Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā +14 °C
Skaidrs
Ceturtdiena, 16. maijs
Edijs, Edvīns

Rīdziniekiem viens jaunais trolejbuss izmaksās pusmiljonu eiro dārgāk, nekā slovākiem

Rīgas Satiksmē ir noslēdzies konkurss par 125 jaunu trolejbusu iegādi. Konkursa uzvarētājs ir arī vienīgais pretendents  - čehu uzņēmums Škoda Electric. Kopējā iepirkuma summa ir 131,8 miljoni eiro, kas nozīmē, ka viens trolejbuss rīdziniekiem izmaksās 800 000 eiro. Šā gada janvārī Škodas ražotos trolejbusus iegādājās Slovākija, un tur viena trolejbusa izmaksas bija 300 000 eiro.

Kā portālam Diena.lv pastāstīja Rīgas Satiksmes pārstāvis Viktors Zaķis, cenu atšķirības veido atšķirīgas tehniskās specifikācijas. "Rīga iegādājās 18 metrus garos trolejbusus, mums bija sīka tehniskā specifikācija, kādiem šiem trolejbusiem bija jāatbilst. Kāda specifikācija bija slovākiem, mēs nezinām, un bez šīs informācijas mehāniski salīdzināt cenas nav iespējams. Rīgas gadījumā augsto cenu nosaka tas, ka visi trolejbusi ir 18 metrus gari, kas visiem ražotājiem ir aptuveni par 50% dārgāki nekā 12 metrus garajiem. Tā, piemēram, 12 metrus garie Škodas trolejbusi iepriekšējā iepirkumā 2009.gadā maksāja 490 000 eiro. Šobrīd maksimāli iespējamo iepirkuma cenu trolejbusiem veido trolejbusu bāzes modelis, kā arī papildu aprīkojums, kas paredzēts tehniskajā specifikācijā – visi Rīgas trolejbusi tiks aprīkoti ar dīzeļģeneratoriem, kondicionēšanas iekārtām, pielāgotu sistēmu elektroniskās norēķinu sistēmas vajadzībām, monitoriem, video novērošanu, pasažieru skaitīšanu, apkopei nepieciešamām rezerves daļām 150 000 km nobraukumam, kas ir vairāk nekā 2 gadu nobraukums."  Satiksmes eksperts Tālis Linkaits portālam Diena.lv norādīja, ka Rīgas Satiksmes lielākā problēma ir tā, ka nav veikti racionāli aprēķini, cik trolejbusi vispār būtu vajadzīgi, cik tiem jābūt gariem utt. "Pašlaik Rīgas satiksme rīkojas pēc principa: esošie trolejbusi ir veci, tie ir jāaizstāj ar jauniem. Taču nav pētījuma, kā racionāli organizēt pasažieru plūsmu. Savulaik Satiksmes ministrija (2009./2010.gadā) veica pētījumu par mobilitāti Rīgā un Pierīgā, kur bija pētīta arī sabiedriskā transporta plūsma Rīgā. Pētījums atklāja, ka ir daudz paralēlu maršrutu, kas savstarpēji pārklājas, īpaši Brīvības ielā, kurus varētu racionalizēt. Es, piemēram, uzskatu, ka jaunie tramvaji ir iepirkti par daudz, tādēļ arī 6.tramvaja maršrutu pagarināja līdz Ausekļa ielai, lai gan tam nav cita racionāla pamatojuma."  T.Linkaits atzina, ka pirms šādu apjomīgu iepirkumu veikšanas Rīgas Satiksmei vajadzētu izanalizēt pasažieru plūsmas esošajos maršrutos, saprast, vai kaut kas nav racionalizējams un tikai tad iegādāties transporta līdzekļus.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas