Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +8 °C
Apmācies
Piektdiena, 29. marts
Agija, Aldonis

SM Rail Baltica īstenošanai no Rīgas domes pārņems zemesgabalu

Satiksmes ministrija (SM) dzelzceļa projekta Rail Baltica vajadzībām no Rīgas pilsētas pašvaldības pārņems nekustamo īpašumu Centrāltirgus ielā 1C, starp Rīgas Centrāltirgu un Rīgas dzelzceļa staciju.

Ministru kabinets (MK) otrdien skatīja jautājumu par Rīgas pilsētas pašvaldībai piederošā nekustamā īpašuma Centrāltirgus ielā 1C, Rīgā, pārņemšanu valsts īpašumā.

Valdības atbalstītais rīkojums paredz pārņemt bez atlīdzības valsts īpašumā un nodot SM valdījumā Rīgas pilsētas pašvaldībai piederošo nekustamo īpašumu - zemes vienību 0,096 hektāru platībā Centrāltirgus ielā 1C, Rīgā.

Nekustamajam īpašumam ir noteikti vairāki apgrūtinājumi, tostarp valsts nozīmes pilsētbūvniecības pieminekļa teritorija, kā arī ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija ap elektrisko tīklu gaisvadu līniju un drošības aizsargjoslas teritorija gar dzelzceļu, pa kuru pārvadā naftu, naftas produktus, bīstamas ķīmiskas vielas un produktus. Tāpat nekustamajam īpašumam noteikta ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar stratēģiskas nozīmes un reģionālas nozīmes dzelzceļa infrastruktūrā ietilpstošajiem sliežu ceļiem un dabiskas ūdensteces vides un dabas resursu aizsardzības aizsargjosla.

SM skaidro, lai nodrošinātu Rīgas vēsturiskā centra un tā aizsardzības zonu izmantošanu atbilstoši normatīvu prasībām Rail Baltica projekta ieviesējs Latvijā SIA Eiropas dzelzceļa līnijas sadarbībā ar Latvijas Universitāti un SIA Arhitektoniskās izpētes grupa veic kultūrvēsturiskā mantojuma apzināšanu un izpēti Rail Baltica Latvijas posma trases nodalījuma joslā.

Pamatojoties uz SM piesaistītās pilnsabiedrības RB Latvija izstrādātajiem tehniskajiem risinājumiem, kā arī Eiropas dzelzceļa līniju veikto tehnisko risinājumu detalizāciju, ir secināts, ka nekustamais īpašums nepieciešams Rail Baltica būvniecībai.

Jau ziņots, ka Rail Baltica centrālo posmu caur Rīgu par 12,99 miljoniem eiro projektēs divu spāņu uzņēmumu konsorcijs, kas sastāv no IDOM Consulting, engineering, architecture (IDOM) un Ingenieria y Economia del Transporte (INECO). Dzelzceļa posma paredzamais garums ir 56 kilometri un tas sastāv no trim apakšposmiem: Upeslejas-Rīgas Centrālā stacija, Torņakalns-Imanta un starptautiskā lidosta Rīga -Misas upe. Paredzēts, ka šajā posmā būs 30 ceļu un dzelzceļu pārvadi, četri tilti, 13 gājēju un četras dzīvnieku pārejas.

Rail Baltica projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka Rail Baltica izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka Rail Baltica dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026.gadā.

 

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas