Laika ziņas
Šodien
Viegls lietus
Rīgā +13 °C
Viegls lietus
Svētdiena, 5. maijs
Ģederts, Ģirts

Rubesa: Vienošanās gadījumā Rail Baltica var saņemt no ES līdz miljardam eiro

Ja Baltijas valstis var panākt nepieciešamās vienošanās saistībā ar Rail Baltica ātrgaitas dzelzceļa projekta īstenošanu, ir ļoti augsta iespējamība, ka projekts tuvākajos gados no Eiropas Savienības varētu saņemt no 800 miljoniem līdz vienam miljardam eiro, šodien Saeimas Eiropas lietu komisijas sēdē sacīja Baltijas valstu kopuzņēmuma RB Rail valdes priekšsēdētājas Baiba Rubesa.

Viņa norādīja, ka, ja Baltijas valstis spēj vienoties par projekta vienu ieviešanas modeli, tad attiecīgo summu ir iespējams saņemt līdz 2020.gadam. Lai saņemtu šo naudu, projekta partneriem arī jāveic atsevišķas specifiskas aktivitātes.

"Šī nauda ir tā, kas ir uz spēles" nesaskaņu dēļ starp Baltijas valstīm, sacīja Rubesa. Kopā būs nepieciešami četri miljardi eiro Rail Baltica īstenošanai, skaidroja RB Rail valdes priekšsēdētāja.

Eiropas Komisijas Latvijas pārstāvniecības vadītāja Inna Šteinbuka norādīja, ka vēl vairāk līdzekļu varētu būt pieejami Eiropas Savienības plānošanas periodā. Līdz ar to viņa cer, ka projekta īstenošana turpināsies un domstarpību dēļ netiks zaudēta iespēja saņemt šos līdzekļus.

Kā ziņots, šodien komisijas sēdē tika diskutēts par Rail Baltica ātrgaitas dzelzceļa projekta norisi, tādējādi demonstrējot Saeimas atbalstu projekta īstenošanai, aģentūru LETA informēja parlamenta preses dienestā.

Kā iepriekš norādīja komisijas priekšsēdētāja Lolita Čigāne, deputātus bažīgus darījuši notikumi, kas met ēnu pār projekta virzību, precīzāk, neskaidrība par valdes priekšsēdētājas Rubesas turpmāko darbību kopuzņēmumā RB Rail, jo akcionāru sapulcē Lietuvas un Igaunijas akcionāri balsojuši par viņas atstādināšanu no amata.

Viņasprāt, sekmīgai projekta realizācijai svarīgi tuvākajā laikā rast risinājumu domstarpībām un līdz marta beigām starp Baltijas valstīm panākt vienošanos par RB Rail turpmāko vadību.

Top komentāri

Margarēta
M
Var saņemt, BET var arī nesaņemt, jo ES finanšu līdzekļu apmērs pēc Lielbritānijas izstāšanās nav skaidrs, un vienošanās par daudzgadu finanšu shēmu pēc 2020. gadam nav panākta. Tāpat nevajadzētu klusēt, kādam jābūt Latvijas puses līdzfinansējumam. Un no kādiem līdzekļiem paredzēts to ņemt laikā, kad sabiedriskā transporta maršruti pasažieru trūkuma dēļ tiek slēgti pat galvaspilsētā, kur nu vēl lauku reģionos.
Maragrēta
M
Atkal redzam to pašu domāšanu: savācam Eiropas piķi, sadalām savējiem, gan jau kaut ko uzmuļļāsim. Rezultāti ir uz katra stūra, redzamākais no tiem e-veselība. Kam tad jūs to miljardu ar vismaz pusmiljdardu Latvijas līdzfinansējuma līdz tam 20. gadam taisāties izlietot? Papīriem un reklāmas kampaņām + dažiem kilometriem sliežu kaut kur? Tak ir skaidrs, ka tādu dzelzceļu nav iespējams uzbūvēt gada laikā. No kādiem līdzekļiem būvniekiem tiks maksāts pēc tā 20. gada, ja ES finansējums tomēr apsīks?
Skatīt visus komentārus

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas