Laika ziņas
Šodien
Skaidrs

Pētījums: Iedzīvotāji ir apmierināti ar veselības aprūpes pakalpojumiem, bet ne sistēmu kopumā

Latvijas iedzīvotāji ir apmierināti ar veselības aprūpes pakalpojumiem, bet ne ar sistēmu kopumā, secināts pētījumā par pacientu apmierinātību ar veselības aprūpes pakalpojumu kvalitāti Latvijā.

Piemēram, kopējā apmierinātības indeksā, kur zemākais novērtējums ir nulle, bet augstākais - desmit, Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta pakalpojums saņēmis 8,21 punktu, speciālistu sniegtie pakalpojumi - 7,97 punktus, ģimenes ārsta pakalpojumi - 7,67 punktus, tikmēr kopējais valsts veselības aprūpes sistēmas sniegto pakalpojumu vērtējums ir tikai 5,16 punkti, kas nav konkrētu izmantotu pakalpojumu vērtējumu summa.

Pētnieki norāda, ka zemāks vispārējais valsts apmaksāto veselības aprūpes pakalpojumu vērtējums saistīts ar cita veida vērtējumu ietekmējošiem apsvērumiem. Pētījuma autori pieļauj, ka daļa no apsvērumiem, iespējams, palikusi aiz šī pētījuma robežām un nav saistīta ar veselības aprūpi, bet gan tās medijos veidoto tēlu, attieksmi pret valsti un politiku.

Pēc pētījumā paustā, jauniešiem ir zemāka apmierinātība ar pakalpojumiem ārpus ģimenes ārsta prakses un kopumā sliktākas zināšanas par veselības aprūpes sistēmu un savām tiesībām. Tas, pēc pētnieku domām, norāda uz nepietiekamu ar veselību saistītu zināšanu iekļaušanu izglītības procesā.

Pētnieki uzsver, ka zināšanas par veselības aprūpi sniedzamas caur trim kanāliem - izglītības sistēmu, pacientu tiesību ombudu un ģimenes ārstu praksēm, kur jaunieši ir vislabāk integrēti.

Pētījuma tapšanas laikā tika aptaujāti 3040 respondenti, kuri atbildēja uz detalizētiem jautājumiem savās dzīvesvietās. Aptaujas tika veiktas pērn no augusta līdz oktobrim.

Kā ziņots, pēc NVD pasūtījuma pētnieku grupa noskaidrojusi Latvijas iedzīvotāju, kuri pēdējā gada laikā Latvijā saņēmuši valsts apmaksātus veselības aprūpes pakalpojumus, viedokli par sniegto pakalpojumu kvalitāti. Piemēram, pētījumā secināts, ka pacienti visaugstāk vērtē Neatliekamā medicīniskā palīdzības dienesta mediķu un ārstu speciālistu sniegtos veselības aprūpes pakalpojumus. Tāpat augsts vērtējums ir arī ģimenes ārstu darbam.

Vienlaikus arī secināts par nepieciešamajiem uzlabojumiem, piemēram, plašāku informācijas pieejamību par veselības aprūpes pakalpojumiem un pacientu tiesībām.

Top komentāri

Jābūts Stulbiņš
J
Meli, meli, meli, meli, meli, meli.......................
Tereza Mendoza
T
Apgalvojums ir idiotisks: sistēma ir elementu kopums; ja apmierina elementi (pakalpojumi), tad arī pret sistēmu nevar būt iebildumu loģiski domājošiem cilvēkiem. Kur gan ir auguši un izglītojušies tādi idiotiski prāti?
Skatīt visus komentārus

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

Diena jautā

Burova kļūšanu par Rīgas mēru vērtēju

Kopā nobalsojuši: 185

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Ērtākais krēsls Rīgas domē(14)

Pēc divus mēnešus ilgušām Rīgas domes (RD) deputātu sarunām un centieniem aizkulišu sarunās panākt kādus kompromisus pirmdien galvaspilsētā notika mēra vēlēšanas. Par to kļuva līdzšinējais mēra p...

Pamazām dodamies e-rēķinu virzienā(11)

Nākamgad publiskajos iepirkumos plānots pāriet uz elektronisku rēķinu apriti, sarunā ar Guntaru Gūti pauž Latvijas Informācijas komunikāciju tehnoloģiju asociācijas (LIKTA) prezidente Signe Bāliņa.

Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas