Laika ziņas
Šodien
Daļēji apmācies
Rīgā +4 °C
Daļēji apmācies
Pirmdiena, 30. marts
Nanija, Ilgmārs

Skaidrāk iezīmēs populāro elekrisko skrejriteņu lomu ceļu satiksmē

Palielinoties elektrisko skrejriteņu popularitātei, nepieciešamas izmaiņas arī ceļu satiksmes noteikumos, lai iezīmētu elektrisko skrejriteņu lomu ceļu satiksmē. Šādam apgalvojumam piekrīt nozares uzņēmumi- Bolt Latvia un Fiqsy , kā arī Ceļu satiksmes drošības padomes domnīca (CSDP), kas apkopo lietotāju un ekspertu viedokļus pirms tiek izstrādāti jaunie noteikumi, kuri varētu stāties spēkā nākamā gada pavasarī.

Palielinoties elektrisko skrejriteņu skaitam, pieaug arī riski satiksmes drošībai, tostarp gājējiem, tādēļ būtiski ieviest regulējumu, kas vērsts uz kopējo satiksmes drošības uzlabošanu un iespēju efektīvi izmantot jaunus mobilitātes risinājumus, par regulējumu ieviešanu informē CSDP.

Nepieciešamību pēc regulējuma šajā nozarē akcentē paši uzņēmumi, kas iznomā patērētājiem skrejriteņus. Uzņēmuma Fiqsy pārstāvis uzsver, ka elektriskie skrejriteņi ir salīdzinoši jauns pārvietošānās līdzeklis un ka klientu un apkārtējās satiksmes drošībai regulējumi ceļa satiksmes noteikumos būtu nepieciešami. ''Tas ļautu izmantot šo tiešām ērto un dabai draudzīgo transporta līdzekli atbildīgi un droši,'' uzskata Fiqsy.

Līdzīgi domā arī Bolt Latvia, kas pozitīvi vērtē potenciālās izmaiņas regulējumā. ''Mēs atbalstām nozares regulāciju, lai jebkuram satiksmes dalībniekam nodrošinātu efektīvu un drošu pārvietošanos, kā arī aktīvi piedalāmies diskusijās, lai ar savu esošo pieredzi palīdzētu to pilnveidot un īstenot. Mūsu mērķis neatkarīgi no jaunu regulējumu ieviešanas ir un būs informēt klientus, lai droši justos gan pats braucējs, gan apkārtējie," akcentē Bolt Latvia pārstāve.

Pieaugot elektrisko skrejriteņu skaitam, likumsakarīgi pieaug arī ceļa satiksmes negadījumu skaits.

Kā informē Valsts policija, tad kopš 2018. gada reģistrēti 56 ceļa satiksmes negadījumi, kuros iesaistīti elektriskie skrejriteņi, 39 gadījumos cietuši cilvēki, dzīvības zaudējuši divi cilvēki.

Gan Fiqsy, gan Bolt Latvia uzsver klientu pieprasījumu pēc elektroskrejriteņiem Rīgā, kā arī atklāj nākotnes plānus attīstīties citās Latvijas reģionu pilsētās, kur būtu šāds pieprasījums.

Papildus elektrisko skrejriteņu sakarā būtiski ir domāt par novietnēm, lai skrejriteņi patvaļīgi netiek novietoti uz ietvēm. Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) preses pārstāvis Jānis Aizpors pastāstīja, ka, izstrādājot regulējumu, ir doma, ka noteikumos jāiestrādā deleģējumus pašvaldībām, lai tās var noteikt zonas, kur drīkst novietot skrejriteņus.

Kā svarīgu faktoru šo min arī Bolt Latvia, kas cer nākotnē paplašināt novietošanas zonas Rīgā, jo uzkata to par prioritāru. 

Kā iepriekš informēts, tad ir plānots, ka ar elektrisko skrejriteni varēs pārvietoties ar ātrumu līdz 25 kilometriem stundā un, ka to drīkstēs vadīt no 14 gadu vecuma, kā arī vadītājam būs nepieciešama vismaz velosipēda vadītāja apliecība. Elektriskā skrejriteņa vadītājs nedrīkstēs būt alkohola reibumā un vadīt transportlīdzekli vairāk kā 0,5 promiļu reibumā.

Skrejritenis būs jāaprīko ar lukturiem un braukšanas laikā tiem visu laiku būs jābūt iedegtiem. Tāpat arī paredzēts aizliegt ar elektrisko skrejriteni vest pasažierus un kravu. Sodus par administratīvajiem pārkāpumiem paredz tikpat lielus, kā velosipēdu vadītājiem.

 

 

 

Top komentāri

sorry
s
Tie verķi nav skrejriteņi, jo neviens ar tiem netaisās skrejkājot. Ar dzinēju tie ir mini-mopēdi vai saliekamie motorolleri un tāpēc mēr kaķiem, kas atbild par transportu padumLatvijā, sen bija laiks prasīt no to lietotājiem tiesību nolikšanu.
Garāmskrienot , uz vietas stāvot
G
Komentārs ir par sporta trenažieri - skrejceliņu . Izlasīju valsts pārvaldes institūciju jaunos lēmumus par preču atmuitošanu . Pirms vairākiem gadiem iegadāts elektriskais skrejceliņš un tagad būtu jānomaina skrejceliņa slīdlente . Apstaigājot vairākus trenažieru servisus un veikalus , nācās apzināt situāciju , ka samērā dārgos skrejceliņus Latvijā piedāvā visos sporta preču veikalos , bet salabot tos nekur nevar , jo nav rezerves daļu un konkrēti slīdlente . Pasūtot šo lenti no Citurienes , tā ar pārsūtījumu izmaksās ap 80 Eiro un tātad Latvijas Valsts muita uzliks vēl savu nodevu klāt . Tātad vismaz vēl trīsdesmit Eiro ! Sanāk tā , ka skrejceliņa īpašniekam papildus sloga maksa . Tu nevari Latvijā salabot nopirkto preci un pasūti daļas no ārzemēm , bet tev par to vēl uzliek papildus maksu !!! Skumji , bet tā sanāk .
Scorseze
S
Valsts vadības stulbums ir bezgalīgs:) ar tādiem pašiem panākumiem vajadzētu apspriest elektromobiļu "lomu" satiksmē:):):) vai tiešām ir tik grūti aptvert, ka tas ir vienkārši pārvietošanās līdzeklis, kurš piedalās satiksmē, tāpat kā velosipēds, motorolleris, motocikls, tātad arī reģistrējams, un tam tāpat jāievēro ceļu satiksmes noteikumi. Taču Latvijā jau nevar pieņemt loģiskus lēmumus, vajag "apspriest", "izveidot komisisju" (vislabāk saeimā vai ministru kabinetā) un gadiem lemt par rīcību:):):) Mūsu valsts vadība ātri ir spējīga tikai ielīst pakaļā jeņķiem vai ES:):):):):)
Skatīt visus komentārus

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas