kāpēc bīstamo Kangaru posmu neapstādā ar pretputekļu līdzekli?! Citur pat pašvaldības to dara, šeit, kur regulāri notiek avārijas sliktā, nolietotā seguma dēļ, nē?! P.S. ceru tuvāko gadu laikā braukt pāri Kangariem pa drošu un sakoptu ceļu!
kaitē karojošais īblisms
k
Piemēram, komentējot biotopus, tiek idiotšovots par bezasfalta ceļiem utt. Uz ceļa, idiotšovmeni, vai tur būtu asfalts vai grants, bet aizsargājami augi neaug!
GM
G
Bieži vien neaiztiekot dabu, tiek kaitēts vēl vairāk. Piemēram, nenoasfaltējot ceļu, ceļa apkārtne ir vairāk degradēta, jo vasara nākas sadzīvot ar putekļiem. Tātad ciešs gan cilvēks, gan daba. Netīrot mežu, tas aizaug, ir pilns ar kritalām un bieži vien arī ar viena veida kaitēkļiem, un unikālais biotops pazūd, bet rodas "unikālie" brikšņi. Tas pats ar pļavām. Ja tās nekopj, tad to pārņem viens agresīvākais augs - latvāņi, suņuburkšķi u.c. Skaitīt jau var biotopus, tas nekaitē. Kaitē "zaļo" aizliegumi un galējības.
un
u
Kārklu cūkas vērtējums ir -1. Es ceru, ka cenzorelis bandītelis vismaz to kaunēsies manipulēt?
  • 1
  • 4
Kārklu cūkai
K
Toties jūsu vaņka-4 bija idejiskais cilvēkmīlis, tāpat kā petjka-1, vai ne, rusnacist?
  • 3
  • 4
sektantam īblim
s
Augi un dzīvnieki, debilais sektant, ir dzīvi. To māca skolas bioloģijas kursā. Tas pirmkārt, debilais sektant. Otrkārt, debilais sektant, ja tu kaut ko dari, tu neko nepielūdz. Ja tu ieskrūvē jaunu spuldzīti izdegušās vietā vai norauj ūdeni, tu debilais sektant taču nepielūdz spuldzīti vai podu sava dieveļa vietā?
  • 3
  • 5
Kārklu vācietis
K
Nogalini pagānus par godu tam Kungam .... Jo pagāns tak nav "tavs tuvākais" ! Un slaktēja uz nebēdu,pat tepat "Māras zemē"....
  • 2
  • 4
Pravietisnejaukais
P
Zaļo "galējības", diemžēl ir tikai laika jautājums. Sākuši it kā nevainīgi,( par ko paši ir svēti pārliecināti), pie galējībām viņi visi nonāk tik un tā. JO UZSTĀDĪJUMS ir ačgārns. Zaļās domāšanas pašā pamatā ir pseido reliģisks pieņēmums, ka Zeme ir dzīva būtne Gaja. Tie cilvēki pēc būtības pielūdz Zemi Dieva vietā. A ko tik neizdarīsi priekš "dieva"? Šie savos uzskatos bieži vien nonāk līdz patiesiem murgiem, tipa - "nogalini sevi izglāb Zemi! (Kill yourself - save the Earth)... .
  • 6
  • 10
Pravietisnejaukais
P
Cilvēki, esiet modri! Augu tiesības tiek stādītas augstāk par cilvēku tiesībām izmantot zemi, ko Dievs ir devis! Svētajos Rakstos ir skaidri norādīts, ka zeme un visa dzīvā radība ir nodota kalpošanā cilvēkam, nevis otrādi. Beigu beigās iznāks, ka ne komunisti, ne nacisti nav nodarījuši tik daudz posta, kā "zaļā domāšana" savās galējās formās.
Pravietisnejaukais > D.S.
P
Miers ar Tevi! Priecājos, ka nepaliec vienaldzīga! Lai Dievs Tevi svētī un pasargā un lai dod atziņas bagātīgi. Allelujā! Āmen!
  • 1
  • 3
debilajam sektantam
d
Redzi, debilais sektant, senaja Mezopotāmijā cilvīši, murgodami par tiesībām bez ierobežojumiem ekspluatēt zemi, sajāja ekosistēmu un tur, kur toreiz zāle auga, tagad ir tuksnesis. Ko nu, debilais sektant?
  • 8
  • 6

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Vēl viens vaibsts televīzijas portretā

Par publisko skandālu saistībā ar Latvijas Televīzijas lēmumu rīkot EP priekšvēlēšanu diskusijas krievu valodā Guntars Gūte sarunājas ar politologu Jāni Ikstenu.

Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas