Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā +12 °C
Skaidrs
Ceturtdiena, 2. maijs
Sigmunds, Zigismunds, Zigmunds

Ļaudis turpina sērot Zolitūdē

Pievienot komentāru

0/1000 zīmes
Einārs Graudiņš
E
Aicinu uzsākt beztermiņa vislatvijas akcijas : " ES NEIEPĒRKOS MAXIMĀ ! " " ES AIZLŪDZU PAR RERE BANKROTU ! "
cūkdelfīns
c
ko tur vairs ko sērot, cilvēkus neatgriezīsi tik un tā. tagad jācīnās lai sodītu visus iesaistītos, nevis tikai maximas apsargus, vai būvuzraugu, vai tam līdzīgus sīkos gariņus.
Jukums
J
Veikala tuvumā čakli turpina rosīties brīvprātīgie jaunieši, kuri gatavo un klātesošajiem dala siltu tēju un uzkodas, ko sagādājuši līdzcilvēki ................................................ Varbūt pati Maxima arī varēja parūpēties par šo?
Kur?
K
Kur palika tie 7 neatrastie.kurus gaida?
..............
.
, bet sistēma un tās pārstāvji, kuras dēļ visi šie līķi, tuvinieku traģēdijas un invalīdi, turpina pļūtīt šķidru un turpinās mūžam treknēt nomocītajai tautai uz kakla.. Ķuzis: izmeklēšana ātra un efektīga-nav pat vainīgo, kur nu vel arestēto,.....un tālākais bezgala blā-blā-blā
Ivars K
I
Tā kā esmu sertificēts būvinženieris ar augstāko izglītību un 10 gadu pieredzi būvniecības jomā, esmu piedalījies ap 100 būvobjektos Rīgā un tās rajonā, es arī vairs nespēju mierīgi noskatīties, kas notika Zolitūdē, tad labprāt padalīšos ar savu viedokli par šīs nelaimes izcelsmi. Man kā būvniekam, kurš ir strādājis gan „treknajos gados”, gan tagad, šajā lauciņā nez kāpēc neizbrīna šis skumjais Zolitūdes gadījums. Man kā cilvēkam, Latvijas iedzīvotājam un saprātīgai būtnei ir, protams, neizsakāmas skumjas par šo notikumu. Bet kā pieredzējušam būvniekam ir nedaudz izbrīns caur naidu par to, ka tik ilgi bija jāgaida, lai kāds atkal sāktu pievērst uzmanību būvniecības procesiem, atbildībām un attieksmei pret kvalitāti. Skaidrs ir viens, ka šīs cilvēku dzīvības izmainīs attieksmi pret būvniecības procesiem Latvijā, un, ja tagad tie nemainīsies, tad dzīvojam mēs muļķu valstī, kur staigājam pa grābekļu lauku, krītam, ceļamies un atkal krītam, un uztveram to kā normu. Lasot rakstus un komentārus, ko publicē plašsaziņas līdzekļi, šķiet, ka - nelaime ir notikusi, cilvēku vairs nav, bet vainīgie nepiesakās un domāju, ka arī nepieteiksies. Jo visi kā kranči ir ierāvuši astes un skaidroties sūta tikai preses sekretārus. Bet atbildība būs kādam jāuzņemas. Versijas var būt dažādas – projektēšanas kļūdas, būvniecības kļūdas, nepareiza ekspluatācija u.t.t., un skaidrs ir viens, ka tas nebija force majeure un ka ir jābūt vainīgajam. Pats personīgi esmu redzējis neskaitāmas nopietnas būvniecības kļūdas, kuras tiek iebūvētas ēkās. Pieļauju, ka šeit arī ir būvniecības kļūda, kuru, iespējams, ir pieļāvis kāds būvuzņēmējs. Latvija ir viena no tām retajām valstīm, kur galvenajam būvuzņēmējam faktiski nav neviena būvstrādnieka, bet visus darbus veic apakšuzņēmēju firmiņas, no kurām tiek izspiesta pēdējā sula. Tiek izdarīts milzīgs spiediens, kas liek mazajiem būvniekiem strādāt pelēkajā ekonomikā un pieļaut kļūdas, par kurām lielākoties ir arī informēts galvenais būvuzņēmējs, bet viņi paši uz to piever acis. Varu uzskaitīt tikai dažas no neskaitāmi daudzām kļūdām būvniecības procesos tepat Latvijā, kuras ir uzskaitāmas par nopietniem pārkāpumiem un neatbilst Latvijas Būvnormatīviem, un par visām ir bijuši informēti galvenie būvnieki: 1) Rīgā jaunajā projektā (neminēšu - kurā), tiek izbūvētas nesošās dubult-T metāla sijas autostāvvietā, un vēlāk tiek konstatēts, ka ir kļūda projektā un nav aprēķināts augstums inženiertīkliem (elektrības vadiem, ūdens caurulēm u.t.t). Ja zem sijām vēl iebūvēs inženiertīklus, tad griesti būs par zemu un nebūs iespējams ēku nodot ekspluatācijā. Lai novērstu nenodošanu ekspluatācijā, nesošajās dubult-T tērauda sijās tiek izgriezti 10x10cm caurumi, lai elektriķis varētu izlaist savus vadus un santehniķis caurules. Bet neviens nepievērš vērību tam, ka tās ir konstrukcijas, kuras atrodas apakšzemes autostāvietā un tur visu ēku virs tās. Ja tiek uzstādītas metāla sijas, tad iepriekš tiek aprēķinātas slodzes, kas tām ir jānes kā viendabīgām (izotropām) un tajās ir iekšējie-elastības spēki, kas savstarpēji mijiedarbojas. Beigās – vadi tika izvilkti, caurules saliktas un viss aizšūts ar reģipsi, un griestu augstums atbilda projektam. Un neviens pat aci nepamirkšķināja uz to, ka galvenās nesošās konstrukcijas, kuras tur visu ēku, ir tikušas bojātas – atbildīgais būvuzņēmējs noteica, ko lai citu dara, mums citādi nepieņems ekspluatācijā. 2) Arī jaunais projekts Rīgā – tiek izmūrēti logi, uzstādītas pārsedzes un ēkai uzlikts jumts, bet, kad jāsāk montēt logi, arhitekts konstatē, ka logi nav izmūrēti pareizajā izmērā. Nu ko darīt? Ņem, izzāģē platākas logu ailas uz katru pusi, bet pārsedzi nenomaina. Atstāj nesošo pārsedzi, kura balstās tikai 7cm uz katru pusi uz mūra daļas. Pēc tam uztaisa apdari, un it kā nekas nebūtu bijis. Tiek pasniegts, ka kļūdījās mūrnieks, bet galvenie būvnieki, kuriem jāuzrauga procesus, savas kļūdas neatdzīst. Labāk ātri noslēpt un par to aizmirst, jo mums taču ir līguma saistības un termiņi, kuri jāievēro. Pārsedzes tā arī tika iebūvētas ar nepietiekošu balstu un segto darbu akti parakstīti it kā viss būtu pēc projekta. 3) Cits jaunais projekts Rīgā – pirmajā stāvā tiek iemontēta liela vitrīna. Pēc laika tiek konstatēts, ka ir bijušas izmaiņas projektā un neviens to nav pamanījis. Lai izgatavotu jaunu vitrīnu, ir atkal jāgaida 3 nedēļas, bet darbu nodošanas termiņi deg. Neko darīt! Tā kā vitrīnai pa vidu ir sadalošais statnis, tad pus vitrīnu aizšuj ar OSB loksnēm no abām pusēm, no ārpuses pielīmē vati un uztaisa apmetumu, bet no iekšas pie OSB loksnes pieskrūvē reģipša karkasu un reģipsi. Un nekas nav redzams, bet tas, ka neatbilst nevienam Latvijas Būvnormatīvam, tas jau nevienam neinteresē, jo ir termiņi! Tagad cilvēki ir nopirkuši šīs telpas un nemaz nezina, ka viņiem ārsiena nemaz neeksistē, bet tur ir apslēpta vitrīna. 4) Ofisa ēka Pierīgā – jumta nesošās konstrukcijas ir izbūvētas no tērauda konstrukcijām, uz kurām balstās ranilla gofrētās loksnes. Uz jumta tiek uzcelts čillers (gaisa vai ūdens saldētājmašīna, kas ļauj gan dzesēt, gan uzsildīt siltumnesēju, masa 2 tonnas), kur tam konstruktors ir aprēķinājis vietu. Uzstāda čilleru, bet: „Ak vai!”, jumta sijas ieliecas un kustas, ja piedur pirkstu čilleram. Un, kā izrādās, konstruktors ir ne tikai kļūdījies metāla konstrukciju izvēlē, bet arī tajā, ka, lai čillers varētu darboties, ir nepieciešams tajā ieliet vēl 800 litrus antifrīzu. Antifrīzu liet vairs neviens neuzdrošinājās. Darbi apturēti netika, bet nedēļas laikā tika pastiprinātas sijas ar tā paša konstruktora piedāvājumu. Es tikai nesaprotu, kā šis konstruktors var būt sertificēts, ja pieļauj tik milzīgas kļūdas. 5) Alfas daudzstāvu autostāvvieta – cik esmu novērojis, vismaz gadu visi nesošie rīģeļi (dzelzsbetona sijas) ir saplaisājuši, kas nozīmē, ka nespēj izturēt slodzi. Nepaskatījos tik smalki, vai plaisas ir no cirpes vai lieces, bet fakts kā tāds ir. Bija tur izvietoti metāla stieņi, ar kuru palīdzību kāds, iespējams, veica deformāciju novērojumus. Daļa no šiem deformāciju distanceriem bija nepareizi uzstādīti, daļā paši nokrituši, daļa nolauzti. Distanceri stāvēja kādu pus gadu. Un, kad biju tur pēdējo reizi, nevienu distanceri vairs nemanīju (varbūt nebiju vērīgs), bet plaisu vietas, iespējams, bija vienkārši aizkrāsotas, lai nekrīt acīs. Ja dzelzsbetonā parādās plaisas pēc daudziem gadiem, tad ir skaidrs, ka konstrukcijas ir nogurušas. Un es personīgi kā būvinženieris Alfas trakajās dienās auto nenovietotu pārpildītā daudzstāvu autostāvvietā, pirms nav veikta ekspertīze un publiski paziņots par sabiedriskās būves drošību vai pastiprināšanu. Varu uzskaitīt neskaitāmas kļūdas būvniecības procesos, un galvenais, ka lielā daļā no šīm kļūdām ģenerāluzņēmēji ir bijuši no Top 10 būvfirmām Latvijā, un viss ir noticis ar viņu ziņu un akceptu. Tā pati dokumentācija, ar ko aizbildinās visi būvnieki, ir tikai formāla, parasti būvdarbu žurnāls tiek rakstīts, kā katram ienāk prātā un kas ienāk prātā, jo neviens to nepārbauda, segto darbu aktus nozīmīgajām konstrukcijām prasa tikai pirms izpildes (formas 2) parakstīšanas vai pirms objekta nodošanas ekspluatācijā. Tikai tad visi sēž un gatavo segto darbu aktus un meklē arhitektus, autoruzraugus un būvuzraugus, lai tie paraksta. Tikšanās bieži notiek vai nu mašīnās, benzīntankos vai būvobjekta vagoniņā, bet ne objektā, kur būtu jāpārbauda pareiza, projektam atbilstoša un konstruktīvi noturīga konstrukciju iestrāde! Saliek parakstus, būvnieks uzsauc būvuzraugam konjaku, un visi priecīgi strādā tālāk. Un tā notiek faktiski visos būvobjektos. Un es pats šajā visā esmu no malas noskatījies, jo, ja vēlos strādāt šajā jomā, tad man ir jāklusē, jo esmu jau saņēmis aizrādījumus no vadošajām būvfirmām, ja sūdzēšos par kaut ko, tad Latvijā vairs objektos nestrādāšu, jo tā ir norma. Nekur nerakstīta, bet visiem pieņemta un saprotama norma. Pat materiālu piegādātāji mēdz piegādāt būvmateriālus, kuriem nav atbilstības deklarācija, un, ja es saku, ka nevaru pieņemt būvmateriālus, kuri nav sertificēti Eiropas savienībā un neatbilst Eiropas regulām, tad atbilde ir, ka viņi tūlīt paši uztaisīšot, jo neviens jau tos sertifikātu numurus nepārbauda. Ieraksta, ka atbilst tam, šitam, un sertifikāts un atbilstības deklarācija gatava. Lasot rakstu par to, ko ir teicis Maximas būvuzraugs, ka dobie dzelzsbetona paneļi esot pārbaudīti pirms montāžas, man iekšā parādās smīns ar naidu. Protams, ka pirms nodošanas ekspluatācijā vai arī tagad ir jau uztaisīts pārbaudes akts, bet, ka tas tika izdarīts pirms montāžas, es ļoti šaubos, jo zinu, kā un kad notiek dokumentācijas sagatavošana, bet iespējams, ka kļūdos. Esmu vairāk kā pārliecināts, ka arhitektu birojs kopā ar konstruktoriem jau desmit reizes šo divu nakšu laikā ir pārrēķinājis visas slodzes un tagad meklē, uz ko novelt šo nelaimi (tiek pacelti visi dokumenti un meklētas sīkākās nepilnības, sīkākais akts vai pārbaude, kura nav atbilstoša, lai tikai viens uz otru varētu šo nelaimi novelt). Un beigās vainīgs būs nabaga apakšuzņēmēju būvdarbu vadītājs, kurš steigā, spiedienā no vadības, darbu noslogojumā vai cita nospiedoša iemesla pēc nebūs sastādījis vienu papīrīti, pārbaudes aktu vai uzlicis parakstu, kur vajadzēja vai nevajadzēja. Cilvēku dzīvību vairs nav, bet būs vainīgais, ko nopelt, vainīgais, kuru pataisīs par vainīgo, un pūlis gavilēs. Varētu rakstīt un rakstīt par šo tēmu, bet zinu, ka mani vārdi pūš pret vēju. Un tie ir tikai mani novērojumi, un nevienu ekspertīzi par rakstā minēto neesmu veicis. Pārpublicēts no Facebook
  • 4
  • 0
Fakss
F
JAu tagad tiek darīts viss, lai sleptu pierādījumus! Viss tiks nojaukts un pierādījumi vējā - paldies vēl vienai resnai govij Godmanei un viņas ministram - noziedzniekiem!
  • 3
  • 0
Fakss
F
Ķuzis jau tagādina ASV invalīdu, kurš drīz būs pārvietojams tikai ratiņkrēslā, jo drīz nevarēs paiet savas masas dēļ. Vai tāds invalīds var būt Policijas p-ieks??? Neliešu piesedzējs...nekas vairāk... Arī iepriekšejais Policijas šefs- tik pat resns... bet zīmējas vēl TV. Rāda savu lepno māju. Par kādiem līdzekļiem viņš to ir izremontējis un uzcēlis? Vai parpolicista aldziņu??? Vai citiem ienākumiem...
  • 3
  • 0
bumers
b
Pats pirmais - uzlikt arestu būvniecības un arhitektu firmu naudai un īpašumiem, lai nebūtu kā ar Metalurga noziedzīgo lietu - akcionāri kā žurkas sāka dāvināt īpašumus saviem radiem. Tātad šādi ir jāsāk, Un tad tikai izmeklēšana! Būvfirmai un arhitektu firmai obligāti jāsamaksā ģimenēm par katru nogalināto 1 miljons latu un ne santīmu mazāk. Un tas protams ir sīkums salīdzinot ar cilvēku dzīvībām !!! Šo firmu bizness ir miljonu bizness - tātad arī rēķināsim attiecīgi ar miljoniem , nevis ar cilvēku vidējo darba algu!!! Ja tas nenotiks - tad vainīgajiem japiespriež mūža ieslodzījums. Lat tad izvēlas kas viņiem lābāk ! Jo šī ir noziedzība, augstākā mēra cilvēku slepkavība savtīgos nolūkos, kur klāt ir arī neprofesionalitāte. Šeit attaisnojuma nav nekāda. Ja taisi biznesu , tad arī atbildi pēc pilnas programmas par visu! Ja negrib atbildēt, tad tie ir vēl augstāka mēra noziedznieki - tad atliek tikai 1 miljona par katru bojā gājušo viņu ģimenēm un pašiem noziedzniekiem nāves sods! Tad , ja viņiem dzīvība ir vērtējama zemāk par naudu! Valstij arī jādod visas kompensācijas - tas ir vēl papildus, jo arī valsts ierēdņiem ir sava , kaut neliela, bet vainas daļa. Korumpētība mūsu valstī valda visaugstākā mērā. Un "re re" firmas īpašnieki līdz šim ir ar korupcijas paņēmieniem dabūjuši visus lielākos pasūtījumus Latvijā, un tie ir n-to miljonu pasūtījumi! Tagad, kad dirsas deg tiem re re sūduvēderiem ar nemazgātajiem zobiem būtu jamaksā vismaz 1 miljons par katru nogalināto. Jo tā ir tieši nogalināšana! Ja auto uzskrien cilvēkam virsū uz gājēju pārejas un nogalina - tā ir nogalināšana un par to ir cietums un pilna atbildība, bet ŠEIT NAV VIENS CILVĒKS !!! pirms 14 minutēm, 2013.11.24 10:36 +0 -0 bumers Un ja gadījumā noziedzniekus aizstāvēs kādi korumpēti tiesneši, prokurori, vai valsts ierēdņi un nepiespriedīs noziedzniekiem , būvfirmai un arhitektu birojam izmaksāt par katru nogalināto un veselību zaudējušo tuviniekiem 1 miljonu latu un ne santīmu mazāk, tad cilvēki pārsūdziet tiesu Eiropas cilvēktiesību tiesā. Jo mūsu valstī trekno vēderu un maitasputnu ir pārāk daudz - es gandrīz vai garantēju ka šie noziedznieki, kuri naudu noteikti vērtē daudz augstāk par cilvēku dzīvībām centīsies samaksāt grašus! Pajautājiet viņiem: Par šādu liela mēroga slepkavību ir jāpiespriež mūža ieslodzījums labākajā gadījumā priekš noziedzniekiem, sliktākajā priekš viņiem nāves sods. Tad pajautājiet viņiem cik viņi maksātu par savu smirdīgo dvēseli, lai nesaņemtu nāves sodu, vai mūža ieslodzījumu? Tad Jūs cilvēki redzētu, mans teiktais apstiprinātos par 200%. Es varu apgalvot, ka viņi raudās par to, ka viņiem būs jāsamaksā kompensācijā tāda nauda, bet neraudās par tiem cilvēkiem , kurus viņi ir nogalinājuši savas mantrausības, neprofesionalitātes un neieinteresētības domāt dēļ. Kaut arī viņiem paliktu pāri daudz vairāk miljonu, nekā ir jāsamaksā cilvēkiem! Izdariet to un redzēsiet !!! Bet Jūs cilvēki panāksiet savu - jo šī ir ļoti liela mēroga noziedzība pret cilvēka dzīvību,kā tādu!
Freezing Tenant
F
Zolitūdē sēro, bet Dzirnavu ielā 113A namīpašnieks Valdis Lauskis turpina savas izklaides izdzīvojušajiem īrniekiem atslēdzot ūdeni. Līgumi, likumi un Īres valdes sastādītais administratīvā pārkāpuma protokols viņam ir pie d... Viņam vajag tukšus dzīvokļus, ko pārdot TUA tīkotājiem.
UZMANĪBU!!!
U
Steidzami jāaptur DEMONTĀŽA! Ir Jānostiprina būves patreizējās KONSTRUKCIJAS! Tas nozīmē, ka slēpj visas pēdas. Būvvalde pirmdien izsludinās konkursu par Traģēdijas iemeslu izpēti. Ja esat sākuši būves demontāžu, vai Getliņos meklēsiet pierādījumus būvkonstrukciju kvalitātes pārbaudei un tur veiksiet būvdarbu kvalitātes izpēti? Tas nozīmē, ka Iekšlietu Kozlovskis un Godmane jau šodien jāapcietina, lai viņi nevar iznīcināt "traģēdijas lietiskos pierādījumus". Ar to viņi uzņēmušies pilnu atbildību, par traģēdijas iemeslu slēpšanu. Jau tāds paziņojums vien ir krimināli sodāms, ja vēl pat ne pilnībā atrasti un identificēti visi cietušie. Saprotu, ka rīt no rīta Jautājuma risinājumu jāmeklē Eiropas Civēktiesību Tiesā un ANO. Redzam, bez tā Latvijas Valsts Kriminalitāti neapturēsim!
bet
b
īstos mierinājuma vārdus teica nevis psihoterapeiti, bet Jānis Sproģis - bīskaps šodienas dievkalpojumā Doma baznīcā! "Jēzus raudāja".... - īsākais pants evaņģēlijos.. Dievs raud ar mums, par mums un mūsos....
  • 1
  • 1
domāsim plašāk
d
!Patiešām lieliski, ka ir vēl DAŽI Latvijā, kas spēj UZUPURĒTIES citu labā! Slava glābējiem Zolitūdes traģēdijā! Taču kopējā aina ir pesimistiska! Kopš rietumu sabiedrībā masveidā atteikusies no kristietības, krītas gan demogrāfiskie rādītāji, gan morāle, gan arī ekonomika.. Arī Latvijā, kamēr valdības gadu mijā bluķus velk ap Ministru kabinetu - kļūst arvien sliktāk.. un Zolitūdes traģēdija ir tikai kopējās tendences sekas Vai pienācis laiks kolektīvai grēku nožēlai un to izpirkšanai? Atmodas laikā lūzums sākas ar kādu filmu - kura beidzās ar tekstu - "priekš kam vajadzīgs ceļš, ja tas neved uz Dievnamu"? To vajadzētu uzprasīt mums pašiem sev.. kurp ved mūsu un mūsu valsts ceļš..? (cits domā - uz banku, cits deklarē, ka uz ES, cits grib uz austrumiem, cits uz rietumiem, cits vēlas atgriezties 1500 gadu vecā pagātnē, cits dodas pie dziednieka, vai zīlnieka, vai bēg uz Indiju, vai darbā uz Īriju... - kā tai pasakā par eņģeļi: - pašam būtiskākajam cilvēki paiet garām.. Dieva mīlestībai )
  • 1
  • 0

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Stājas spēkā vilcienu kustības pavasara grafiks

Šodien stājas spēkā vilcienu kustības pavasara grafiks, paredzot papildu reisus Tukuma, Skultes un Aizkraukles dzelzceļa līnijās, informēja AS Pasažieru vilciens (PV) pārstāvji.

Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas